Sveinf
Seniormedlem
   
Innlegg: 410
Bosted: Drammen
|
 |
« Svar #870 på: oktober 11, 2015, 20:32:56 pm » |
|
SYND!  Regner med den er 200% klar til våren, da. 😈😈
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #871 på: oktober 11, 2015, 20:42:31 pm » |
|
ja får håpe det har gått litt på halv gass i garasjen i det siste, og det hadde bare blitt stressmekk for å rekke det skal være kozz. så da får vi pusle videre i vinter
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #872 på: oktober 12, 2015, 12:47:40 pm » |
|
Rå lyd. Blir morro å høre den der på full fres . start på første forsøk er jo litt skuff da ... skal jo helst være litt plunder. skjerpings
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #873 på: oktober 12, 2015, 15:49:57 pm » |
|
oooo... dette virker lovende!
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
    
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
 |
« Svar #874 på: oktober 12, 2015, 20:06:16 pm » |
|
Fyyytttiiiiiii hhhææææællll.......................eeeeeeeee .. Dette MÅ bli sinsykt fett å kjøre Jørn. Gratulerer med lekende lett oppstart. Grooommmm lyd
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #875 på: oktober 12, 2015, 21:35:45 pm » |
|
 koplet inn gasswire i dag og ruset "litt" fytti detta kommer til å "bråke" og for en respons på motor. OMG litt bekjymmret for db krav på banene....men står jo inne i møkkakjeller'n så det blir litt extra lyd . ellers må jeg inn med mere lydempere. kjørte den varm i dag og testa kjølevifte greiene. ser OK ut. holder seg fint på den innstillte temperaturen. eneste er att "dynamoen" kun gir 30A. så med benzinpumpe,elektrisk vannpumpe,kjølevifte, lambda, og sprut i gang så er det ikke mye strøm til overs til å lade batteriet. ruser jeg så kommer det litt strøm inn på batteriet igjen. vifta skal jo ikke gå under normal kjøring og den elektriske vannpumpa er variabel i stømbruk avhengig av temperatur. så mulig det blir litt hybrid løsning på banedagene, hurtiglading i depot  prøvd å google litt på oppgradert "dynamo" til disse men fant ikke noe i farta.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #876 på: oktober 12, 2015, 21:39:34 pm » |
|
Kan du få viklet om den du har da?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #877 på: oktober 12, 2015, 21:51:51 pm » |
|
med et skikkelig batteri så burde vel det sammen med en litt slank dynamo klare å fore bilen i løpet av en dag ?
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #878 på: oktober 12, 2015, 21:57:43 pm » |
|
vikling kan være ett alternativ, normalt så krever mere ampere , mere plass. så spørs hvor mye det fysisk er plass til utfordringen med for høyt strømbruk i forhold til hva dynamo levèrer , er att spenningen faller ECU , dyser og coiler etc får lavere spenning og lavere ytelse. HVIS ikke sprutet (som bl.a megasquirt har) bruker tabeller for å korrigere åpningstid på dyser og ladetid på coiler ved variasjon i driftspenning.
alternativ er å sette inn en mindre benzinpumpe foreløpig, bosch 044 er overkill på NA utgave, men tenkte litt fremtidig, E85 og turbo. mindre pumpe = mindre Ampere
må vel testes i praksis dette ,
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #879 på: oktober 13, 2015, 07:32:10 am » |
|
Du får adoptere noen el-bil løsninger, lading ved bremsing feks  Fett å følge med på dette prosjektet Jørn, ser og høres superheftig ut! 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #880 på: oktober 13, 2015, 11:19:32 am » |
|
Jeg selger fuelcells, som går på ethanol. Mulig den kunne gått på E85 og? Men det var det med vekta da.. Ellers er det billig med 90w solcelle panel om du ville hatt det på taket.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar
|
 |
« Svar #881 på: oktober 13, 2015, 12:11:15 pm » |
|
Kan vel også bygge om den dynamoen du har slik at terskelspenningen blir 0,7 høyere. Vi gjorde det på dynamoer da jeg gikk på fagskolen i sin tid. Loddet om fra trekant til delta-kobling og satte inn en diode. De gamle 30A ga da nærmere 50A i testbenken etterpå. 
|
|
|
Loggført
|
Mvh Reiel
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #882 på: oktober 13, 2015, 16:34:11 pm » |
|
Kan vel også bygge om den dynamoen du har slik at terskelspenningen blir 0,7 høyere. Vi gjorde det på dynamoer da jeg gikk på fagskolen i sin tid. Loddet om fra trekant til delta-kobling og satte inn en diode. De gamle 30A ga da nærmere 50A i testbenken etterpå.  inntressant. har bestilt ett ampere meter med sånn shunt/strømtrafogiver dings. så skal følge med litt utover. så får vi ta problemet hvis det blir noe problem når det kjem
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #883 på: oktober 13, 2015, 21:45:26 pm » |
|
fikk ett par timer i garasjen i dag. Honda motoren har sånn eksos luft opplegg som drar friskluft inn i eksos via en elektrisk ventil , så gjennom enveis ventiler i toppdekslet/kanaler i toppen og ned i grenrøret el .ventilen har jeg ikke detet er for å få lavere utslipp.det er ikke så nøye nå. Lambda sensoren leser jo dette som mager blanding( selvom den ikke er det) faktisk veldig store forskjeller når jeg prøvde å blokkere vs åpen ventil så kjøpte noen ebay block off plater . skal jo en turbo på i fremtiden så da er det greit att det er tett her måtte frese litt til plass for skruene, da jeg ville ha de enveisventilene på plass pga fine pakinger på disse.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #884 på: oktober 14, 2015, 10:45:03 am » |
|
Godt mulig jeg missforstår men høres ut som at du har blokkert åndinga fra toppdekselet som suges gjennom enveisventilen i eksosen?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #885 på: oktober 14, 2015, 11:10:06 am » |
|
du har nok misforstått litt . dette er eget system , disse er ikke innom "åndinga" i toppdekslet , går bittesmå eksoskanaler gjenoom toppen opp i disse 2 små hulromma.
det er egen ånding fra toppen. siste bildet ,i bakkant , midten av toppdeksel ,ser du en gummislange. = ånding
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
forBaust
Medlem
  
Innlegg: 243
Bosted: Fevik, Grimstad
|
 |
« Svar #886 på: oktober 14, 2015, 14:09:19 pm » |
|
Kan vel også bygge om den dynamoen du har slik at terskelspenningen blir 0,7 høyere. Vi gjorde det på dynamoer da jeg gikk på fagskolen i sin tid. Loddet om fra trekant til delta-kobling og satte inn en diode. De gamle 30A ga da nærmere 50A i testbenken etterpå.  Du mener vel delta til stjerne, Hansen? Vi i vår klasse "justerte" Asgeirs Jetta fra originale 65 Amp til 133 Amp ved 14 volt. Artig for ungan:-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #887 på: oktober 14, 2015, 14:14:33 pm » |
|
du har nok misforstått litt . dette er eget system , disse er ikke innom "åndinga" i toppdekslet , går bittesmå eksoskanaler gjenoom toppen opp i disse 2 små hulromma.
det er egen ånding fra toppen. siste bildet ,i bakkant , midten av toppdeksel ,ser du en gummislange. = ånding
Blir alt for avansert dette! Tommel opp! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar
|
 |
« Svar #888 på: oktober 14, 2015, 21:45:24 pm » |
|
Ja Baust... Sånn var det ja... Ikke rart aldri har fått det til å virke siden det 
|
|
|
Loggført
|
Mvh Reiel
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #889 på: oktober 18, 2015, 21:03:19 pm » |
|
Kan vel også bygge om den dynamoen du har slik at terskelspenningen blir 0,7 høyere. Vi gjorde det på dynamoer da jeg gikk på fagskolen i sin tid. Loddet om fra trekant til delta-kobling og satte inn en diode. De gamle 30A ga da nærmere 50A i testbenken etterpå.  Du mener vel delta til stjerne, Hansen? Vi i vår klasse "justerte" Asgeirs Jetta fra originale 65 Amp til 133 Amp ved 14 volt. Artig for ungan:-) åssen fikke dere så mye mere ampere (watt) ut av den . magic? 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #890 på: oktober 18, 2015, 21:08:43 pm » |
|
i helga har jeg jålet opp det ene settet med hjul. som skal brukes i første omgang med vanlige "r-dekk" prøvde med en sprayboks gull , men syntes den blei litt blass så leika litt baltazar og blanda en egen kobber/gull farge. først på med gull, så teipe ,teipe ,teipe ,teipe! så svart i center. ett strøk med matt klarlakk
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #891 på: oktober 18, 2015, 21:22:18 pm » |
|
Det ble snasent! Digger denne tråden  Blir en god grunn til å våge seg på "plastikktreff" neste sesong 
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
RødeBaron
|
 |
« Svar #892 på: oktober 18, 2015, 21:26:54 pm » |
|
et rungene "jess" for gullføkks
|
|
|
Loggført
|
 original buddie Bugbuddies.no
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #893 på: oktober 18, 2015, 21:36:43 pm » |
|
takk ja blei førnøyd med fargen fargen er veldig avhengig av lyset kommer til liv i solnedgang også 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #894 på: oktober 19, 2015, 08:10:05 am » |
|
Tipp, topp stor tommel opp! Jeg kommer innom deg med en balanseringsjobb i temmelig nær fremtid.
Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #895 på: oktober 19, 2015, 09:51:49 am » |
|
Det ble utrolig kul/fin farge og kombinasjon med sort. NICE!
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #896 på: oktober 19, 2015, 10:50:19 am » |
|
Tipp, topp stor tommel opp! Jeg kommer innom deg med en balanseringsjobb i temmelig nær fremtid.
Mvh BB
bare å komme kalle. neste uke og utover passer
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #897 på: oktober 19, 2015, 10:51:56 am » |
|
Überdigg!!
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #898 på: oktober 19, 2015, 10:56:41 am » |
|
takk ja. blei ikke helt strøkne. fine på 1m. litt uvant med vannbasert base farge. så blei litt "håse" på felgkanten. mulig jeg sprøyta gullfargen litt feil. og ett par rusk. men som lakk kompisen min sier. det er ræserbil du bygger som skal brukes! tar vel ikke lange tida før de et slitt. spansett. bremsestøv. av på bil. etc.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
    
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
 |
« Svar #899 på: oktober 25, 2015, 20:52:55 pm » |
|
Ser meget bra ut dette prosjektet! Tror kansje disse felgene hadde passet bra også: 18" x 8,5" og 10" bredde Skal få go`pris på dem om det er av interesse Nye felger med brukte dekk som bare er prøvemontert på bil  EDIT
|
|
« Siste redigering: oktober 25, 2015, 21:21:53 pm av Der_Butzelmann »
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
|