KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #2010 på: juni 22, 2014, 12:01:14 pm » |
|
stål eller alu støtstenger du har kjørt med?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
flyfaen
Juniormedlem
 
Innlegg: 61
Bosted: Andøy, Vesterålen
Impossible? Nah... Just need more development...
|
 |
« Svar #2011 på: juli 04, 2014, 01:57:32 am » |
|
RR har vel utstyr for nitrerherding? CatCams lever nitrerherda kammer som de er, men usikker om de har noe til Boble. om ikke annet er det kommet mye fint som superfinsihing og DLC. hvordan er progressiviteten på ventilfjørene dine? kan være de har for mye springrate, og heller kunne ha godt av noe lavere rate, men høyere setetrykk.
Så noe nevning om plugger... Iridium, med sine syltynne spisser ble i hovedsak laga for at biler med pinglete COP moduler senka inn i toppen skulle klare å få nok varmespredning fra gnisten til at det i det heletatt klarer å tenne blandinga på en fornuftig måte-ish i en passe høykomp 4v turbomotor med 1kg trykk og halvfet blanding. Har man litt kraftigere seige "gammeldagse" single-coiler med noen 100 milliamp og en betydelig lengre durasjon (forøvrig veldig fordel på 2v med mye swirl-motion i sylinderne) så kan man med fordel bruke plugger uten resistans og med vanlig spiss for at den skal gi kraftigere gnist. Har man EFI må man i såfall skjærme noe for ikke å få RF støy.
|
|
|
Loggført
|
Hastighet og trykkgjenvinning er ikke til å undervurdere...
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #2012 på: oktober 21, 2014, 19:04:50 pm » |
|
Blir det noen muskler da?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #2013 på: oktober 21, 2014, 21:49:55 pm » |
|
Joda, skjer ting fortsatt men det har vert en lengre rolig periode. Men nå er ny blokk på bordet og er starter maskineringsjobben på. Ellers går det mye i tilpassing av Porsche bremsene. Det er på ingen måte lett og få klemt 911 sitt "Big red" bremsekit framme på en stakkars boble men vi jobber med saken..  Det har vert travelt med jobb, buss, trim og kvinnfolk, og nå velger jeg å ta bil hobbyen i behagelig tempo. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #2014 på: oktober 21, 2014, 23:00:10 pm » |
|
...og turbo kommer...
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #2015 på: oktober 22, 2014, 08:32:06 am » |
|
Hehe. Nei du, det blir oldschool noen år til. Turbo motor må komme samtidig som kveltebøyla og porsche girkasse og det skjer ikke når eg prøver å samle egenkapital... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
    
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #2016 på: oktober 22, 2014, 08:55:59 am » |
|
Kvinnfolk, unger og bolig er den mest effektive bremseklossen for vår hobby, hørest ut som om du treffer på to av disse. Heldigvis kommer det en dag når en er over kneika og det blir gøy igjen, ulempen er at da er håret begynt å bli grått og man trenger mer motor for egenvekten har økt.
Lykke til videre med prosjektet.
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
vidar eiane
|
 |
« Svar #2017 på: oktober 22, 2014, 19:31:44 pm » |
|
Høres kjent ut ja 👍
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #2018 på: oktober 23, 2014, 00:20:10 am » |
|
Går an å komme over kneika med kullsort hår og synkende egenvekt og. Ikke la det være noen begrensning :-)
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #2019 på: oktober 23, 2014, 02:06:28 am » |
|
Går an å komme over kneika med kullsort hår og synkende egenvekt og. Ikke la det være noen begrensning :-)
hårfarge er femi ..
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #2020 på: oktober 23, 2014, 07:47:13 am » |
|
Vi har liksom gått fra dette: Fikk målt vendehøyden på begge sidene av blokka i spenning på om veiva ligger i midten.. Og sannelig klokket den inn på akkurat 3mm på begge sider.  Så da blir det heimkok av shims/spacer.  Blir altså 3mm under og 1mm oppå i form av kobber shims, tenkte tanken på å bare lage en 4mm spacer under.. Men vil ha mest mulig skjørt nedi blokka for å støtte opp det stakkars stemplelet... Har også kommet halvveis på siste fancy oljemod, har aldri sett det gjort før så håper det går..  Kort fortalt har eg boret hull foran på vipperne, som gjør at det forhåpentligvis vil spraye ekstra med olje på fjær osv. Grunnen var det at på swivel feet så kommer det olje ut ved "kulen" mens på elephant feet så kommer det kun olje inn i vipperne, og med riktig sideklaring så blir det nesten bom stopp. I tillegg skal løfterne modifiseres i den velkjente varianten.. Satser på enda lavere topp temperatur.. Blir spennende å se om alle disse små tinga gjør at en 30 pumpe må i motoren... Notching i rådene ble uaktuelt da sideklaringen mot veiva var så stor at det ikke hadde blitt effektivt. Til å diskutere vekt og hårfarge...  Djiiizzzess...
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #2021 på: oktober 23, 2014, 14:40:45 pm » |
|
Hehe, vel det skal nevnes at samboeren jeg hadde når første motor ble bygget pakket sakene og reiste til england...  Så jeg har vel kanskje fordelt tiden min litt "bedre" det siste året på bekostning av bobla..  Har litt bilder fra bremse arbeidet, men da dette er et litt vanskelig prosjekt så går det ikke så fort og ikke alt på første forsøk..  Til nå har eg kjørt med Ghia caliper og ferrodo klosser og egentlig vert rikelig fornøyd men det tar seg ikke ut visuelt..  Bremsene som skal på fremme er kjent som porsche 911 993 sitt "Big red" bremse kit og er etter hva eg har fått med meg det som blir levert på turbo utgaven. 4 Stempla caliper med noen beist av noen rotorer på ca 330 mm.  For å få på dette trenger vi custom hubber, adaptere og maskinere spindelen. Så vi starter med å lage en hub...  Men den var målsatt ut etter hva som passer på standard spindler og derfor kom skiven i konflikt med spindelen. Så vi bestemte oss for å heller lage hjullager adaptere for å bruke porsche hub på boble spindel og lager. Så vi begynte å maskinere spindelen for å få plass til caliper adapteren..  Av og til lurer eg på om eg presser maskinerings Svein litt for lenge på kveldene, så en høneblund mens han freser er tillatt.   Så var det maskinering av caliper adapteren, vi kan bruke fancy ord som "Billet adapter" eller på norsk: frest metall bit..  Spindelen begynner å nærme seg...  Det er ikke så skummelt som det ser ut på bilde, armen til endeleddet har mye gods igjen!  Så nå gjenstår litt arbeid på spindelen og adapteren så er vi kanskje i mål med frambremsene snart.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Savanna67
Supermedlem
    
Innlegg: 503
Bosted: Oslo-Skedsmo
|
 |
« Svar #2022 på: oktober 23, 2014, 15:03:36 pm » |
|
Er nok skiven som er feil ikke hubben. Porsche skiver kommer i mange forskjellige innpress... tror jeg nevnte dette for deg. Ser bra ut. Svein er konge!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #2023 på: oktober 23, 2014, 15:11:49 pm » |
|
Er nok skiven som er feil ikke hubben. Porsche skiver kommer i mange forskjellige innpress... tror jeg nevnte dette for deg. Ser bra ut. Svein er konge!
Det kan god være ja, har ikke tenk på det og om du har nevnt det så har eg sikkert glemt det.  Men det ser ut som at det skal gå seg til akkurat, om ikke så er det at caliperet som treffer nedre bærearm under svinging og da må eg finne skiver med lavere innpress.. Husker du hvilken modell skiven og hubben kommer fra?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Savanna67
Supermedlem
    
Innlegg: 503
Bosted: Oslo-Skedsmo
|
 |
« Svar #2024 på: oktober 23, 2014, 15:27:23 pm » |
|
Porsche skiver kommer om jeg husker korrekt: 77mm 72mm og +/-57mm innpress litt etter modell. dette er skiver med 304mm dia og 32/34mm tykkelse. er ca 10 år siden jeg gjorde dette.... Er det Porsche hub du bruker nå, så er den fra 944.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #2025 på: oktober 23, 2014, 15:39:35 pm » |
|
Porsche skiver kommer om jeg husker korrekt: 77mm 72mm og +/-57mm innpress litt etter modell. dette er skiver med 304mm dia og 32/34mm tykkelse. er ca 10 år siden jeg gjorde dette.... Er det Porsche hub du bruker nå, så er den fra 944.
Takk! Btw: snart klar med bilen?... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Sveins Autohaus
Juniormedlem
 
Innlegg: 58
Bosted: Bergen
Canpro AS
|
 |
« Svar #2026 på: oktober 23, 2014, 18:47:32 pm » |
|
@Carsten
Vi lagde hub etter skissen jeg brukte til dine. Skivene er de som gikk fra deg, via diverse....
Altså, fikk du tak i skiver med annet innpress, eller er dine like som disse?
|
|
|
Loggført
|
'64 Dobbelkabiner '73 1303S
|
|
|
Savanna67
Supermedlem
    
Innlegg: 503
Bosted: Oslo-Skedsmo
|
 |
« Svar #2027 på: oktober 23, 2014, 19:00:51 pm » |
|
De er 928 skiver med 77mm innpress, husker ikke modell. Jeg har nå 993 C4 skiver med 72mm innpress.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #2028 på: november 29, 2014, 11:59:55 am » |
|
På tide å fortsette der jeg slapp forrige gang. Det blir fort slapt med oppfølginger når man er glemsk og ikke blir minnet på det.  Vi fortsatt der vi slapp med å lage caliper adapteren, den er frest ut av ett stykke stål og vi lar boltene skrus inn i denne fremfor å gå i spindelen som er originalt da spindelen er i støpegods..  Siden vi valgte å bruke porsche 944 spindlene så må vi lage hjullager adaptere, eg prøvde meg på dette men feilet på tolleransene så her måtte expertisen slå til og dreide fire flotte adaptere!  Bør være tilstrekkelig med kjøling på disse skivene..  Maskinerings experten med sitt mest sexy smil...  Ferdig slått inn, freste også spor i adapteren så det er letter å bytte lagre i fremtiden.   Ferdig maskinert spindel, boltene er byttet til 12.9 bolter selvfølgelig.   Endelig passer alt!  Trangt men det fungerer supert, fullt rattutslag fortsatt.  Og endelig med hjul på! Dette ble et vanskelig og uten tvil dyrt prosjekt men det føles veldig riktig. Jeg har foreløpig kun fått montert ferdig på ene siden fremme og etter en liten prøvetur kan eg klart konstantere at dette er helt HÅRETE kraftige bremser!! Det kjekke med dette er at siden vi har brukt så å si bare originale porsche deler med små forandringer så er det håp om å få godkjent bremsene og motoren.  Hvis det er noen som har lyst til å gjøre et lignende prosjekt så må jeg bare advare om at sett bort ifra mange timer med maskinering og frustrasjon så koster dette et sted mellom 15-30 tusen og innebærer mange deler som er veldig vanskelig å få tak i. Nå gjennstår bare å overhale og lakkere caliperne fremme og bytte endel av bremsedelene bak så er alt helt ferdig!  Videre så har jeg begynt å demontere bobla da det er endel små rust bobler i lakken etter dårlig grunnarbeid når eg lakket den som 17 åring. Dette gang skal alt bli gjort banalt grundig! Startet med å fjerne tecktyl i innerskjermen og slipt det lille som var av overflaterust. Har også vert så heldig å fått leie en veldig behagelig garasje rett med leiligheten med både strøm, lys og varmekabler i gulvet så her tilbringes mange kvelder i uka med musikk, øl og skitne hansker.   Garasjen er 10 meter lang så planen er å få inn to biler når huseieren får kastet resten av driten han har stående.. Ellers ser dere den gamle og nye blokka står på gulvet i påvente om linjeboring osv.   Også bare ett siste skrytebilde av bremsene... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
VW 612 RS
Seniormedlem
   
Innlegg: 486
Bosted: Klæbu
VW 612 RS
|
 |
« Svar #2029 på: november 29, 2014, 14:20:33 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
- Audi S6 -97 avant - Audi A4 -97 1.8TQ avant - VW 412/6 -74 (3,0/930) - VW 1303 -74 (2,9/901) - Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #2030 på: november 29, 2014, 14:24:47 pm » |
|
Ooopppss... Ser jo ut til å være en god løsning det og, men slipper da kun lager adapter.. Godt Arbeid Håkon. Kjekt å se tråden komme til liv igjen.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #2031 på: november 30, 2014, 00:47:38 am » |
|
Kult! Har ikke sett dem før, men det hadde fort blitt 6 tusen før dem er på døra og det er mye kjekkere å lage ting selv, og selvfølgelig mye lettere å godkjenne originale porsche deler!  Selv om jeg samtidig pusser opp bussen så skal det bli litt aktivitet igjen her. Nå satser eg på å få bygget en såpass strøken bil at eg kan være mer fornøyd enn frustrert. Men det blir nok mer fokus på hele bil prosjektet da jeg tror ikke det er så forferdelig interessant å se bilder av at en ny blokk portes osv.. Men en diskusjon jeg gjerne vil ta opp er valg av kam aksel igjen. Nå har jeg brukt FK-8 og den var myk og holdbar, jeg har kjørt en mindre stund med en raptor 0808 som var helt rå når det kom til både bunndrag og egentlig alt men den sviktet jo etter kort tid så nå tviler jeg veldig til om jeg skal bruke raptor, schleizer, engle eller annet? Tror valget står mellom FK-44-46 eller raptor. Også har jeg veldig lyst til å prøve å få modifisert ventil tetninger på ventilstyringene da oljemoddene på vippestellet sprøyter så mye olje at jeg sliter litt med koksing på ventilens bakside.. Tar gjerne imot tips og ideer! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
VW 612 RS
Seniormedlem
   
Innlegg: 486
Bosted: Klæbu
VW 612 RS
|
 |
« Svar #2032 på: november 30, 2014, 09:20:26 am » |
|
Kult! Har ikke sett dem før, men det hadde fort blitt 6 tusen før dem er på døra og det er mye kjekkere å lage ting selv, og selvfølgelig mye lettere å godkjenne originale porsche deler!  6000 tusen? Hvor for du slike summer ifra? Tenk deg litt om før du svarer. Vær så snill....... Disse koster 2500 hjem i posten for et par. Har slike liggende. Nå du snakker om godkjenning. Orginale Porsche deler passer ikke da og "hjemmemek" vil BT ihvertfall ikke ha noe av. Disse navene er derimot "bolt on" og det letter godkjenning. Bare et tips der altså  og er helt opp til hver enkelt hvor komplisert man vil gjøre det.
|
|
|
Loggført
|
- Audi S6 -97 avant - Audi A4 -97 1.8TQ avant - VW 412/6 -74 (3,0/930) - VW 1303 -74 (2,9/901) - Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #2033 på: november 30, 2014, 10:30:40 am » |
|
Kult! Har ikke sett dem før, men det hadde fort blitt 6 tusen før dem er på døra og det er mye kjekkere å lage ting selv, og selvfølgelig mye lettere å godkjenne originale porsche deler!  6000 tusen? Hvor for du slike summer ifra? Tenk deg litt om før du svarer. Vær så snill....... Disse koster 2500 hjem i posten for et par. Har slike liggende. Nå du snakker om godkjenning. Orginale Porsche deler passer ikke da og "hjemmemek" vil BT ihvertfall ikke ha noe av. Disse navene er derimot "bolt on" og det letter godkjenning. Bare et tips der altså  og er helt opp til hver enkelt hvor komplisert man vil gjøre det. Vel det er ikke alle som har hatt tysk på skolen, så når man kommer frem til 6000 kr så KAN det tenkes at jeg trodde det var stk pris? Og kanskje regner jeg med at det tilkommer frakt, moms og toll avgift? Og så lenge jeg ikke ser noen TUV papirer så er det hipp som happ om man har kjøpt dem på en nettside eller laget dem selv, like vanskelig å godkjenne.. Å bruke ekte porsche nav med noen lager hylser bør være mye letter å godkjenne da disse hylsene på ingen måte påvirker styrken i noen av komponentene. Hvis det er noen trøst så er det ikke noe hjemme mekk, da komponentene blir designet og uttenkt i arbeidstiden på Rolls Royce og delene blir så maskinert og test montert hos Canpro, er kanon firma drevet av Svein som er helt rå når det kommer til alt av dreiing, fresing, sveising og skitpreik. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ghia69
Supermedlem
    
Innlegg: 635
Bosted: Bodø
Ghian min
|
 |
« Svar #2034 på: november 30, 2014, 19:12:42 pm » |
|
Hei. Bremseprosjektet er virkelig spennende. Skal gjennomføre det samme på ghian min i løpet a vinteren. Delene ligger klare, det er bare å komme seg i garasjen. God lesning for å se hvordan det kan tilnærmes på forskjellige måter.
 P1030838 (Medium).JPG (10.98 KB. 800x600 - vist 531 ganger.)
 P1030839 (Medium).JPG (39.63 KB. 800x600 - vist 495 ganger.) For de spesielt interesserte kan det her vises forskjell på kalippere for hhv Porsche 944NA, 944 turbo og 944 S2 (samme som på 928 S4):
 P1040454 (Medium).JPG (46.14 KB. 800x600 - vist 521 ganger.)
 P1040455 (Medium).JPG (47.23 KB. 800x600 - vist 497 ganger.) Det er store saker.  ghia69
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #2035 på: desember 01, 2014, 10:39:12 am » |
|
Spennende!
Noen som har tips om hvor jeg skaffer simmeringer til caliperne til en grei pris?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #2036 på: desember 01, 2014, 10:43:57 am » |
|
Tror valget står mellom FK-44-46 eller raptor. Også har jeg veldig lyst til å prøve å få modifisert ventil tetninger på ventilstyringene da oljemoddene på vippestellet sprøyter så mye olje at jeg sliter litt med koksing på ventilens bakside.. Tar gjerne imot tips og ideer!  FK44-45 er de "heftigste" kammene jeg ville valgt i en original VW blokk. Rampene på FK46 blir så aggresive at du sliter ut foringene relativt raskt i en original blokk. Mvh -BB-
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
MCCCIIIS
Supermedlem
    
Innlegg: 994
Bosted: skien
|
 |
« Svar #2037 på: desember 01, 2014, 12:43:37 pm » |
|
Spennende!
Noen som har tips om hvor jeg skaffer simmeringer til caliperne til en grei pris?
Sjekk pelicanparts.com 
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW klubb
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #2038 på: desember 01, 2014, 14:37:53 pm » |
|
Tror valget står mellom FK-44-46 eller raptor. Også har jeg veldig lyst til å prøve å få modifisert ventil tetninger på ventilstyringene da oljemoddene på vippestellet sprøyter så mye olje at jeg sliter litt med koksing på ventilens bakside.. Tar gjerne imot tips og ideer!  FK44-45 er de "heftigste" kammene jeg ville valgt i en original VW blokk. Rampene på FK46 blir så aggresive at du sliter ut foringene relativt raskt i en original blokk. Mvh -BB- Er vel noe av det jeg leser i følge ryktene, noe som var grunnen til at jeg valgte FK-8 i første omgang. Men nå var jeg så skuffet av kvaliteten på raptor kammen at det frister å prøve å unngå disse, har jo fått et ok tilbud på ny raptor kam men det er allikevel dyrere enn et godt sett med løftere og engle kam.. For all del, kan ikke utelukke at det kan ha skjedd noe spesielt med eks løfter foringene eller annet når raptor kammen var i motoren men er skeptisk når det kommer til å prøve igjen, men for en fantastisk kam når det kommer til effekt!
|
|
« Siste redigering: desember 01, 2014, 15:55:28 pm av Dalland »
|
Loggført
|
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #2039 på: desember 01, 2014, 20:11:05 pm » |
|
Er vel noe av det jeg leser i følge ryktene, noe som var grunnen til at jeg valgte FK-8 i første omgang. Men nå var jeg så skuffet av kvaliteten på raptor kammen at det frister å prøve å unngå disse, har jo fått et ok tilbud på ny raptor kam men det er allikevel dyrere enn et godt sett med løftere og engle kam.. For all del, kan ikke utelukke at det kan ha skjedd noe spesielt med eks løfter foringene eller annet når raptor kammen var i motoren men er skeptisk når det kommer til å prøve igjen, men for en fantastisk kam når det kommer til effekt! [/quote] Hva med å bruke kammer fra de her: http://www.ahnendorp.com/VW-Type-4---Porsche-914-engineparts-and-machining/Camshafts-and-Supplies/Schleicher-Camshafts-117/De er kjent for god kvalitet. Har før linket til en kam fra Scleicher som ble solgt på Ebay som kun hadde gått 35tkm, den så like fin ut. Hvis du ikke er fornøyd med kvaliteten på Raptor, så burde kanskje det være noe.. For å si det sånn så tror jeg ikke det er mange som kan skilte med kvalitet(kontroll) slik det fremgår her : http://www.schleicher-fahrzeugteile.de/index.php?en_historieDem har holdt på siden 1945, kanskje er det noe av grunnen til at dem også produserer kammer til Formel 1... 
|
|
« Siste redigering: desember 01, 2014, 20:40:19 pm av Jærva »
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
|