Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #1560 på: mai 02, 2011, 23:28:25 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #1561 på: mai 03, 2011, 08:40:31 am » |
|
og på høyt turtall da?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #1563 på: mai 03, 2011, 12:14:29 pm » |
|
28° grader fra tomgang til 9300... deretter er det 28° også 
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #1564 på: mai 03, 2011, 12:48:26 pm » |
|
kunne ha spart en del på styring av tenning, med andre ord.
Ingen nedtrekk ved vacuum heller?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #1565 på: mai 03, 2011, 13:28:25 pm » |
|
Jeg har vel spart inn hele den "styrte tenningen" og brukt pengene på noe annet.  Bruker all vakumen til å inhalere bensinblanding....
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1567 på: mai 03, 2011, 15:38:23 pm » |
|
trenger jo ikke det når det står i garasjen og kun går på bånn gass i 402m
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #1569 på: mai 03, 2011, 20:07:27 pm » |
|
Jeg lånte bilen ut til en bilkyndig kompis for at han skulle få kjenne på brukervenligheten ved en fk89, etter han hadde testet bilen og funnet kammen brukendes spurte jeg han om han merket at fordeleren var låst... han nektet først å tro det.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1570 på: mai 03, 2011, 21:27:02 pm » |
|
Tviler ikke ett sekund på att det funker bra. det er bare att jeg tipper motoren hadde funket enda litt bedre hvis du kunne optimalisert tenningskurven For i motorens arbeidsområde er jo det ganske mange forskjelige variasjoner i fylling, belastning etc som krever forskjellige tenningstall. kankskje fått noen få flere hk også og enda litt bredere område? du har jo allerede meget bra tall fra en 2165?? f.eks forsøkt på noen få flere grader fortenning når fyllingsgraden synker på høyere turtall (og før maks fylling oppnåes) for å kompensere for den noe tregere forbrenningen. og ved cruising lagt inn mere fortenning , men da skal man ikke ha for feit blanding ved mye fortenning
dessuten er stabiliteten til edis dead on. ikke som en fordeler som du ser tenningsmerke flyr litt opp og ned.
|
|
« Siste redigering: mai 03, 2011, 21:28:41 pm av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #1571 på: mai 14, 2011, 23:01:30 pm » |
|
lite oppdateringer her... Men det er jo egentlig gode nyheter, for det betyr at ting fungerer fint  Bruker bilen hver dag både på jobb og annet, og kjørbarheten er veldig bra, eneste jeg fortsatt trenger å optimalisere litt er blandingen ved rolig cruising på landeveien. Den går litt for magert noe som gjør at den ligger og lugger littegrann. Jeg har fått melding om at det nye reimhjulet er ferdig maskinert, så det skal monteres en dag, og da får jeg sjekket om tenninga er spot on. Ulempen med dagens oppsett er at triggerhjulet ligger utenpå reimhjulet, og gradskiva synes ikke, så jeg får ikke sjekket at alt er helt på stell. Har målt forbruket, og på de siste to tankene, ligger det på 0.95. Synes det er litt høyt, men det er mye køkjøring til og fra jobb, og så når det først er åpen landevei, er nok høyreforten litt tung.... Og så skal jeg få lakkert 6" bakfelgene, slik at jeg får fylt ut hjulbuene skikkelig. Når det gjelder forstillinga, ringte "han Unneberg sjøl" etter at jeg la ut forrige innlegg og sa at de hadde erfart at bærekulene i en periode var noe trangere enn de burde, og han tilbød seg å fikse det, bare jeg demonterer bærearmene. Jeg ble tilbudt løftebukk og alt utstyr, så det må man kalle god service, så en dag til uka når 17.mai og andre festiviteter er overstått får jeg ta en kveld på Unneberg og da blir det forhåpentligvis en "ny bil". Har en kjenning som fotograferer litt på si, og onsdag neste uke er visst bilen booket inn på en fotoshoot med 50-talls tema, så da får jeg vel vaske og polere den i helga også 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu
Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #1572 på: mai 14, 2011, 23:14:57 pm » |
|
Møtte deg i halv to tiden i rett utenfor gamle Elprice i dag. Prøvde å hilse men du var opptatt med å stå i kø og leite etter rett gir 
|
|
|
Loggført
|
You'll never walk alone  Proud member of Senkemafia'n
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #1573 på: mai 14, 2011, 23:28:42 pm » |
|
hehe hadde vært på Byggmakker og kjøpt dasslokk  Og så fikla jeg sikkert med musikken, og giret.. Må stramme clutchwiren en smule, det hender den er kilen å få i 1. gir
|
|
« Siste redigering: mai 23, 2011, 20:46:05 pm av grelland »
|
Loggført
|
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu
Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #1575 på: mai 23, 2011, 20:37:23 pm » |
|
Tøft  Hun skal få lov til å ta bilder av min bil og 
|
|
|
Loggført
|
You'll never walk alone  Proud member of Senkemafia'n
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4336
Bosted: Horten
Ække laft før du henger igjen på brosteinen
|
 |
« Svar #1576 på: mai 23, 2011, 20:38:36 pm » |
|
Flink hu  masse fine bilder her ja
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #1577 på: mai 23, 2011, 21:14:43 pm » |
|
så søtt det picnic bilde var da Roy.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #1578 på: mai 23, 2011, 21:15:44 pm » |
|
hehe
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #1580 på: mai 23, 2011, 21:17:12 pm » |
|
Flott bil og flotte bilder!! 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #1581 på: mai 23, 2011, 21:21:47 pm » |
|
Men det vi lurer på er.. Likte hun å kjøre den??  Jeg måtte hente den etter fotograferinga.... Men det var visstnok fordi hun ikke ville ødelegge noe på en veldig humplete anleggsvei frem til "location" 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #1582 på: mai 23, 2011, 23:09:55 pm » |
|
Flotte bilder av en flott bil! Men står skiltet litt på skrå foran, for å få litt mer downforce.... 
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
JonB
Supermedlem
    
Innlegg: 2398
Bosted: Vestfold
|
 |
« Svar #1583 på: mai 23, 2011, 23:14:24 pm » |
|
Jeg måtte hente den etter fotograferinga.... Men det var visstnok fordi hun ikke ville ødelegge noe på en veldig humplete anleggsvei frem til "location"  At bilen kom seg fram på den veien i det hele tatt er et under! Hehe!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Vw1302s
Seniormedlem
   
Innlegg: 442
Bosted: Skoppum
|
 |
« Svar #1585 på: mai 24, 2011, 20:11:14 pm » |
|
Kjørte forbi det på adalssletta etter jobb idag  Ser ordentlig fet ut! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #1586 på: mai 24, 2011, 22:00:08 pm » |
|
takk  Kjørte du forbi meg??? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Vw1302s
Seniormedlem
   
Innlegg: 442
Bosted: Skoppum
|
 |
« Svar #1587 på: mai 25, 2011, 16:23:33 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
|
|