Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #810 på: juni 10, 2012, 18:00:49 pm » |
|
Om det var en del av det trykksatte olje systemet ville du nok sett lekkasjen når motoren gikk. Med andre ord bør du kunne finne denne lekasjen uten å faktisk kjøre den i benk. Kanskje du kan påføre noe pulver som vil henge igjen der oljen dukker opp? Men å tette lekkasjen er kanskje mindre enkelt å gjøre i bilen.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #811 på: juni 10, 2012, 23:07:54 pm » |
|
En annen ting: Bobla er litt nervøs og kjøre så mistenker at det er for mye/lite toe in foran. noen som vet ett oppsett som funker bra? Må få stivet opp bakakselen og for den er litt overalt 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #812 på: juni 10, 2012, 23:38:31 pm » |
|
En annen ting: Bobla er litt nervøs og kjøre så mistenker at det er for mye/lite toe in foran. noen som vet ett oppsett som funker bra? Må få stivet opp bakakselen og for den er litt overalt  Lite caster skaper nervøs bil, rompa er alltid overalt når det kommer til boblane. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #813 på: juni 10, 2012, 23:44:14 pm » |
|
Har castershims, men er ikke fryktelig lav
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #814 på: juni 12, 2012, 09:13:09 am » |
|
Måtte visst være innlagt på sykehus eller lignende for å få utsettelse på EU... 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #815 på: juni 12, 2012, 10:07:40 am » |
|
vist bilen "står på vinterlagring" kan du få flytta kontrollmånad til ein valgfri
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #816 på: juni 12, 2012, 10:09:40 am » |
|
Vinterlagring i juni? Tror ikke engang BT går på den... 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #817 på: juni 12, 2012, 16:48:38 pm » |
|
At du ikke har fungerende motor bruker å fungere som utsettelse grunnlag... eller delvis restaurering... jeg betaler årsavgift på alle mine... flere har ikke vært Eu på 8 år. Men det bør vel nevnes at de ikke er på veien.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #818 på: juni 12, 2012, 17:55:31 pm » |
|
En annen ting: Bobla er litt nervøs og kjøre så mistenker at det er for mye/lite toe in foran. noen som vet ett oppsett som funker bra? Må få stivet opp bakakselen og for den er litt overalt  Har du byttet gummiforingene på svingarmene? Ellers er det jo mykere torsjonsstaver på 67 og nyere, pga Z-staget. Blir stivere hvis du bytter til < 66 torsjonsstaver.
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #819 på: juni 12, 2012, 22:44:05 pm » |
|
Ikke gjort noe bak nei..
Spiser viftereimer som vanlig, men så at det er 4-5mm forskjell oppe og nede på reimhjulene. Tydelig at DPR-veiven enten er "kortere" eller maskinert, for med org. veiv var hjulene helt på linje. Godt det kommer shims i posten snart (dette kurerer vel sikkert litt av oljetempproblemene og)
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #820 på: juni 13, 2012, 15:30:07 pm » |
|
Da blir det EU-kontroll 25. juni
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #821 på: juni 14, 2012, 17:37:48 pm » |
|
Pakke #1 levert på døra av DHL. annen var på vei bort da jeg kom hjem fra jobb så rakk han akkurat. Ikke noe stress å kjøpe ting på div. forum når det kommer innpakket i 764millioner lag avispapir og bobleplast, surret i gaffatape, pakket i pakk, og 2 lag gaffa rundt det igjen!!
 bilde5.JPG (131.19 KB. 640x478 - vist 363 ganger.)
 bilde6.JPG (110.15 KB. 640x478 - vist 319 ganger.)
 bilde7.JPG (103.52 KB. 640x478 - vist 347 ganger.)
 bilde8.JPG (92.35 KB. 640x478 - vist 349 ganger.) SAW-aksler og pulverlakkede rør.
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #822 på: juni 14, 2012, 22:36:45 pm » |
|
Kjedet meg istad så pelte fra hverandre en WBX-blokk  Lurer på hva den skal bli..
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #823 på: juni 15, 2012, 01:07:49 am » |
|
Jeg tipper på.. litt stresset 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #824 på: juni 15, 2012, 01:11:47 am » |
|
Skal ikke se bort ifra det nei  Store forbrenningskamre for å si det sånn.... 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #825 på: juni 17, 2012, 14:45:23 pm » |
|
Høylytt tikkelyd fra 3/4...  Ikke lenge siden jeg sjekket ventilene heller. Lashcap kan jo ha hoppet av, eller så er det noe annet humbug. Sideveis klaring f.eks. Motor kjøler seg ned nok nå til at jeg kan sjekke. Kan forøvtig huke av S3 på listen..  Dessverre den gamle, 2000-2002 eller noe. Men like artig hver gang.
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #826 på: juni 17, 2012, 17:11:52 pm » |
|
Løst skrudeksel på vippearm. eksos 4 var bra løs gitt. Alt er skrudd sammen igjen, og torquet på nytt. (gjorde ikke ejg dette ved montering?)
Nappet av 1/2 og og gav den siden samme behandling
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #827 på: juni 17, 2012, 18:57:09 pm » |
|
De går sikkert borti ventildekselet. Gi det noen rapp med kulehammeren der du ser riper.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #828 på: juni 17, 2012, 22:05:10 pm » |
|
Hva mener du går borti? Armen eller sidedekslene? Ikke noe etter hva jeg kan se. Nå er iallefall bilen så klar for EU som jeg kan få den (minus en liten oljelekkasje) så neste mandag blir'e. Raskt etterfulgt av godkjennelse og deretter girkassebytte 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #829 på: juni 25, 2012, 08:56:24 am » |
|
Eu-kontroll klokken 16.00 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
TURBO
Gjest
|
 |
« Svar #830 på: juni 25, 2012, 09:01:04 am » |
|
Good løøøk! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
haz
Supermedlem
    
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene
|
 |
« Svar #831 på: juni 25, 2012, 10:09:03 am » |
|
Lykke til! Og morsomt å treffe på deg midt på natterstid a gitt..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #832 på: juni 25, 2012, 10:13:32 am » |
|
Hehe.. Ble en lang gåtur gitt 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #833 på: juni 25, 2012, 16:12:24 pm » |
|
Da var bilen på bukken :-)
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #834 på: juni 25, 2012, 17:15:16 pm » |
|
Hmm. 4(!) toer feiler  Oljelekkasje motor Feil justert kjørelys Manglet splinter på indre styrestagmuttere Skilt i ruta og ikke foran. Easy peasy. Og tar girkassebytte i samme slengen.. 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
TURBO
Gjest
|
 |
« Svar #835 på: juni 25, 2012, 17:47:45 pm » |
|
Eu-kontroll på Tilsynet eller verksted?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #836 på: juni 25, 2012, 18:28:28 pm » |
|
Eu-kontroll på Tilsynet eller verksted?
Verksted ja. Var ikke klar over splintene og lysene, men olje og skilt visste jeg jo om :-P
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
surfer56
Supermedlem
    
Innlegg: 1533
Bosted: Kristiansand
+4792817564
|
 |
« Svar #837 på: juni 25, 2012, 20:06:53 pm » |
|
Easy peasy buddy 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #838 på: juni 25, 2012, 23:21:07 pm » |
|
Motor er tatt ut av bil, og har stått på benken noen timer. Poppet av toppen på 3/4 siden og ser ikke ut til at det er noen åpenbare feil. Motoren er helt oljetett over midten av sylindrene, så det er IKKE kjøleren (jaja.. det hadde vært for lett).. Har noen noensinne opplevd å lekke olje mellom sylinder og blokk?Alle tre casesavere som ikke er dype ser ut til å være tette, og ingen sprekk/hull i blokka  Kanskje det er sprekk inne i dyphullscasesaveren? Pakker om sylindrene imorgen/iløpet av uken, og lar det stå til.. Digg å få sett at løftere etc er helt smoothe.. Og måtte ikke engang til med superduper-tilsettninger fra unaiten  Tar av kjøleren og renser den med whitesprit for å se om det hjelper på kjølingen. Og back to 20W50 racing mineral btw. Trond: sendt klipsene? 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #839 på: juni 26, 2012, 01:18:58 am » |
|
Det kan fort lekke der ja. Men det er jo ikke oljetrykk bak der. Så de vil lekke omtrent like mye når den står, som når den går. Det kan hjelpe og slipe et dreneringsspor i "two-step" borringen. Så oljen får renne tilbake i sumpen, isteden for å ligge mellom step-kanten og bunn av sylinderen. Mat inn med guggelure 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|