mars 28, 2024, 17:51:21 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Ungdom fra Lura, ny i boble miljøet.  (Lest 8872 ganger)
weller
Juniormedlem
**
Innlegg: 87
Bosted:


Vis profil

« Svar #30 på: oktober 24, 2008, 09:16:47 am »

Kul bil og kul farge................

Eirik



* 1300s.jpg (61.58 KB, 640x480 - vist 261 ganger.)
Loggført
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #31 på: oktober 24, 2008, 19:34:30 pm »

Bakplate. Du må pusse bort lakk med en "negerkuse" eller linende, da ser du mye lettere hvor sveisepunktene er. Deretter er det å bore forsiktig ut hvert punkt  Enkelt ikke sannt Blunker.
Skal se om jeg ikke tar turen bort en kveld. Jeg kjører daglig luftkjølt, en -63, så jeg dukker nok opp i den tenker jeg, ja ja, dersom jeg har lading da. Sliter litt med ladereleet for tiden. Gliser
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #32 på: oktober 31, 2008, 23:57:22 pm »

Har fått av bakplata og testa den nye på men det brasil tullet som jeg fikk fra Unneberg er helt på gjorde og passer ikke noen plass!

Har fått satt i motoren igjen nå men skulle gjerne hatt hjelp til å finne ut hvilke ledningen som skal hvor på motoren, har veldig lyst til å få start på den og begynne justeringen. Blunker
Loggført

Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #33 på: november 01, 2008, 00:01:21 am »

Så lenge det ikke er originalt, passer det som regel ikke rett på. Du må nok til med hammer etc. for å få plata tilpasset. Jeg slet meg fordervet på en frontplate til en 1303 sist vinter.
Ledningene er ikke så ille. Ta turen på mandag, ta med kamera og ta bilder av noen biler der. Uansett mange som kan gi råd.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #34 på: november 01, 2008, 00:12:01 am »

Tror jeg sender plata tilbake og skaffer meg en tysk plate heller, må være mye bedre med di, eg ikke bare saging sommå til med den brasilsken men også mye bøying på ny osv, og eg er utrolig lei av bodywork nå, blitt litt mye lakking, pussing, glassfiber og sparkel opp gennom tidene Rekker tunge
Loggført

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #35 på: november 01, 2008, 00:16:08 am »

Prøv å finn ei orginal bakplate, som ikkje har gravrust, så sandblåser du den og sveiser. Resultatet skal då vera,- som orginalt Kult
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #36 på: november 02, 2008, 20:11:28 pm »

Nå er motoren i bobla, bobla så til lading og i morgen blir første test på start Gliser
Noen som vil være med på oppstarten? Osteaktig
Loggført

Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #37 på: november 02, 2008, 20:44:05 pm »

Du får ta den på henger til klubbkvelden imorgen kl19. ! Da får du publikum.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #38 på: november 02, 2008, 20:49:09 pm »

Nei, blir pinlig om den ikke starter da Osteaktig
Håper det kommer noen bobler selv om frosten er nær Blunker
Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #39 på: november 04, 2008, 17:47:28 pm »

Da var tenninga justert til 7,5grader på tomgang og 28-29 oppoveri turtallet, den går egentlig veldig bra men har litt host og tomgangen kan svinge litt, den starte på første gnistet når den er kald Gliser
Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #40 på: november 06, 2008, 23:11:16 pm »

Update:
Har fått justert blandeskruene sånn at den går mye renere gjennom registeret, men nå er problemet at den er vanskelig å starte kald/varm.
Før startet den på første gnisten men var ekkel oppover i turtallet men nå er det omvendt Hæ

Noen som har lyst til å komme å ta en titt på det? Blunker
Loggført

Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2082
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #41 på: november 06, 2008, 23:34:31 pm »

Har du justert etter grunninnstilling ? Du finner den her. Dette er 34PICT3 så hvis du har en annen bare søk på thesamba eller få deg en haynes bok hvis du allerede ikkje har.

http://www.srvwk.com/faq/Forgasser/Forgasserjustering%2034PICT-3.pdf
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #42 på: november 07, 2008, 11:02:18 am »

Org forgasseren var jo super lett å stille inn men har solex kadron 40mm gassere nå, og di er ikke like lette å få skikkelig.
Men nå går jo tomgangen bra og registeret, og selv om choken er stilt riktig så må eg holde sånn ca 3/4 gass for at den skal begynne å tenne og til slutt starte...
Har gått ut fra grunn instillingene men har måtte skru blandeskruene inn til ca en 0.5-1 runde ut for at den skal stige i tomgangen og gå bra i registeret.
Når blandeskrua er ute på ca 2 runder starter den lett kald men ikke varm, men nå starter den vanskelig både kald og varm.
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #43 på: desember 01, 2008, 21:28:40 pm »

Kul bil og kul farge................

Eirik



Helt enig, fin farge. Fikk min første boble i dag... 73 1300s Formula Vee replika 1600cc 2x40 weber, Mexico topper, CSP Supercompetition, Puma, justerbare Koni og styredemper. Full VDO instrumenter... Gliser
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!