Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #540 på: april 25, 2012, 22:09:48 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #541 på: april 25, 2012, 22:12:02 pm » |
|
FETT!  Gleder meg til å se tallene!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #542 på: april 26, 2012, 09:14:32 am » |
|
FETT!  Gleder meg til å se tallene! Er bare 13 dager til Dyno Day hos Anders Ringstad!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #543 på: april 26, 2012, 09:32:06 am » |
|
Flott lyd! Skikkelig spent på dynoen, men litt kjipt det ikke blir ekte svinghjul hk i denne omgangen. Men uansett, selve grafen er det som er spennende! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #544 på: april 26, 2012, 09:33:57 am » |
|
Flott lyd! Skikkelig spent på dynoen, men litt kjipt det ikke blir ekte svinghjul hk i denne omgangen. Men uansett, selve grafen er det som er spennende!  Kan ikke klage på lyden  Skal be om å få hk tall på bakhjulene i tillegg til omregnet hk til svinghjul.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #545 på: april 26, 2012, 09:37:16 am » |
|
Det er ikke vanskelig å få til ;-) Spennende spennende
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #546 på: april 26, 2012, 09:56:55 am » |
|
Skikkelig spent på dynoen, men litt kjipt det ikke blir ekte svinghjul hk i denne omgangen.
Ekte svinghjulshk? Med mindre man tar motoren ut av bilen og leverer den til noen som har bremsebenk a la stuskaen til Jee så vil man alltid få effekten på hjulene som deretter blir omregnet til motoreffekt. Feks, 2332 NA:
 2332.jpg (42.54 KB. 640x910 - vist 558 ganger.) Her er også resultatet i KW (1KW = 1.36hk) Vi ser både faktisk effekt og kalkulert driverktap. Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #547 på: april 26, 2012, 10:52:39 am » |
|
Uansett så er det det som er ut på hjula du får brukt. Hjelper ikke med aldri så mye hester om girkassa sitter fast. For min del mener jeg det ikke er viktig om man får det ene eller det andre, det viktige er jo å få sett at motoren går skikkelig over hele registeret, resultatet er jo bare ett tall, det varierer fra benk til benk, sted til sted, og dag til dag. Klart det er moro å se effekten, men for min del så er som sagt det viktigste å få sett kurven over hele registeret. Og det er moro.
Uansett lykke til!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #548 på: april 26, 2012, 11:14:14 am » |
|
jepp selv mener jeg hjul HK er det mest "riktige" da det dreier seg om hva man får ut av pakka. på en rullende lan devel så måler man jo bare driverkstap ubelastet. den måler vel hvor mye driverket bremser rullene nedover i hastighet. på en fullt belastet girkasse er det nok mere tap enn i en ubelastet en. og er tapet i en girkasse mer eller mindre ett gitt HK antall (uansett innput) eller er det altid prosentvis...? 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #549 på: april 26, 2012, 12:52:14 pm » |
|
Hvis du har rett i det KK så er vel en rullende landevei riktigere å bruke? Er vel svært vanskelig å kjøre uten hjul og dekk? For et dekk som klemmes til bakken av bilens vekt går vel tyngre rundt enn ett som ligger ved siden av bilen?
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #550 på: april 26, 2012, 12:54:57 pm » |
|
Hvis du har rett i det KK så er vel en rullende landevei riktigere å bruke? Er vel svært vanskelig å kjøre uten hjul og dekk? For et dekk som klemmes til bakken av bilens vekt går vel tyngre rundt enn ett som ligger ved siden av bilen?
Kanskje det har noe å si hvordan bilen er stroppet på den rullende landeveien også...?  Sorry, kunne ikke å dy meg 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #551 på: april 26, 2012, 13:21:40 pm » |
|
Som alltid, uklokt å stroppe i hjulene 
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #552 på: april 26, 2012, 13:27:36 pm » |
|
Som alltid, uklokt å stroppe i hjulene  Hehehe, veldig bra svart! 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
    
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
 |
« Svar #553 på: april 26, 2012, 20:06:20 pm » |
|
selv mener jeg hjul HK er det mest "riktige" da det dreier seg om hva man får ut av pakka.
X2
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #554 på: april 26, 2012, 20:56:42 pm » |
|
Hjul hester er kanskje det mest fornuftige å se på men fungerer ikke like bra å sammenligne med... (Når vi skal sammenligen motorer) 
|
|
« Siste redigering: april 26, 2012, 21:47:43 pm av Dalland »
|
Loggført
|
|
|
|
JTWE
Supermedlem
    
Innlegg: 2198
Bosted:
|
 |
« Svar #555 på: april 26, 2012, 21:01:32 pm » |
|
Hjul hester er kanskje det mest fornuftige å se på men fungerer ikke like bra å sammenligne med...
Spørs vel hva man sammenligner  Enten er det motoren, eller bilen...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #556 på: april 27, 2012, 05:57:19 am » |
|
Vi får det til...  Sammenligning av motorer gjøres best i motor benk, sier seg selv. Veldig heldig for oss, på østlandet, at erik har fått igang stuska'n.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #557 på: april 30, 2012, 20:01:49 pm » |
|
Vært litt stille de siste dagene. Fikk hentet en ny Holley 12-804 - Holley Fuel Pressure Regulators 1-4 psi (rød), da den som står i Putte nå har gått helt bananas. Takk til vwrc som hadde en liggende. Problemet oppstå da jeg og junior var ute å cruiset i helgen. Merket at motoren begynte å lugge for så å hoste å spytte "flammer". Kom så vidt hjem for egen maskin...  Ved nærmere inspeksjon så så viser måleren for bensintrykk 6-7 psi når tenningen er på (Bensinpumpen er mao på). Når motoren er i gang faller trykket ned til under 3-2,5 psi.(Regulatoren er innstilt på det laveste 4 psi). Dette med den blå Holley regulatoren (4-9 psi) Så hvis alt går etter planen så skal jeg få montert på ny regulator i løpet av onsdagen. Blir litt ekstra jobb da jeg må demontere viftehuset for å komme til regulatoren som er montert på brannveggen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #558 på: april 30, 2012, 20:19:59 pm » |
|
"Ble" den slik under kjøring?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #559 på: april 30, 2012, 20:25:00 pm » |
|
"Ble" den slik under kjøring?
Regulatoren har tidligere også kødder med trykket. Så jeg har ved en tidligere tur merket at bensintrykket har synket. Motoren begynner å "lagge". Men problemet ble værre slik at motoren fusket til den stoppet nå i helgen. Så ja det skjedde under kjøring.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #560 på: april 30, 2012, 20:25:19 pm » |
|
Jeg satt mine IDA'er til 3-3,5PSI
Kan det være noe annet? F.eks at fordeler har løsnet litt? Og dermed vridd seg..
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #561 på: april 30, 2012, 20:28:43 pm » |
|
Regulatoren sliter å med å regulere et stengt system med mindre du har et t/r system. Derfor vil du oppleve et høyt trykk når motoren ikke sviver. 2.5-3 psi med motoren igang er ok så lenge mengden er der. Holley regulatorene er MIAJ (Made In Asia Junk) Noen ganger funker dem helt ok (for en periode) og andre ganger er dem helt på jordet. -BB- Vært litt stille de siste dagene. Fikk hentet en ny Holley 12-804 - Holley Fuel Pressure Regulators 1-4 psi (rød), da den som står i Putte nå har gått helt bananas. Takk til vwrc som hadde en liggende. Problemet oppstå da jeg og junior var ute å cruiset i helgen. Merket at motoren begynte å lugge for så å hoste å spytte "flammer". Kom så vidt hjem for egen maskin...  Ved nærmere inspeksjon så så viser måleren for bensintrykk 6-7 psi når tenningen er på (Bensinpumpen er mao på). Når motoren er i gang faller trykket ned til under 3-2,5 psi.(Regulatoren er innstilt på det laveste 4 psi). Dette med den blå Holley regulatoren (4-9 psi) Så hvis alt går etter planen så skal jeg få montert på ny regulator i løpet av onsdagen. Blir litt ekstra jobb da jeg må demontere viftehuset for å komme til regulatoren som er montert på brannveggen.
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #562 på: april 30, 2012, 20:31:03 pm » |
|
Jeg satt mine IDA'er til 3-3,5PSI
Kan det være noe annet? F.eks at fordeler har løsnet litt? Og dermed vridd seg..
Mjao, min trykkmåler viser samme trykk med tenning på og motor i gang, så da er det i så fall to separate feil. Ikke noe jeg har brukt så mye tid med feilsøking på som bensintrykk, viktig med pumpe og regulator av høy kvalitet. Kalle har sikkert et poeng, det er som han sier lettere for en regulator å levere konstant trykk med retur. Sikkert en grunn til at alle moderne biler har dette. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #563 på: april 30, 2012, 20:37:17 pm » |
|
Alle moderne biler har heller ikke gasser, og overleverer mengde og trykk på bensinsiden før mue returneres til tanken.
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #564 på: april 30, 2012, 20:44:10 pm » |
|
Alle moderne biler har heller ikke gasser, og overleverer mengde og trykk på bensinsiden før mue returneres til tanken.
For all del, jeg har ikke hatt retur på min motor og aldri hatt problemer. Men det kan jo hende det er flere veier til Rom? Noen bedre asfaltert enn andre?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #565 på: april 30, 2012, 20:48:31 pm » |
|
Helt garantert. Hadde jeg ikke vært lat hadde jeg lagt opp retur, også med gassere..
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #566 på: april 30, 2012, 20:53:17 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #567 på: april 30, 2012, 21:05:09 pm » |
|
Regulatoren sliter å med å regulere et stengt system med mindre du har et t/r system. Derfor vil du oppleve et høyt trykk når motoren ikke sviver. 2.5-3 psi med motoren igang er ok så lenge mengden er der. Holley regulatorene er MIAJ (Made In Asia Junk) Noen ganger funker dem helt ok (for en periode) og andre ganger er dem helt på jordet. -BB- Vært litt stille de siste dagene. Fikk hentet en ny Holley 12-804 - Holley Fuel Pressure Regulators 1-4 psi (rød), da den som står i Putte nå har gått helt bananas. Takk til vwrc som hadde en liggende. Problemet oppstå da jeg og junior var ute å cruiset i helgen. Merket at motoren begynte å lugge for så å hoste å spytte "flammer". Kom så vidt hjem for egen maskin...  Ved nærmere inspeksjon så så viser måleren for bensintrykk 6-7 psi når tenningen er på (Bensinpumpen er mao på). Når motoren er i gang faller trykket ned til under 3-2,5 psi.(Regulatoren er innstilt på det laveste 4 psi). Dette med den blå Holley regulatoren (4-9 psi) Så hvis alt går etter planen så skal jeg få montert på ny regulator i løpet av onsdagen. Blir litt ekstra jobb da jeg må demontere viftehuset for å komme til regulatoren som er montert på brannveggen. Men hvis regulatoren er innstilt på å gi Max 4 psi så skal den uansett ikke gi mer enn 4 psi. Eller tar jeg helt feil?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #568 på: april 30, 2012, 21:10:37 pm » |
|
Hva slags pumpe?
Min gir 5,5PSI
Og struper ned til 3,5PSI
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #569 på: april 30, 2012, 21:12:17 pm » |
|
Å det var vår frelser Gene Berg som sa at man skal bruke Holley Blue pumpe med Holley Rød regulator. Dette uten noen form for retur 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|