Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3 ... 29
|
1
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Back to -89
|
på: august 20, 2025, 12:24:35 pm
|
Bare klarlakk da eller?
Nja, siste alternativ. Det vil trolig endre utseende som blir for blankt og plastaktig. Prøver voks, keramisk coating eller noe oljebasert beskyttelse som feks wd40 først. kan vel gjøre som på stekepanner, steke de med olje til den polymeriserer(Hvis det er et ord:-P)? [/quote] Vet ikke🙂, men prøver keramisk eller owatrol først.
|
|
|
3
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Back to -89
|
på: august 18, 2025, 16:06:09 pm
|
Bare klarlakk da eller? [/quote]
Nja, siste alternativ. Det vil trolig endre utseende som blir for blankt og plastaktig. Prøver voks, keramisk coating eller noe oljebasert beskyttelse som feks wd40 først.
|
|
|
5
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Back to -89
|
på: august 14, 2025, 23:41:41 pm
|
Tok en service på vannpoleringskabinett i dag, med bytte av vann og media, og testkjørte på et av stålfestene til stolene. Likte den rå polerte looken, så vannpolerte alle festene. Planen var å lakkere de svarte, men tror de forblir sånn.
|
|
|
8
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Dellorto forgassere 2x34 FRD
|
på: august 14, 2025, 19:00:32 pm
|
Har mottatt bud på 5000 kr. Vurderer fortsatt bud over dette. Ingen fast budfrist satt ennå, men jeg kommer til å ta en avgjørelse snart – så ta kontakt snarest hvis du er interessert. Jeg oppdaterer fortløpende.
|
|
|
9
|
Bruktbørsen / Deler selges / Dellorto forgassere 2x34 FRD. SOLGT!
|
på: august 14, 2025, 18:58:47 pm
|
Komplette 2x34 Dellorto FRD gassere til T1 selges, m/luftfilter og stag. Har andre planer. Eneste mangel/defekt jeg kjenner til er skruer til å feste armene på staget - mangler en, og en har ødelagt hode. Innsug, luftfilterbokser og stag er vannpolert.
Ukjent hvilket dyseoppsett som sitter der, følgende er originalt fra fabrikk- Idle Jet - Main Jet - A/C Jet - Pump Jet - Needle Inlet - Emulsion Tube - Venturi .45 1.28 1.70 .50 1.50 #3 27mm
Disse ble overhalt av alfa1750 i sin tid (ebay selger i Italia som overhaler og selger mye gassere) og solgt til en kar i USA, som jeg kjøpte de av i 2015 på thesamba. Gir noen hk ekstra og den klassiske looken, for å gi noen salgsargumenter. Deler fås hos dellorto.co.uk ved behov.
Ikke kjørt i bil etter overhaling, kun prøvemontert. Vanskelig å sette eksakt pris, markedet flommes ikke over av disse akkurat. Setter prisen til 5000 eller hbo. Kan sende ved forskuddsbetaling, eller de kan inspiseres og hentes i Fetsund like ved Lillestrøm. Lagret lenge, men under gode forhold. Som alle forgassere som har ligget litt er det sikkert lurt å gå gjennom de før montering på bil.
|
|
|
13
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Back to -89
|
på: juli 13, 2025, 15:02:57 pm
|
Skal etter sigende være bra til forgassere ja, renser godt i kanaler og dyser. Lurt å demontere flottør og flottørnål som kan ta skade av ultralyd. Litt vannpolering av flottørdeksel og toppdeksel, og de bør blir fine. Mine gassere er nyoverhalt og fine, så må finne noen andre å prøve meg på🙂.
|
|
|
14
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: juni 30, 2025, 10:22:04 am
|
Jeg skjønner ikke hvor du finner tid og energi til dette! Helt rått!
Enig. Er bare å bøye seg i støvet. Selv har jeg bilen 12-15 min kjøring bort, så hjelper nok å ha alt tilgjengelig hjemme. Ser forøvrig meget bra ut. Den dagen jeg skal begynne med noe lignende så vet jeg hvor jeg skal se.
|
|
|
15
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Back to -89
|
på: juni 29, 2025, 11:50:04 am
|
Ultralydvasker har stått på ønskelista en stund. Kjøpte en fra Vevor på 30 liter, med både 28 og 40 Hz. Skal bli interessant å teste ut. Sammen med vannpoleringskabinett så er jeg godt dekket. Mangler bare sandblåsingskabinett, så er det komplett på den fronten.
|
|
|
16
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Back to -89
|
på: juni 29, 2025, 11:40:30 am
|
Er ingen stor fan av klistremerker, men er det noe jeg angrer på så er det at jeg fjernet de som satt på denne ruta når jeg kjøpte bilen i 2002, bla.a fra Hum Bug 1 og de andre treffene i samme tidsperiode. Men disse måtte jeg bare ha. Fra Classic Stickers i Frankrike.
|
|
|
18
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Back to -89
|
på: juni 29, 2025, 11:17:49 am
|
Bobla blir ikke mye prioritert for tiden, og Early Bird billetten til SCC ble solgt. Satser på 2026. Har ikke jobbet noe på motoren, og det som er blitt gjort på bilen er kun småting.
Har fundert lenge på en god løsning for montering av TT stolene. Å bruke original understellet er ikke aktuelt her. Stolene veier litt, og jeg vil ha en mer stabil konstruksjon.
Hentet ny fester til TT stolene fra et lokalt sveiseverksted. Laget etter mål/tegninger fra meg the old way, dvs blyant og papir. Høyden ble helt perfekt, ikke nødvendig å scooche, hodet kommer midt i vinduet🙂. Nå er TT stolene justerbare i høyden, så det er mulig å finjustere litt. Festene skal finslipes i kantene og lakkeres svarte. Festes med gjennomgående bolter på bakre fester, fremre festes i ramme til originalstolene, ingen sveising. Planen er å lage noe universelt som gjør et ev fremtidig bytte til andre stoler enklere uten å lage noe nytt.
En liten test sier meg at det ble stabilt og bra.
|
|
|
26
|
Bruktbørsen / Deler selges / 1600 topper, frest ned for høyere komp. TRUKKET FRA SALG!
|
på: april 12, 2025, 07:40:37 am
|
Et par 1600 DP topper vurderes solgt. Standard boring og standard ventiler 35,5 og 32. Stammer fra type 3 innsprøytning, så de har utlufting. Ikke brukt på 20-30 år.
Hele og meget fine, ingen sprekker. Frest ned for høyere kompresjon, men jeg har ikke målt hvor mye, eller målt cc på de. De er nok ikke portet. Jeg har vannpolert de, med ventilene på, og vasket/rengjort etterpå, men det anbefales uansett å demontere og sjekke alt før bruk. Usikker om det er stivere ventilfjærer, har ikke målt de. Vippearmer følger ikke med.
Av mangler så er en bolt på eksos borte, og en stk knekt bolt til kjøleblekk. Må hentes i Fetsund. Sender ikke. Selger kr 2500.
|
|
|
27
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Back to -89
|
på: april 09, 2025, 20:21:05 pm
|
La veiv, med nye lagre, inn i blokka, skrudd med rett moment for å sjekke igjen at alt roterer fint, noe det gjorde. Noen vil kanskje si at jeg kunne byttet ut det ene defekte lageret, og gjort det enklere for meg selv, men nei, ikke på denne motoren.
|
|
|
28
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Back to -89
|
på: april 09, 2025, 20:17:51 pm
|
Så ble det samme prosedyre igjen, med å varme opp drev og montere alt sammen samt råder. Grei skuring da man har gjort dette før🙂
|
|
|
29
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Back to -89
|
på: april 09, 2025, 20:15:03 pm
|
Over 120 dager siden forrige oppdatering ser jeg. Fokuset ble dreid i en helt annen retning enn folkevogn, mot et annet prosjekt. Motorbygging ble derfor litt nedprioritert. I tillegg så klarte jeg det kunststykket å skade det ene lagret på veiva ved siste sammensetting. Har jo tatt veiva ut og inn flere ganger, men akkurat siste gang den skulle inn gikk det litt gærnt. Får tilskrives at jeg var sløv, uerfaren og ble litt for selvsikker....bla bla bla. Tar det over en pils på SCC eller noe.
Jeg fikk tak i nye lagre, std/025, etter en annonse på forumet på FB, av selveste Thore-Morten Bryhn. Han hadde et sett av den gode gamle sorten på lager, laget i en tid kvalitet var norm. Fra Glycko mener jeg. Måtte dra av drevene på veiva, og kjøpte spesialverktøy til det. ikke billige disse verktøyene. Har kjøpt flere, så jeg er godt dekket ihvertfall. Lite å få lånt rundtomkring.
|
|
|
|