april 25, 2024, 15:45:24 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 17 18 [19] 20
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Snekkermesteren stenger 500hk Holey Moley tråden, oppdaterer kun turboroadster.  (Lest 148054 ganger)
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #540 på: oktober 28, 2015, 16:57:14 pm »

Doktor Hammer fixer det meste..
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #541 på: november 17, 2015, 12:45:10 pm »

Har fått satt sammen til shortblokk og rengjort samt klargjort for montering av sylindre igjen.
Skal ha ei god økt i kveld. Oppdaterer med bilder i morgen.


* IMG_5435.jpg (75.62 KB, 800x600 - vist 287 ganger.)

* IMG_5438.jpg (80.37 KB, 800x600 - vist 329 ganger.)

* IMG_5445.jpg (88.82 KB, 800x600 - vist 330 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #542 på: november 19, 2015, 09:42:34 am »

SOA og jeg fikk ei økt i går også.
Jeg fikk montert Støtstangrør, støtstenger, vipper og oljepumpe.
Fikk også prøvestøpt nye innsugspakninger(eksperiment) ved å smøre grease på toppen og silikon på innsuget. Satt det så forsiktig nedpå av sin egen vekt.
Gleder meg til å sjekke i kveld hvordan det ble..


* IMG_5460.jpg (78.82 KB, 800x600 - vist 305 ganger.)

* IMG_5468.jpg (87.32 KB, 800x600 - vist 316 ganger.)

* IMG_5462.jpg (46.33 KB, 450x600 - vist 304 ganger.)

* IMG_5463.jpg (43.86 KB, 450x600 - vist 273 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #543 på: november 19, 2015, 12:21:09 pm »

Flinke er dere og står på!

Men hva er meningen med en løs jalla pakning??
Man har liten kontroll over tykkelsen på den, liten kontroll over urenheter, liten kontroll over luftlommer eller andre indre defekter i pakningen.
Det er ikke vanskelig å løsne dette selv om du bruker pakningslim rett på flatene og så lenge anleggflatene er plane så er det ikke noe/lite som fungerer bedre.
Spesielt når du begynner å bygge ladetrykk vil en så tynn pakningflate som mulig være tryggest.
Husk også på at du har veldig liten anleggflate og få bolter, men er vanvittig tungt tårn oppå som står å vibrerer, hvis ikke dette ligger stål mot stål så vil det riste løs og evt brekke opp innsuget.
Brakk mitt innsug tre ganger pga vibrasjonene etc..

Hold det enkelt! Gliser
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #544 på: november 19, 2015, 12:29:06 pm »

Brakk mitt innsug tre ganger pga vibrasjonene etc..
?
Brukket innsuget? Aldri hørt om før, og på NA motor også 3 ganger?

Beetlebug har brukt silikon på innsug og turbomotor om jeg ikke husker feil.
Det tunge tårnet mitt er med på å gjøre pakningen tynn, er tanken. Vi balanserte perfekt vinkel på motor først så tårnet har tyngdepunkt jevnt fordelt over flaten.

Grease på en side er for å sjekke om det går å kombinere silikon med gjenbruk dvs kunne ta av innsuget enkelt uten ny pakning.
Går det ikke, bruker jeg en annen pakning. Ser vel ikke for meg at det får andre konsekvenser enn at det fiser ut litt luft. Kan ikke forstå at det skal brekke hvertfall...
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #545 på: november 19, 2015, 12:51:02 pm »

Drit i pakning.. Bruk kun blå loctite silikon. Holder i massevis.


Om du ender opp med å slite med vibrasjoner, lager du bare noen avstivninger mellom innsug og f.eks. viftehus/blokk.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #546 på: november 19, 2015, 12:51:53 pm »

Brakk mitt innsug tre ganger pga vibrasjonene etc..
?
Brukket innsuget? Aldri hørt om før, og på NA motor også 3 ganger?

Beetlebug har brukt silikon på innsug og turbomotor om jeg ikke husker feil.
Det tunge tårnet mitt er med på å gjøre pakningen tynn, er tanken. Vi balanserte perfekt vinkel på motor først så tårnet har tyngdepunkt jevnt fordelt over flaten.

Grease på en side er for å sjekke om det går å kombinere silikon med gjenbruk dvs kunne ta av innsuget enkelt uten ny pakning.
Går det ikke, bruker jeg en annen pakning. Ser vel ikke for meg at det får andre konsekvenser enn at det fiser ut litt luft. Kan ikke forstå at det skal brekke hvertfall...


Skal jo sies at når innsuget først har brekt en gang så ryker det letter igjen, og hos meg var det klaringsproblemer mot innerskjermen som var det største problemet.
Men du må gjerne bruke silikon baserte pakningsmidler på flatene men det er ingen fordel å gjøre disse tykkere enn hva de blir når du strammer til mutrene.
Får du en lekkasje vil du få en kraftig utblåsning med luft og bensin ut i motorrommet, det kan fort bli litt høylytt.. Øyerulling
Det er litt av samme grunn at turbo motorer ofte har tynnere og/eller forsterka toppakninger, trykket disse utsettes for er mye større en hva litt halvklemt silikon kan passe på.
Om man bytter alltid pakninger på kritiske koblinger når man demonterer, så hvorfor kjipe ut på så viktige ting?
Loggført

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #547 på: november 19, 2015, 13:38:53 pm »

Om du ender opp med å slite med vibrasjoner, lager du bare noen avstivninger mellom innsug og f.eks. viftehus/blokk.

Nei, da balanserer du motoren på nytt.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #548 på: november 19, 2015, 13:43:45 pm »


Beetlebug har brukt silikon på innsug og turbomotor om jeg ikke husker feil.
Det tunge tårnet mitt er med på å gjøre pakningen tynn, er tanken. Vi balanserte perfekt vinkel på motor først så tårnet har tyngdepunkt jevnt fordelt over flaten.

Stemmer, jeg bruker ett tynnt lag med Locktite blå flenstett på mine motorer. Passer på at jeg stryker det ut såpass at det ikke klemmes utover/innover og ødelegger matchporting osv. Jeg ønsker også å unngå at silikon blåses inn innsuget. Jeg bruker også Nordlock skiver på mine innsug og etter at jeg begynte med dem så har jeg ikke hatt behov for etterstramming heller.

Fra tid til annen anbefaler jeg at dere trykktester systemet deres. Bruk en kompressor og lag en flens. 2-3 bar med trykk og dere vil raskt finne lekkasjer.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #549 på: november 19, 2015, 13:46:47 pm »

Om du ender opp med å slite med vibrasjoner, lager du bare noen avstivninger mellom innsug og f.eks. viftehus/blokk.

Nei, da balanserer du motoren på nytt.

Mvh
BB

Hehe. Joda. Forsåvidt enig..


Snekker'n: Husk å balanser throttlene mot hverandre som på dobble gassere.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #550 på: november 19, 2015, 16:00:48 pm »

Brakk mitt innsug tre ganger pga vibrasjonene etc..
?
Brukket innsuget? Aldri hørt om før, og på NA motor også 3 ganger?

Beetlebug har brukt silikon på innsug og turbomotor om jeg ikke husker feil.
Det tunge tårnet mitt er med på å gjøre pakningen tynn, er tanken. Vi balanserte perfekt vinkel på motor først så tårnet har tyngdepunkt jevnt fordelt over flaten.

Grease på en side er for å sjekke om det går å kombinere silikon med gjenbruk dvs kunne ta av innsuget enkelt uten ny pakning.
Går det ikke, bruker jeg en annen pakning. Ser vel ikke for meg at det får andre konsekvenser enn at det fiser ut litt luft. Kan ikke forstå at det skal brekke hvertfall...


Skal jo sies at når innsuget først har brekt en gang så ryker det letter igjen, og hos meg var det klaringsproblemer mot innerskjermen som var det største problemet.
Men du må gjerne bruke silikon baserte pakningsmidler på flatene men det er ingen fordel å gjøre disse tykkere enn hva de blir når du strammer til mutrene.
Får du en lekkasje vil du få en kraftig utblåsning med luft og bensin ut i motorrommet, det kan fort bli litt høylytt.. Øyerulling
Det er litt av samme grunn at turbo motorer ofte har tynnere og/eller forsterka toppakninger, trykket disse utsettes for er mye større en hva litt halvklemt silikon kan passe på.
Om man bytter alltid pakninger på kritiske koblinger når man demonterer, så hvorfor kjipe ut på så viktige ting?

Nå må du tenke deg om.. Når bruker vi silikontetning som erstatning for topp pakning? Eller tenker du på toppdekselpakning?
Tviler jeg får veldig mye trykk i toppdekselet mitt da dem er uten ånding, ingen retur fra turbo og har gjort alle tenkelig casemods for å bedre luftinga i blokka heller.
« Siste redigering: november 19, 2015, 16:05:10 pm av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #551 på: november 19, 2015, 16:03:28 pm »

Om du ender opp med å slite med vibrasjoner, lager du bare noen avstivninger mellom innsug og f.eks. viftehus/blokk.

Nei, da balanserer du motoren på nytt.

Mvh
BB

Hehe. Joda. Forsåvidt enig..


Snekker'n: Husk å balanser throttlene mot hverandre som på dobble gassere.
Ja, får lese meg opp på det når jeg kommer så langt. Var flink med NA og dobble gassere, får sjekke hva som skal til nå. Takk for tips.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #552 på: november 19, 2015, 19:06:50 pm »

Flenstett imellom innsug og topp..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #553 på: november 20, 2015, 07:29:23 am »

Brakk mitt innsug tre ganger pga vibrasjonene etc..
?
Brukket innsuget? Aldri hørt om før, og på NA motor også 3 ganger?

Beetlebug har brukt silikon på innsug og turbomotor om jeg ikke husker feil.
Det tunge tårnet mitt er med på å gjøre pakningen tynn, er tanken. Vi balanserte perfekt vinkel på motor først så tårnet har tyngdepunkt jevnt fordelt over flaten.

Grease på en side er for å sjekke om det går å kombinere silikon med gjenbruk dvs kunne ta av innsuget enkelt uten ny pakning.
Går det ikke, bruker jeg en annen pakning. Ser vel ikke for meg at det får andre konsekvenser enn at det fiser ut litt luft. Kan ikke forstå at det skal brekke hvertfall...


Skal jo sies at når innsuget først har brekt en gang så ryker det letter igjen, og hos meg var det klaringsproblemer mot innerskjermen som var det største problemet.
Men du må gjerne bruke silikon baserte pakningsmidler på flatene men det er ingen fordel å gjøre disse tykkere enn hva de blir når du strammer til mutrene.
Får du en lekkasje vil du få en kraftig utblåsning med luft og bensin ut i motorrommet, det kan fort bli litt høylytt.. Øyerulling
Det er litt av samme grunn at turbo motorer ofte har tynnere og/eller forsterka toppakninger, trykket disse utsettes for er mye større en hva litt halvklemt silikon kan passe på.
Om man bytter alltid pakninger på kritiske koblinger når man demonterer, så hvorfor kjipe ut på så viktige ting?

Nå må du tenke deg om.. Når bruker vi silikontetning som erstatning for topp pakning? Eller tenker du på toppdekselpakning?
Tviler jeg får veldig mye trykk i toppdekselet mitt da dem er uten ånding, ingen retur fra turbo og har gjort alle tenkelig casemods for å bedre luftinga i blokka heller.

Var ment som er eksempel på hvorfor man må ha tynnere og hardere pakninger når trykket er høy. Blunker
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #554 på: november 20, 2015, 07:49:20 am »

Gjenbrukbar silikonpakning har jeg sluttet med.
Ellers stramt svinghjul med 702nm (var dritnervøs) og kontrollert endeslark til 0,15 både med føler og klokke


* image.jpg (66.79 KB, 800x600 - vist 294 ganger.)

* image.jpg (72.86 KB, 800x600 - vist 277 ganger.)

* image.jpg (58.61 KB, 800x600 - vist 270 ganger.)

* image.jpg (42.58 KB, 800x600 - vist 265 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #555 på: november 20, 2015, 08:28:43 am »

Så lenge innsugene og toppene er helt rette, så funker silikon veldig bra.

Ikke skal den være gjenbrukbar heller. Må renses vekk og legges ny hver gang.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #556 på: november 20, 2015, 09:06:14 am »

Så lenge innsugene og toppene er helt rette, så funker silikon veldig bra.

Ikke skal den være gjenbrukbar heller. Må renses vekk og legges ny hver gang.
Joda, et tidligere forsøk viste at delene er plane mot hverandre så det bør gå bra.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #557 på: november 20, 2015, 10:28:14 am »

Så lenge innsugene og toppene er helt rette, så funker silikon veldig bra.

Ikke skal den være gjenbrukbar heller. Må renses vekk og legges ny hver gang.
Joda, et tidligere forsøk viste at delene er plane mot hverandre så det bør gå bra.

Du burde kanskje hatt en styrepinne så alt ligger likt hver gang?
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #558 på: november 20, 2015, 10:53:50 am »

Så lenge innsugene og toppene er helt rette, så funker silikon veldig bra.

Ikke skal den være gjenbrukbar heller. Må renses vekk og legges ny hver gang.
Joda, et tidligere forsøk viste at delene er plane mot hverandre så det bør gå bra.

Du burde kanskje hatt en styrepinne så alt ligger likt hver gang?
Hadde nok vært optimalt ja. Eller hatt stålforinger i bolthullene på innsuget og hatt delgjenget bolter.
Men det er klart enda stødigere med tre bolter som du hadde/Erlend har.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #559 på: november 20, 2015, 21:25:13 pm »

Etter at jeg oppdaget denne;http://www.permatex.com/products-2/product-categories/gasketing/gasket-sealants/permatex--aviation-form-a-gasket--no--3-sealant-liquid-detail

Og Loctite 5923 så har jeg sluttet med silikon.. rette flater og litt av denne. Ev kombinert med løs pakning. Blå silikon er helt ut!
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #560 på: november 20, 2015, 21:59:16 pm »

Så lenge innsugene og toppene er helt rette, så funker silikon veldig bra.

Ikke skal den være gjenbrukbar heller. Må renses vekk og legges ny hver gang.
Joda, et tidligere forsøk viste at delene er plane mot hverandre så det bør gå bra.

Du burde kanskje hatt en styrepinne så alt ligger likt hver gang?
Hadde nok vært optimalt ja. Eller hatt stålforinger i bolthullene på innsuget og hatt delgjenget bolter.
Men det er klart enda stødigere med tre bolter som du hadde/Erlend har.

Mine gamle innsug/topper.

Med styring tredd utenpå pinneboltene.

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #561 på: november 23, 2015, 08:06:14 am »

Etter at jeg oppdaget denne;http://www.permatex.com/products-2/product-categories/gasketing/gasket-sealants/permatex--aviation-form-a-gasket--no--3-sealant-liquid-detail

Og Loctite 5923 så har jeg sluttet med silikon.. rette flater og litt av denne. Ev kombinert med løs pakning. Blå silikon er helt ut!
Har du brukt det på plasser med trykk? Må hvertfall tåle 2 bar..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #562 på: november 25, 2015, 11:31:47 am »

Så fikk jeg gjort litt til:


* IMG_5566.jpg (79.98 KB, 800x600 - vist 294 ganger.)

* IMG_5568.jpg (69.44 KB, 800x600 - vist 301 ganger.)

* IMG_5483.jpg (77.56 KB, 800x600 - vist 301 ganger.)

* IMG_5572.jpg (78.12 KB, 800x600 - vist 346 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #563 på: november 25, 2015, 12:49:25 pm »

Lagde en liten filmsnutt også  Glad Velg gjerne full HD


Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #564 på: november 26, 2015, 22:48:07 pm »

Kul video!
Kjapt spørsmål, satt du stempelringene i riktige vinkler når du monterte stempelet?
Så så vilkårlig ut på filmen... Glad
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #565 på: november 27, 2015, 00:18:29 am »

Kul video!
Kjapt spørsmål, satt du stempelringene i riktige vinkler når du monterte stempelet?
Så så vilkårlig ut på filmen... Glad

jepp  Glad
Etter at de var kontrollerte klemte jeg dem fast med fingrene når jeg dro på monteringsolja så de ikke skulle rotere.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #566 på: november 27, 2015, 09:29:52 am »

Klar ferdig ferdig! (Igjen)
Nå må jeg begynne å skjære i bilen for å få plass til motoren, montere på motor på markup girkassen så Marius kan få begynt på ledningsnettet.
Så må Knasten sende meg de 930 delene han har, så jeg får kjøpe inn det som mangler. Bensintank er ferdig sveis, så kan begynne å legge opp drivstoff systemet også.
Kjenner det begynner å haste litt. Snart min første sesong, Valle er vel først i mai 2016.. La med et bilda fra når jeg begynte med bobler, i 1973.


* IMG_5610.jpg (41.7 KB, 450x600 - vist 302 ganger.)

* IMG_5599.jpg (48.07 KB, 800x600 - vist 307 ganger.)

* IMG_5595.jpg (82.28 KB, 800x600 - vist 297 ganger.)

* IMG_5449.jpg (107.78 KB, 720x540 - vist 403 ganger.)
« Siste redigering: november 27, 2015, 09:44:22 am av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Skaug
Supermedlem
*****
Innlegg: 912
Bosted: Bærum, Akershus



Vis profil WWW
« Svar #567 på: desember 18, 2015, 08:29:05 am »

Artig Hippie-bilde  Blunker
Loggført

TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #568 på: desember 18, 2015, 16:31:42 pm »

Fra 73  Hæ . Må jaggu si at enten så holder du deg bra i formen. Eller så så du veldig voksen ut for alderen i 73  Glad
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #569 på: desember 21, 2015, 08:24:13 am »

Fra 73  Hæ . Må jaggu si at enten så holder du deg bra i formen. Eller så så du veldig voksen ut for alderen i 73  Glad
.. Ja, det er sant. Var hele 7 år i 1973..  Glad Bildet er tatt i 2010 trur jeg , som sjåfør til en hippiefest ja..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: 1 ... 17 18 [19] 20
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!