Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3 ... 18
|
1
|
Bruktbørsen / Deler selges / Bilfrakt vogn med kapell
|
på: juli 07, 2016, 22:33:21 pm
|
Har en Anssems bilfrakter med kapell spesialtilpasset boble som jeg vurderer å selge. totalvekt 2500kg egenvekt 495. dette er en lett aluminiumsvogn med støtdempere på alle hjul. Ligger som et slips bak bilen. Kapellet kan taes av for universell bruk av vogna. den har hel aludørk. kassemål 410X190
Prisantydning 50000kr. dette er en 2013 mod.
|
|
|
4
|
Forum / German/Euro-look / Sv: Min German/race looker
|
på: november 10, 2015, 22:05:34 pm
|
Var heldigvis bare motoren som eksploderte og tok fyr... Greit med haloon i motorrom. Blir bytta med skummanlegg til neste år for å hindre oppblussing av oljebrann. røglødende turbo+olje =selvantenning flere ganger.
|
|
|
8
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Bredda stålfelger i 17"
|
på: november 07, 2015, 21:00:44 pm
|
Noen som kan lage dette eller vet om hvor man kan få kjøpt med 5x130 boltsirkel?
Ønsker litt mer racing look på bilen og derfor kansje sorte "nascar" inspirerte stålfelger hadde passet. sånne som i den siste Herbie filmen
Må ha 7,5 og 9" bredde
|
|
|
11
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Herbie Memorial Run 5.-7. Juni 2015
|
på: mars 08, 2015, 23:16:26 pm
|
Denne står jeg ved enda ja!!! Skal til og med slenge inn noen tips: Ikke still med helt nye R-dekk, de bør være innkjørt. Vent til sent på dagen når asfalten begynner å bli varm med å satse. Kast ut absolutt ALL unødvendig vekt!! Det nytter ikke med torsjonsfjærer! Og dalland: du hadde ikke klart det om du så fikk låne min bil..... Fant det i HMR 2014 tråden!
Sitat Turbo Haraune: Skal også opprette Turbo Haraunes Legendariske minnepris. 1000kr til den som tar min rekord: 42,9
Følgende regler gjelder: VW veteran, Gateregistrert. Ellers er alt fritt!
|
|
|
14
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Reimhjul og laderele
|
på: november 02, 2014, 19:52:53 pm
|
Trenger et orginalt stål reimhjul og et laderele til dynamo. rundt 70 modell til T-1 Allt dette er ting jeg har kastet for at jeg ikke trodde jeg trengte det mer.. Er det noen som vil kaste tilsvarende til meg? helst i tromsøområdet. eller om noen gidder å poste det til meg.
|
|
|
15
|
Forum / Snikk-snakk / Sjer det nokka i Tromsø da på vw fronten?
|
på: november 02, 2014, 19:47:46 pm
|
Etter at jeg flytta til Tromsø har det ikke blitt så mye vw aktiviterer på meg. Finnes det noe vw miliø i Troms overhodet? Har jo sett en og annen boble langs veiene. Lurer også på om det finnes en vw skrotnisse her som man kan kjøpe orginaldeler fra...?
|
|
|
18
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Herbie Memorial Run 2014. KNA Varna, Våler i ØSTFOLD. 31.mai og 1.juni.
|
på: juni 02, 2014, 11:18:31 am
|
Tusen takk for nok et kjempetreff! Dette kommer jeg virkelig til å savne når jeg flytter.. ;Må vel kansje komme nedover med fly til neste år da...
Skal også opprette Turbo Haraunes Legendariske minnepris. 1000kr til den som tar min rekord: 42,9
Følgende regler gjelder: VW veteran, Gateregistrert. Ellers er alt fritt!
Til dere som fikk noen blinkskudd av kjøringa mi, vennligst send en kopi på mail til meg. Jeg fikk ikke tatt et eneste bilde da jeg var for opptatt med å kjøre. Har masse gopro film som jeg må få redigert å lagt ut..
|
|
|
19
|
Forum / German/Euro-look / Sv: Min German/race looker
|
på: mai 07, 2014, 12:22:49 pm
|
Den henger på hurtigfester ja.. snart ferdig, må bare få på litt lakk. Hele greia veier i underkant av tre kilo, så her blir det bare dynamisk marktrykk og ikke noe ekstra vekt over forhjulene.
Satser på å komme meg til herbie memorial ja.
|
|
|
24
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Studenten som skal bygge muskler! 2275 cc
|
på: februar 27, 2014, 11:38:29 am
|
sjønner du har mye å lære når du nedgraderer motoren din med iridium plugger. Trimma motor= coppercore. Kjøre 100000km uten pluggbytte = iridium eller platina.
Ta med de gamle pluggene når du skal bremse motoren, og du vil garantert bli overasket av forskjellen.
|
|
|
27
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbonotch
|
på: januar 31, 2014, 14:41:58 pm
|
slik ser det ut nå. Radiator til motor og intercooler er på plass. Mangler litt til å veste vannpumpe til intercooler og bensinpumpene. Noen som har formening om jeg bør ha en liten surge tank til fuel? Er skum i tanken, men det vil vel skvalpe litt uansett.
Det skummet i tanken må du ta å hive til He.... før det går galt. Dette går sakte men sikkert i oppløsning og legger seg i filter og dyser, og du ender opp med motorhavari, PUNKTUM. Du har sikkert tenkt å kjøre e85 også og da går skummet enda fortere i oppløsning samma hva det står på pakken.. JA du trenger en surge tank med stor tilførsel, og retur tilbake til hovedtank. Hvertfall om du har tenkt å holde følge med meg i svinga... her snakker jeg av erfaring. Endret mitt system 4 ganger før det virka optimalt. lykke til. Jeg endte med å lage tanken selv med innvendig surgetank og mange skvalpeskott.
|
|
|
28
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302RRR
|
på: januar 18, 2014, 16:37:58 pm
|
største problemet med saco er vel sentermontert input. blir ganske heftig vinkel på rattakselen
|
|
|
29
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302RRR
|
på: januar 17, 2014, 13:51:20 pm
|
Belcrancker fungerer også best på 90 og 180 grader. Så lenge angrepsvinkelen er rettvinklet på bellcranken kan jeg ikke skjønne at vinkelen mellom input/output skal ha noe å si. Cranken dreier jo rundt uansett. Har aldri sett noe annet en rettvinklede belcrancker på det jeg jobber med, og der tar de styrkeberegning alvorlig. Feil vinkler og annen utveksling vil jo belaste vippepunktet mer. i tillegg kommer friksjon i vippepunktet.
|
|
|
30
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302RRR
|
på: januar 16, 2014, 12:07:49 pm
|
Du vet vel at flere ledd= mere slark. og dette multipliserer seg ut til hjulet? Belcrancker fungerer også best på 90 og 180 grader. Og innfestningen til belcrancken må være like sterk eller helst sterkere en endefestene til støtdemperen. da den tar kraften X2.
|
|
|
|