Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4146
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #450 på: april 29, 2015, 20:40:31 pm » |
|
Har du et par CSP deksler i basen du kan teste?
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
erikaa
|
 |
« Svar #451 på: april 29, 2015, 21:26:35 pm » |
|
Har du noen bilder av støtstengene, gjerne hullet i enden? Var nysgjerrig på diameter på hullet og hvor mye gods som var igjen rundt hullet. Vi forsøkte oss på et tidspunkt med å lage noen prototyper av samme, men fikk innspill om at oljehullet vårt var for stort (5mm?), og "veggene" på tuppene ville kunne revne/spittes.
Hos oss er prosjektet avsluttet :-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #452 på: april 30, 2015, 07:25:52 am » |
|
Har du et par CSP deksler i basen du kan teste?
Ja, testet i går kveld, funker som snus. Testet med spacer på vippene, har rundt 10mm klaring. Det kunne gått med EMPI og hadde det ikke vært for at de at de har en hemifærisk fasong mot CSP sin rette. Men er i forhandlinger nå om å få lagd egne støpt i aluminium med TURBO 500 på 
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #453 på: april 30, 2015, 07:27:51 am » |
|
Har du noen bilder av støtstengene, gjerne hullet i enden? Var nysgjerrig på diameter på hullet og hvor mye gods som var igjen rundt hullet. Vi forsøkte oss på et tidspunkt med å lage noen prototyper av samme, men fikk innspill om at oljehullet vårt var for stort (5mm?), og "veggene" på tuppene ville kunne revne/spittes.
Hos oss er prosjektet avsluttet :-)
Hei. De er monterte og det er ikke tatt bilde av dem. Men de er identiske som de Skinne bruker selv. Skinne tilbydde meg faktisk å sende reserve stengene sine så jeg skulle slippe å vente.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #454 på: april 30, 2015, 09:31:38 am » |
|
Håper du greier å få CSP sine tette. Jeg ga opp...
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #455 på: april 30, 2015, 09:50:52 am » |
|
Håper du greier å få CSP sine tette. Jeg ga opp...
Jeg hadde og problemer med CSP. Derfor brukte jeg originale på 1915Turbo som står i bilen nå. De er pottetette. Men om du ser på dette bildet, altså de som er spesiallagde men likner på CSP sine, om umbrako skruen er innfelt med tight fit, vurderer jeg å sette en bitteliten set skrue på skrå inn i hodet for å hindre at den løsner, og det er plass til en O ring som får god støtte nede i det nedsenkte hullet. Og jeg skal ikke ha noen form for ånding i toppene heller. Så om anleggsflata til pakning er plan, bør det bli tett.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #456 på: april 30, 2015, 10:09:15 am » |
|
Ikke skru fast ventildekslene i vippeverket... akkurat vippeverket er det som står minst stille på en topp. Pluss at du introduserer to hull i et lokk som er der for å holde tett, noe som er en fundamental tabbe. Ta frem kulehammeren og hold igjen med en rørstump, og bank deg plass i stål eller alu lokk. Å sveise originallokk dypere er heller ikke umulig... 4 lokk blir lett 2. Deretter former du om type4 spennbøyler, eller kjøper nytt fjærstål.
Ingen av de delte støtstang-rørene holder tett, tettingene i de gjør en umulig jobb, de skal både knipe igjen nok til at tynn varm olje ikke kan passere(gjerne med overtrykk), og samtidig tillate at motoren utvider seg ved hjelp av en slakk fjær på hver av de. Nei, heller ikke på dette feltet har noen overgått Volkswagens design.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #457 på: april 30, 2015, 10:29:52 am » |
|
volkswagen har produsert 2 delte støtstangrør som fungerer. original vw del ,men den er har større diameter på pakning mot blokk
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #458 på: april 30, 2015, 15:08:11 pm » |
|
Begge de jeg bygger motor med har brukt JayCee to delte støtstang rør, de har holdt tett og de er fornøyde med dem, derfor kjøpte jeg like. Den fjøra vil jeg ikke si er slakk, vi var fire hender for å montere hver. Kunne kanskje klart det selv, men fjæra er kraftig. Brukte og permatex liknende stoff på silikonringen mot blokk og topp.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #459 på: april 30, 2015, 15:56:50 pm » |
|
Funker det i praksis så funker det i praksis... Det er en god teori, og praksis eh hehe :-D
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #460 på: april 30, 2015, 18:24:04 pm » |
|
Håper du greier å få CSP sine tette. Jeg ga opp...
Jeg hadde og problemer med CSP. Derfor brukte jeg originale på 1915Turbo som står i bilen nå. De er pottetette. Men om du ser på dette bildet, altså de som er spesiallagde men likner på CSP sine, om umbrako skruen er innfelt med tight fit, vurderer jeg å sette en bitteliten set skrue på skrå inn i hodet for å hindre at den løsner, og det er plass til en O ring som får god støtte nede i det nedsenkte hullet. Og jeg skal ikke ha noen form for ånding i toppene heller. Så om anleggsflata til pakning er plan, bør det bli tett. Jeg tror hovedproblemet med de jeg prøve var at for å få de til å sitte måtte boltene strammes såpass at anleggsflaten ikke var plan lenger. Det er også riktig det at vippene beveger seg, altså beveger lokket seg også. Særlig med stramme ventilfjører og høyt turtall. Bruker dype Empi alu lokk med tilsvarende dypere klemmer nå. Og korkpakning. Det holder tett. Men de er nok ikke romme nok for dine vipper.
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Svang
Seniormedlem
   
Innlegg: 364
Bosted: Gol
|
 |
« Svar #461 på: april 30, 2015, 18:54:21 pm » |
|
Jeg har Scat sine rustfrie deksler med bøyle på Comp Eliminator topper og 1:5 Pauter vipper..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #462 på: mai 01, 2015, 20:41:00 pm » |
|
Jeg har en crazy ide jeg fikk i dag jeg vil prøve ut. Jeg vil lage en 10mm spacer i x-finer og lime denne til toppen. Hvem er snekkermester? Og hvorfor burde det ikke fungere? 
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #463 på: mai 01, 2015, 21:11:23 pm » |
|
Jeg har en crazy ide jeg fikk i dag jeg vil prøve ut. Jeg vil lage en 10mm spacer i x-finer og lime denne til toppen. Hvem er snekkermester? Og hvorfor burde det ikke fungere?  Hehe, det funker sikkert en stund, men kombinasjonen tre, olje og høy varme er kanskje ikke helt gunstig 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #464 på: mai 21, 2015, 07:39:58 am » |
|
Har vært i tenkeboksen vedrørende salg av bilen for å sette inn motor i ren løpsbil, men klarte ikke å kvitte meg med bilen. Kommer til å sette inn et 10sek skrudd bur i stedet, om det er lov. Men har fått gjort lite grann til:
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #465 på: mai 21, 2015, 07:53:04 am » |
|
Dette ser bra ut!
Keep on with the good work.
Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
    
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
 |
« Svar #466 på: mai 22, 2015, 18:58:41 pm » |
|
Behold 02`n  Dette ser hæææærlig ut
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #467 på: mai 22, 2015, 22:48:45 pm » |
|
Takk :-) Håper å kunne debutere i Street Legal på søndag, blir fin trening. Om det regner drar jeg kun for å se på. Jæren dragrace klubb, forus.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #468 på: mai 27, 2015, 09:57:37 am » |
|
Lærte en del mer før helga når jeg begynte å sette meg in i reglene for å kjøre street legal. Trenger nytt bur og armstropper. Og så er det litt forvirrende regler ellers.. Tror NBF og de lokale arrangørene tolker litt fritt fra FIA sine regler.. Da er det bare å hoppe i det å følge strengeste tolkning, så slipper det å bli en issue senere ;-)
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #469 på: juni 12, 2015, 09:11:35 am » |
|
Fikk montert Hallsensor i går kveld og dypsump samt AN12 oljeretur fra turbo Videre er dynamofot levert inn til Nilsen Motor for å lage en schvæær luftings Kjøleblikk er levert til pulverlakk, og jeg har begynt å lete etter pluggkabler for Chevrolet LS2 coiler. 
|
|
« Siste redigering: juni 12, 2015, 09:15:38 am av Formula Vee »
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #470 på: juni 12, 2015, 13:55:09 pm » |
|
Er det nødvendig med såååå stor retur fra turboen??
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #471 på: juni 12, 2015, 14:09:34 pm » |
|
Nei, men det var en som påsto at du kunne aldri få for stor retur fra turboen.. Så da monterte jeg det største jeg hadde plass til. Og det blir bra fall, fra overkant motorluke/vinge til nedre kant dypsump. ..Og en jeg kjenner, vi trenger ikke nevne navn men bare kalle ham f.eks. "Trond" bruker AN10 med fall høyde på et par cm og har aldri hatt problemer med det  Olje inn på turbo er AN4 med knøttliten restriktor og oljetrykket er begrenset oppad til 5bar. Så det er overkill, men så ser det innmari tøfft ut!
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #472 på: juni 12, 2015, 14:15:33 pm » |
|
Nei, men det var en som påsto at du kunne aldri få for stor retur fra turboen.. Så da monterte jeg det største jeg hadde plass til. Og det blir bra fall, fra overkant motorluke/vinge til nedre kant dypsump. ..Og en jeg kjenner, vi trenger ikke nevne navn men bare kalle ham f.eks. "Trond" bruker AN10 med fall høyde på et par cm og har aldri hatt problemer med det  Olje inn på turbo er AN4 med knøttliten restriktor og oljetrykket er begrenset oppad til 5bar. Så det er overkill, men så ser det innmari tøfft ut! Hehe det jeg trodde var grunnen ja...  Tror du nesten er på samme størrelsen på returen som turboene på jobben her og de rommer vel ca 25 stk av din turbo...  Men da skal du aldri få problemer med returen i alle fall!!  Blir nok bra dette!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #473 på: juni 15, 2015, 08:36:27 am » |
|
Og så har vi nok lufting av blokka. to stk 25mm slanger bør gjøre susen  Må til og med Modde deflektorplata i foten for at det ikke skal bli en restrictor..
|
|
« Siste redigering: juni 15, 2015, 08:44:04 am av Formula Vee »
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #474 på: juni 18, 2015, 11:05:10 am » |
|
Da er de spesiallagde toppdekslene på vei fra Usa 
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #475 på: juni 18, 2015, 11:13:25 am » |
|
..Og da ser det litt tøft ut med Titan 12 kant skruer til å feste dem med..
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #476 på: juni 18, 2015, 11:21:39 am » |
|
Siden jeg har bestilt Titan skruer til kjøleblikket..
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #477 på: juni 18, 2015, 12:10:05 pm » |
|
Ingenting er så digg som å ikke kunne åpne ventildekselet fordi man har glemt spesial pipen som ingen andre på treffet har...  Kanskje jeg var en smule negativ nå?  Kule deksler! Typisk deg! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #478 på: juni 18, 2015, 12:12:20 pm » |
|
Ødelegger litt magien her nå, men om du klarer å skaffe noe så sjeldent som en 11mm pipe, så passer den faktisk rett på :-) Takk, syntes de ble kule.. 
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #479 på: juni 18, 2015, 12:21:24 pm » |
|
Skikkelig tøffe!! 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
|