mai 02, 2024, 00:06:01 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: 1
under 80hk pr liter
80-90hk pr liter
90-100hk pr liter
Over 100hk pr liter
.
..

Sider: 1 ... 26 27 [28] 29 30 ... 40
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: '67 1500, Cal-looker  (Lest 299956 ganger)
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #810 på: juni 10, 2012, 17:00:49 pm »

Om det var en del av det trykksatte olje systemet ville du nok sett lekkasjen når motoren gikk. Med andre ord bør du kunne finne denne lekasjen uten å faktisk kjøre den i benk. Kanskje du kan påføre noe pulver som vil henge igjen der oljen dukker opp? Men å tette lekkasjen er kanskje mindre enkelt å gjøre i bilen.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #811 på: juni 10, 2012, 22:07:54 pm »

En annen ting:

Bobla er litt nervøs og kjøre så mistenker at det er for mye/lite toe in foran.

noen som vet ett oppsett som funker bra?


Må få stivet opp bakakselen og for den er litt overalt  Gliser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #812 på: juni 10, 2012, 22:38:31 pm »

En annen ting:

Bobla er litt nervøs og kjøre så mistenker at det er for mye/lite toe in foran.

noen som vet ett oppsett som funker bra?


Må få stivet opp bakakselen og for den er litt overalt  Gliser

Lite caster skaper nervøs bil, rompa er alltid overalt når det kommer til boblane. Glad
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #813 på: juni 10, 2012, 22:44:14 pm »

Har castershims, men er ikke fryktelig lav
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #814 på: juni 12, 2012, 08:13:09 am »

Måtte visst være innlagt på sykehus eller lignende for å få utsettelse på EU...  Øyerulling
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #815 på: juni 12, 2012, 09:07:40 am »

vist bilen "står på vinterlagring" kan du få flytta kontrollmånad til ein valgfri
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #816 på: juni 12, 2012, 09:09:40 am »

Vinterlagring i juni? Tror ikke engang BT går på den...  Øyerulling
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #817 på: juni 12, 2012, 15:48:38 pm »

At du ikke har fungerende motor bruker å fungere som utsettelse grunnlag... eller delvis restaurering...   jeg betaler årsavgift på alle mine... flere har ikke vært Eu på 8 år. Men det bør vel nevnes at de ikke er på veien.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #818 på: juni 12, 2012, 16:55:31 pm »

En annen ting:

Bobla er litt nervøs og kjøre så mistenker at det er for mye/lite toe in foran.

noen som vet ett oppsett som funker bra?


Må få stivet opp bakakselen og for den er litt overalt  Gliser
Har du byttet gummiforingene på svingarmene?
Ellers er det jo mykere torsjonsstaver på 67 og nyere, pga Z-staget. Blir stivere hvis du bytter til < 66 torsjonsstaver.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #819 på: juni 12, 2012, 21:44:05 pm »

Ikke gjort noe bak nei..


Spiser viftereimer som vanlig, men så at det er 4-5mm forskjell oppe og nede på reimhjulene. Tydelig at DPR-veiven enten er "kortere" eller maskinert, for med org. veiv var hjulene helt på linje.
Godt det kommer shims i posten snart (dette kurerer vel sikkert litt av oljetempproblemene og)
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #820 på: juni 13, 2012, 14:30:07 pm »

Da blir det EU-kontroll 25. juni
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #821 på: juni 14, 2012, 16:37:48 pm »

Pakke #1 levert på døra av DHL. annen var på vei bort da jeg kom hjem fra jobb så rakk han akkurat.

Ikke noe stress å kjøpe ting på div. forum når det kommer innpakket i 764millioner lag avispapir og bobleplast, surret i gaffatape, pakket i pakk, og 2 lag gaffa rundt det igjen!!


* bilde5.JPG (131.19 KB. 640x478 - vist 285 ganger.)

* bilde6.JPG (110.15 KB. 640x478 - vist 250 ganger.)

* bilde7.JPG (103.52 KB. 640x478 - vist 276 ganger.)

* bilde8.JPG (92.35 KB. 640x478 - vist 274 ganger.)



SAW-aksler og pulverlakkede rør.

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #822 på: juni 14, 2012, 21:36:45 pm »

Kjedet meg istad så pelte fra hverandre en WBX-blokk  &Oslash;yerulling


Lurer på hva den skal bli..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #823 på: juni 15, 2012, 00:07:49 am »

Jeg tipper på.. litt stresset  Gliser
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #824 på: juni 15, 2012, 00:11:47 am »

Skal ikke se bort ifra det nei Osteaktig

Store forbrenningskamre for å si det sånn....  Kult
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #825 på: juni 17, 2012, 13:45:23 pm »

Høylytt tikkelyd fra 3/4...  Sint

Ikke lenge siden jeg sjekket ventilene heller. Lashcap kan jo ha hoppet av, eller så er det noe annet humbug. Sideveis klaring f.eks.

Motor kjøler seg ned nok nå til at jeg kan sjekke.


Kan forøvtig huke av S3 på listen..  &Oslash;yerulling

Dessverre den gamle, 2000-2002 eller noe. Men like artig hver gang.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #826 på: juni 17, 2012, 16:11:52 pm »

Løst skrudeksel på vippearm. eksos 4 var bra løs gitt. Alt er skrudd sammen igjen, og torquet på nytt. (gjorde ikke ejg dette ved montering?)

Nappet av 1/2 og og gav den siden samme behandling

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #827 på: juni 17, 2012, 17:57:09 pm »

De går sikkert borti ventildekselet. Gi det noen rapp med kulehammeren der du ser riper.
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #828 på: juni 17, 2012, 21:05:10 pm »

Hva mener du går borti? Armen eller sidedekslene?

Ikke noe etter hva jeg kan se.


Nå er iallefall bilen så klar for EU som jeg kan få den (minus en liten oljelekkasje) så neste mandag blir'e.

Raskt etterfulgt av godkjennelse og deretter girkassebytte  Gliser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #829 på: juni 25, 2012, 07:56:24 am »

Eu-kontroll klokken 16.00 Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

TURBO
Gjest
« Svar #830 på: juni 25, 2012, 08:01:04 am »

Good løøøk! Glad
Loggført
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #831 på: juni 25, 2012, 09:09:03 am »

Lykke til! Og morsomt å treffe på deg midt på natterstid a gitt..
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #832 på: juni 25, 2012, 09:13:32 am »

Hehe.. Ble en lang gåtur gitt Glad

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #833 på: juni 25, 2012, 15:12:24 pm »

Da var bilen på bukken :-)
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #834 på: juni 25, 2012, 16:15:16 pm »

Hmm.

4(!) toer feiler  Gliser

Oljelekkasje motor
Feil justert kjørelys
Manglet splinter på indre styrestagmuttere
Skilt i ruta og ikke foran.


Easy peasy. Og tar girkassebytte i samme slengen..  Blunker
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

TURBO
Gjest
« Svar #835 på: juni 25, 2012, 16:47:45 pm »

Eu-kontroll på Tilsynet eller verksted?
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #836 på: juni 25, 2012, 17:28:28 pm »

Eu-kontroll på Tilsynet eller verksted?

Verksted ja.

Var ikke klar over splintene og lysene, men olje og skilt visste jeg jo om :-P
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

surfer56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1533
Bosted: Kristiansand


+4792817564


Vis profil
« Svar #837 på: juni 25, 2012, 19:06:53 pm »

Easy peasy buddy Blunker
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #838 på: juni 25, 2012, 22:21:07 pm »

Motor er tatt ut av bil, og har stått på benken noen timer. Poppet av toppen på 3/4 siden og ser ikke ut til at det er noen åpenbare feil. Motoren er helt oljetett over midten av sylindrene, så det er IKKE kjøleren (jaja.. det hadde vært for lett)..

Har noen noensinne opplevd å lekke olje mellom sylinder og blokk?

Alle tre casesavere som ikke er dype ser ut til å være tette, og ingen sprekk/hull i blokka  Gliser


Kanskje det er sprekk inne i dyphullscasesaveren?


Pakker om sylindrene imorgen/iløpet av uken, og lar det stå til.. Digg å få sett at løftere etc er helt smoothe.. Og måtte ikke engang til med superduper-tilsettninger fra unaiten  &Oslash;yerulling


Tar av kjøleren og renser den med whitesprit for å se om det hjelper på kjølingen. Og back to 20W50 racing mineral btw.


Trond: sendt klipsene?  Gliser

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #839 på: juni 26, 2012, 00:18:58 am »

Det kan fort lekke der ja. Men det er jo ikke oljetrykk bak der. Så de vil lekke omtrent like mye når den står, som når den går.

Det kan hjelpe og slipe et dreneringsspor i "two-step" borringen. Så oljen får renne tilbake i sumpen, isteden for å ligge mellom step-kanten og bunn av sylinderen.

Mat inn med guggelure  Osteaktig
Loggført

Sider: 1 ... 26 27 [28] 29 30 ... 40
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!