|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #721 på: april 14, 2015, 09:47:19 am » |
|
gummi er såååå fint atte 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #722 på: april 15, 2015, 00:29:41 am » |
|
vel anng gummiforingene så passer det jo fint med den fine tegningen til JHU. planen er å ersatte fjørplata med noe uniball greier til spissingsjustering og ett sted må det flexe noe da. POM blir vel for tight til dette så vi prøver detta først nå er de pressa inn i allefall
 IRS.jpg (15.7 KB. 418x397 - vist 295 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #723 på: april 15, 2015, 15:52:56 pm » |
|
Nå er vel tingen med uniball at dem tar opp vridningen så derfor kan du ha helt stumme foringer ellers. Det funker sikkert greit uansett. Du får heller gi lyd om du vil ha noen foringer dreid. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #724 på: april 15, 2015, 16:09:33 pm » |
|
Når den indre foringen er stum. Hvordan justerer er du spissing da..?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #725 på: april 15, 2015, 18:15:45 pm » |
|
Nevermind... Dagens brainfart... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #726 på: april 15, 2015, 23:14:24 pm » |
|
Fint med forslag. Godt det bare var en brainfart
Ellers har jeg outsourcet litt jobb på tannstanga pga mye å gjøre om dagen. Alltid morro med nye USA deler.... Slakk de luxe i tannstanga. Det vil jeg ikke ha i 200kmt+
"LYNET" er rette mannen til dette. Sjølve rack'en var 0.85mm skeiv, mest sannsynlig pga varmebehandling . Den klarte lynet og rette i pressa. Så måtte sjølve huset freses ned for å få bort mere slakk Neste blir å gå over tenna pga lugging /cogging
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Randeberg
Medlem
  
Innlegg: 166
Bosted: Stavanger, Rogaland
|
 |
« Svar #727 på: april 18, 2015, 23:10:24 pm » |
|
ang den tegningen til JHU så burde vell dette kittet fra red9 være kuren? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #728 på: april 18, 2015, 23:26:48 pm » |
|
ang den tegningen til JHU så burde vell dette kittet fra red9 være kuren?
Hadde det vært meningen at våre biler skal ha coilovers så hadde dem laget støtdempertårna relativt mye kraftigere en hva dem er. Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #729 på: mai 02, 2015, 21:46:02 pm » |
|
da var tannstanga ferdig. mye jobb å rette opp yankeejobb oppsummeringsitat fra ansvarlig ingeniør Lynet: "Tok først 0.2mm i sporet, pusset tenner og målte på nytt. Tok deretter 0.4mm til, dvs. totalt frest ned 0.6mm i sporet. Tok av 0.45mm på kantene, sjekket deretter klaring ved å legge inn shims for å se hvor mye som gjenstod. Tok 0.3mm til, dvs. totalt frest ned 0.75mm på kantene." høyt verdsatt. lønn får du i himmelen Lynet  så mens Lynet tok seg av dette har jeg pusla litt med uniball bak brukte opprinnelige fjørplata og sveiste om den , kjøpt cromoly/kevlar uniball i solid dimensjon og bestilte aluemner. måle kappe frese dreie borre har også bestilt monoball til den indre foringa etter å ha sett på å lage sjøl ut av løse foringer, men mye jobb så da kjøpte jeg meg litt tid.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #730 på: mai 02, 2015, 21:48:03 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #731 på: mai 02, 2015, 21:50:27 pm » |
|
praktiske tester viser vel att dempertårn tåler coilovers fint
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #732 på: mai 02, 2015, 21:52:22 pm » |
|
også har jeg fått i hus nye skjermer endelig god plass. i allefall bak. der 10cm breddet foran må det gjøres noe da CSP ikke hadde mer enn 4cm . takk til Raaen for fraktfri frakt 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #734 på: mai 02, 2015, 21:55:39 pm » |
|
montert ATV kjølevifte
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #735 på: mai 02, 2015, 21:57:11 pm » |
|
montert litt forstillingsdeler.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
    
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
 |
« Svar #736 på: mai 02, 2015, 22:11:06 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #737 på: mai 02, 2015, 22:19:58 pm » |
|
tak ja det går seg til .
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Randeberg
Medlem
  
Innlegg: 166
Bosted: Stavanger, Rogaland
|
 |
« Svar #738 på: mai 02, 2015, 22:21:47 pm » |
|
helt rått arbeid. har du planer om å forsterke dempertårna for sikkerhets skyld?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #739 på: mai 02, 2015, 22:24:18 pm » |
|
lite forsøk på enhånds mobilkamerafilming og demo av indre foring ved camber justering her sitter det en midlertidig swedol foring for mockup. ganske mye utslag på den indre foringa.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #740 på: mai 02, 2015, 22:25:42 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #741 på: mai 02, 2015, 22:30:39 pm » |
|
helt rått arbeid. har du planer om å forsterke dempertårna for sikkerhets skyld?
det er gjort , mest pga vippeanordningen til inboard demperene 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Solan
Supermedlem
    
Innlegg: 1237
Bosted: Bergen
Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...
|
 |
« Svar #742 på: mai 04, 2015, 08:42:40 am » |
|
Helt rått 
|
|
|
Loggført
|
'52 Typ 11c Boble ragtop '65 Typ 221 Mikrobuss 11W
RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten! Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved
Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #743 på: mai 06, 2015, 22:09:52 pm » |
|
fått sydd sammen kjøleslangene til motoren og el.vannpumpa sveist sammen noen syrefaste koplinger
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
wide5
|
 |
« Svar #744 på: mai 07, 2015, 23:09:36 pm » |
|
Detta er helt rått Jørn.. Håper jeg får tid til en svingom opp i kjelleren din neste gang jeg er på østlandet..  Må jo bare sees live. Petter'n.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #745 på: mai 09, 2015, 21:19:50 pm » |
|
blir her utover sommern jeg petter'n  Monoball greiene til bærearmen har dukket opp påsje bruker 12mm bolt og vw bolten er 14mm og stor krage og stort hode så mere modifisering måtte til  dreid ned bolter og borret/brotchet opp spacerene til monoballen
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #746 på: mai 09, 2015, 21:24:25 pm » |
|
også blir det "because racecar" løsning på skjermbreddere beholder flared skjermene og forer ut med indre delen av stålskjermer siden forskjermer må breddes uansett og liker looken på flared må massere bakre delen en del pga buen , men skal gå i sikkemaskinen så blir den bolta eller poppa fast i skjermen
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #747 på: mai 09, 2015, 21:29:27 pm » |
|
kjededrift .... 
|
|
« Siste redigering: mai 12, 2015, 21:29:59 pm av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #748 på: mai 11, 2015, 22:01:00 pm » |
|
videoen finnes ikke "Motorcycle ch..." YouTube-kontoen tilknyttet denne videoen, er sagt opp på grunn av flere tredjepartsvarsler om brudd på opphavsretten.
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
    
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
 |
« Svar #749 på: mai 12, 2015, 19:22:02 pm » |
|
kjededrift ....  Helt drøyt
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
|