mars 29, 2024, 10:47:08 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 68
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Turboroadster -Snekkermesteren selger bilen med 500+hk boblemotor.  (Lest 581169 ganger)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #120 på: juli 04, 2010, 13:48:54 pm »

Har en kompis som bruker en sånn sjefsstol til daglig, men jeg tror han synes det hadde vært mest praktisk å reise seg..  Blunker
I dag begynte jeg klokken 07:20, og har begynt å pakke sammen nå 14:43.
Har montert dypsump på ca. 2 liter, plugget returen fra oljepumpa, montert fullflow dekselet og lagd retur inn i blokka igjen.
Malt kjøleblekket, + diverse og vasket grundig. Fikk montert Empi gradert reimskive i svart samtidig.
Det som var mest arbeid, var dypsumpen. Skulle skru ut alle pinneboltene, men der jeg lå så jeg ikke at den ene pinnebolten hadde en mutter på toppen, så jeg stressa så mye med den ene bolten at den ble ødelagt. Måtte stappe filler oppi blokka og gjenge opp til ny bolt, og lage nytt hull i dypsumpen og. Men nå er det på plass, glemte mobilen hjemme(sikkert sure når jeg kommer hjem) så jeg skal ta bilder i morgen.  Øyerulling
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #121 på: juli 08, 2010, 12:50:53 pm »

Ja, da er turbo snart ferdig tilpasset.
Mangler å vri lagerhuset ca. 20 grader.
Har modifisert originalinnsug(Vridd røret 5 grader) turbinutblås har fått ny vinkel, wastegatebraketten er endret, konstruert og CNC frest nytt slangefeste for originalinnsug, (har lagd noen ekstra hvis andre trenger) støtte for strukturell styrke på enden av forgasser er produsert i aluminium, grenrøret er tilpasset med nye bend og flens til turbo. Silikonslanger er innkjøpt, teflon til oljeinngang.
Dette blir ikke cheapo... Bare for å snu lagerhuset litt måtte jeg kjøpe 100mm segeringstang til 250.-....
Kommer på over 10.000.- bare i deler... Men tror det blir bra til slutt. Alt dette skal på en uåpnet motor med verdi kr. 1.000.-.
Temmelig vilt, men satser på å bygge en solid motor neste år, gjerne en 1641 med turbokam og lavere kompresjon. Ikke for nødvendigvis mer effekt, men større holdbarhet. Og da har jeg delene som "bolt on"  Gliser


* innsug1.jpg (79.03 KB, 800x535 - vist 391 ganger.)

* innsug2.jpg (44.51 KB, 800x535 - vist 371 ganger.)

* forgasserfeste.jpg (98.51 KB, 800x535 - vist 541 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #122 på: juli 08, 2010, 14:14:42 pm »

stå på !! Er mange som heier på deg nå og som vil lære av dine erfaringer Blunker 

Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #123 på: juli 08, 2010, 14:20:28 pm »

stå på ja.

en ting jeg har lurt på som kanskje du også har tenkt på er dette med varme.

En turbo blir nødvendigvis ganske varm, og de fleste som kjører litt trimmet VW vet viktigheten av å skille den kalde og varme siden på en luftkjølt motor.

Jeg kunne godt tenkt meg å bygge en turbomotor i Ghian, men er litt skeptisk til dette med varmen.

På meg ser det ut som eksosen og turboen din blir stående i den "kalde" delen av motorrommet ditt, og hvordan går det da både med temperaturen på innsugslufta og ikke minst kjøle-lufta?
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #124 på: juli 09, 2010, 20:36:28 pm »

Har bygd scoop foran hver bakskjerm med 100mm rør gjennom brannvegg,.sitter kanalvifte for kø kjøring
Stor luftinntak over turbo, og 16 raders kjøler med termostatstyrt vifte.
Så jeg har bare en lunken sone... Gliser
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #125 på: juli 09, 2010, 20:39:50 pm »

stå på !! Er mange som heier på deg nå og som vil lære av dine erfaringer Blunker 


Takk for det. Hyggelig å få svar på tråden. Syntes det ble stille en stund... Blunker
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #126 på: juli 09, 2010, 22:25:23 pm »

Vi følger med, vet du! Bare kjør på Gliser
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #127 på: juli 11, 2010, 10:16:10 am »

Nå har jeg kommet en del lengre. Har fått montert turbo med pakninger, alle slanger, og dratt rundt motoren for å se at oljetrykket er der.
Har strammet en del koplinger, det lekker litt enda, men får i hvertfall slukket oljetrykkslampa..
Skal ut akkurat nå med en sveiser som skal få lukke porene i de dårlige sveisene mine. Ja, så er det forresten HELT tomt på konto, så jeg må jeg må klare meg med delene jeg har frem til jeg får et par lønninger  Øyerulling
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #128 på: juli 11, 2010, 11:00:49 am »

Med dette tempoet er du jo snart på veien med ny farkost Glad
Loggført

Seaside VW Klubb
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #129 på: juli 12, 2010, 16:49:23 pm »

Har gjort mye motorarbeid siste dagene ja...
I dag har jeg lagd en rar del. "Bensinpumpeblockoffturboeksosbrakettbredbåndslambdauttakveivhusventilasjonsuttak." Skal ta bildet av den senere. Syntes den ble bra, men blir litt mer arbeid å skifte viftereim. (fire skruer ekstra)
Montert WBX tenning, med wbx coil, idle control og tenningsmodul. Måtte SMS`e jalokey for å finne ut hvilke ledninger som skulle hvor, og da funket det. Holder på å lese meg opp nå for å finne grovinnstilling på tenning. Nå viser den ca. 8 grader når jeg drar rundt, magefølelsen sier det skal være ok.
Så nå jobber jeg med å modde en trykkventil for å kunne justere hvor mye trykk som skal få lov til å påvirke vakumklokka, så jeg kan regulere nedtrekket med ventilen fremfor fysisk sperre på hall sensoren. Da er tanken at jeg kanskje får en optimal trinnløs justering på nedtrekket.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #130 på: juli 12, 2010, 23:22:34 pm »

Klarte å få fyr i kveld. Nå skal jeg ta et par dagers pause, så kan jeg begynne tuning.
(Tenning, forgasser, veivhusventilasjon)

Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #131 på: juli 13, 2010, 06:29:45 am »

Fantastisk!  Gliser Et tillykke er på sin plads..
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #132 på: juli 13, 2010, 06:36:35 am »

Takker. Tenning viste 60 grader.. trodde ikke det var mulig å starte da.. Gleder meg til å få den justert inn.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #133 på: juli 13, 2010, 07:29:58 am »

http://www.fotovideo.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=98537

 Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #134 på: juli 13, 2010, 07:34:47 am »

ja ja ja...  Blunker Har faktisk manfrotto stativ, og en haug med kamera. Men det var ikke stativfesteadapter på min HTC..
Skal ta noen snutter med fotoapparatet når jeg har kommet lengre med innstillinger. (Av motor)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Ørjan Evensen
Medlem
***
Innlegg: 174
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #135 på: juli 13, 2010, 10:40:36 am »

Grattis med oppstart, Jan Olav! Gliser Kjekt å se at du får det te, glede meg te fortsettelsen Blunker
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #136 på: juli 13, 2010, 12:57:50 pm »

Takk for det Ørjan.
Kanskje denne også havner på planet ditt  Glad
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Ørjan Evensen
Medlem
***
Innlegg: 174
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #137 på: juli 13, 2010, 13:12:04 pm »

Det verken håpe eller tror eg ikkje Blunker Kjekt med framgang! Gliser
Loggført
Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #138 på: juli 13, 2010, 15:38:17 pm »

glede meg te å sjå forsettelsen på dette  Kult
Loggført
Bjørn_e
Juniormedlem
**
Innlegg: 78
Bosted: Rjukan


Vis profil

« Svar #139 på: juli 15, 2010, 11:25:11 am »

Gratulerer med oppstart. Morro å se at det er noen som får det til Sjokkert
Lykke til videre, følger spent med.

Mvh Bjørn
Loggført
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #140 på: juli 15, 2010, 14:07:52 pm »

 haha - så bra  Gliser


Det der er god knall og et skikkelig vitamin innsprøyt til alle oss som sitter på gjerdet med turbodeler i boden Glad

Gratulerer, fortalte jentungen på 5 1/2 at det var mannen som snakket "utenlandsk" som hadde fått start på motoren
sin, tror ikke helt hun skjønte begeistringen min over det men hun husket at det var han med musikken Glad

mvh hans martin
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #141 på: juli 15, 2010, 18:08:28 pm »

Fabulous!!!  Gliser
Loggført
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #142 på: juli 15, 2010, 19:05:42 pm »

det der såg jo riktig så bra ut:) stao pao
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #143 på: juli 16, 2010, 07:14:08 am »

Takker og bukker  Blunker
Nå skal jeg på tess og kjøpe litt slanger og klemmer, og prøve å lage en aluåndeboks så jeg får plassert den oppå viftehuset.
Legger innganger fra topper høyt, retur til bensinpumpehålet lavt, og kjører en vakumslange inn i toppen av luftfilteret for å hjelpe systemet med luftinga. Håper på den måten at jeg får et selvtømmende åndesystem?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #144 på: juli 16, 2010, 07:20:46 am »

om du tar vakum fra manifold.til ånde boks.. må du ha en enveisventil på slange.. ellers får du trykk der og når du lader..  på min onde boks har eg en som står fra manifold me en enveis ventil fra en bremseklraft forsterker. og en slange som går inn forran turbo...  da har eg godt sug iånde boks før og under ladtrykk^:)  lite tips bare.. sko fått laget meg en ny større åndeboks eg. tar du på deg oppdrag?
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #145 på: juli 16, 2010, 08:10:15 am »

Har lest at å ha ånding i luftfilter osv drar ned oktan tallet med ca 2-3 hakk, kanskje noe å tenke på ang tenningsbank...
Loggført

jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #146 på: juli 16, 2010, 08:44:03 am »

stemmer det.. bare og ha litt lavere tenning.. Glad
Loggført
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2082
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #147 på: juli 16, 2010, 09:13:47 am »

Gratulerer med oppstart. Goe mann...
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #148 på: juli 16, 2010, 11:16:43 am »

om du tar vakum fra manifold.til ånde boks.. må du ha en enveisventil på slange.. ellers får du trykk der og når du lader..  på min onde boks har eg en som står fra manifold me en enveis ventil fra en bremseklraft forsterker. og en slange som går inn forran turbo...  da har eg godt sug iånde boks før og under ladtrykk^:)  lite tips bare.. sko fått laget meg en ny større åndeboks eg. tar du på deg oppdrag?
Det var derfor jeg tenkte å ta fra luftfilteret.. Skal være mye galt før det blir trykk der  Blunker
Har noen alukanaler i 3mm som har dim ca. 80x40mm tenkte det var greit å bruke.
Lag en skisse og send over, så kan jeg kikke.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #149 på: juli 16, 2010, 11:17:39 am »

Har lest at å ha ånding i luftfilter osv drar ned oktan tallet med ca 2-3 hakk, kanskje noe å tenke på ang tenningsbank...
Eller fylle 98 blyfri..?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 68
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!