mars 28, 2024, 11:51:16 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 51 52 [53] 54 55 ... 68
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Turboroadster -Snekkermesteren selger bilen med 500+hk boblemotor.  (Lest 581007 ganger)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1560 på: april 22, 2016, 09:09:35 am »

stemmer. Gene berg leverte ferdig korta hockey stick til min kasse husket jeg nå.
har du sjekket att koplingen ikke treffer nesekon når du skyver hockey stick inn?
Jada, satte den i 1.gir, monterte koblingen og så at det fremdeles var 11mm klaring til nesekon. (Før jeg kappte Gliser)
Ikke plass til simmering, men det er messingforing, og Kevin sa at de brukte dem uten mer tetting..
Hvis han hadde valgt nesekon beregnet for simmering, måtte staget ha blitt kortet ned.


* IMG_6894.JPG (45.02 KB, 800x600 - vist 266 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1561 på: april 22, 2016, 14:40:09 pm »

Hvilken startmotor vil passe til 091 kasse med T1 motor?
Har en automatstarter fra før.

Eller bør jeg kjøpe en slik? https://weddleindustries.com/products/1000288/1002197
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #1562 på: april 23, 2016, 13:26:30 pm »

Jeg trengte heller ikke lage plass til 930 knutene på min 02
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1563 på: april 26, 2016, 07:35:42 am »

Ja, da fikk jeg tilpasset gafler og motorfestene.
Sveist skjøten jeg kappet vekk en del av. Er ikke så redd for svekking av struktur der.

* IMG_6937.jpg (61.23 KB. 800x600 - vist 298 ganger.)


Måtte slipe litt i girkassen for å få plass til motorfestet

* IMG_6942.jpg (59.99 KB. 800x600 - vist 287 ganger.)


..og så må jeg slipe til motorfestet så det passer så godt som mulig før jeg sveiser det fast.
På bildet har jeg kun slipt litt, jeg så at jeg kunne løfte ca 5mm til før girskifter var midt i hullet.

* IMG_6946.jpg (48.5 KB. 800x600 - vist 300 ganger.)

Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1564 på: april 28, 2016, 06:48:20 am »

Når jeg kjøpte denne bilen, betalte jeg 8.000,- for den.
Jeg lovte min daværende samboer at jeg ikke skulle bruke mer enn 5.000,- på den.
I en slik god ånd var jeg å kjøpte henger i går, så bilen kan stå tørt på vei til løp.
2013 Brian James med reservehjul, sylinderlås på draget kjørt mindre 200mil.  Gliser


* IMG_6958.jpg (67.37 KB, 800x600 - vist 294 ganger.)

* IMG_6961.jpg (64.83 KB, 800x600 - vist 271 ganger.)

* IMG_6960.jpg (63.73 KB, 800x600 - vist 286 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #1565 på: april 28, 2016, 19:21:18 pm »

Regner med du må ha brukt over 50.000 nå! (hvis hun spør)  Blunker
Loggført
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #1566 på: april 28, 2016, 19:43:52 pm »

Kult att du kom med den kommentaren Erik !!!  Glad Glad
091 gearkasse  krever iaf . en T- 3 (buss -83-87 ) starter .. en kraftigere  kan vel behøvs ved innkjøring ...dobble fjärer og annet tull .. (som du burde kjøre inn uten pga kammen ) eller burde en std starter gjøre jobben  Glad

mvh
 
« Siste redigering: april 28, 2016, 19:47:02 pm av Sonic » Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1567 på: april 28, 2016, 22:30:41 pm »

Org 6V på min bil  Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #1568 på: april 29, 2016, 17:15:08 pm »


* Startbenk.jpg (57.71 KB. 800x600 - vist 289 ganger.)
Har du 091 kasse så når ikke std T-1 starter skikkelig inn til svinghjulet ... må ha WBX lengde på startern , til T-1 motor /svinghjul , va vel det som var spørsmålet  Blunker, el ikke  Blunker...som i denne ..

mvh

« Siste redigering: april 29, 2016, 17:26:40 pm av Sonic » Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1569 på: april 29, 2016, 21:27:28 pm »

[ Vedlegg ] Har du 091 kasse så når ikke std T-1 starter skikkelig inn til svinghjulet ... må ha WBX lengde på startern , til T-1 motor /svinghjul , va vel det som var spørsmålet  Blunker, el ikke  Blunker...som i denne ..

mvh

Det kommer an på hvilket clutch hus som er brukt på kassen, min kom med 091 diffhus og 002 clutch hus.
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1570 på: mai 02, 2016, 07:31:17 am »

Regner med du må ha brukt over 50.000 nå! (hvis hun spør)  Blunker
Har ny samboer som synes det er greit  Glad
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1571 på: mai 02, 2016, 07:33:30 am »

[ Vedlegg ] Har du 091 kasse så når ikke std T-1 starter skikkelig inn til svinghjulet ... må ha WBX lengde på startern , til T-1 motor /svinghjul , va vel det som var spørsmålet  Blunker, el ikke  Blunker...som i denne ..

mvh

Det kommer an på hvilket clutch hus som er brukt på kassen, min kom med 091 diffhus og 002 clutch hus.
Jeg får vel rett og slett måle litt tenker jeg .. Har automatstarter, men usikker på huset. Skal være 091 hus, men uten ekstra fester på toppen.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1572 på: mai 02, 2016, 07:58:43 am »

[ Vedlegg ] Har du 091 kasse så når ikke std T-1 starter skikkelig inn til svinghjulet ... må ha WBX lengde på startern , til T-1 motor /svinghjul , va vel det som var spørsmålet  Blunker, el ikke  Blunker...som i denne ..

mvh

Det kommer an på hvilket clutch hus som er brukt på kassen, min kom med 091 diffhus og 002 clutch hus.
Jeg får vel rett og slett måle litt tenker jeg .. Har automatstarter, men usikker på huset. Skal være 091 hus, men uten ekstra fester på toppen.

Mål avstanden fra anleggsflaten for motorblokken til anleggsflaten for starteren. Sammenlign med en boblekasse. Er ca 10mm forskjell hvis det er 091 clutch hus.
Funderer på hvilken bil som kom med type 4 kasse uten de øvre festene på clutch huset, kan det være 411/12?? Bay hadde i alle fall hele veien etter hva jeg har fått med meg.
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1573 på: mai 02, 2016, 13:19:29 pm »

type 4 kasse er en helt annen kasse enn til type 2 (091/002)
men type 2 bilene Bay er jo levert med type 4 motor og type 1 motor.
de clutchusene deres er nok 002 (for 1600 type 1 motor) og opptil 215mm clutch
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1574 på: mai 02, 2016, 15:01:13 pm »

Så da skal type 1 starter passe? eller?.. blir lettere forvirra nå..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #1575 på: mai 02, 2016, 18:17:39 pm »

002 hus bruker vanlig t1 starter!091 hus må du ha transporter starter!
men hvis du shimser i mellom starter og hus.så kan du bruke starter til 091 kasse på 002 hus
men ikke omvendt!
Loggført

Vw 1302
tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #1576 på: mai 02, 2016, 18:23:12 pm »

måla på om du har 002 lengde på huset er å måle på inngående akslingen,
på 002 så skal den være 16 mm målt fra kanten på huset der den møter motoren
og 091 kasse er 27mm
Loggført

Vw 1302
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1577 på: mai 03, 2016, 06:38:57 am »

min inngående aksling stikker utenfor ca 25mm husker jeg.
Så da har jeg sikkert som noen tidligere har nevnt, et tidlig 091 clutch hus som da ikke hadde de øvre festene.
Da får jeg bestille meg en t4 starter.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1578 på: mai 03, 2016, 06:45:19 am »

måla på om du har 002 lengde på huset er å måle på inngående akslingen,
på 002 så skal den være 16 mm målt fra kanten på huset der den møter motoren
og 091 kasse er 27mm

Det kommer jo an på om du har type 4 eller type 1 inngående aksel? Eller forutsetter du type 1 på 002 og type 4 på 091 ved de målene der?

Her finner du alle detaljene du skal sjekke Jan Olav http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=601250



* 091Bellhouse.jpg (79.76 KB, 646x486 - vist 265 ganger.)
« Siste redigering: mai 03, 2016, 06:48:46 am av BERGER » Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1579 på: mai 03, 2016, 07:01:13 am »

måla på om du har 002 lengde på huset er å måle på inngående akslingen,
på 002 så skal den være 16 mm målt fra kanten på huset der den møter motoren
og 091 kasse er 27mm

Det kommer jo an på om du har type 4 eller type 1 inngående aksel? Eller forutsetter du type 1 på 002 og type 4 på 091 ved de målene der?

Her finner du alle detaljene du skal sjekke Jan Olav http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=601250


Det var jo en utrolig bra link!
Da har jeg funnet ut at det clutchhuset mitt er 002 og at dette kun ble brukt i 1971. Det var det eneste året 002 huset kom med clutchlager guide.
Da passer både SR15 og SR17 starterne, jeg har begge på lager. Så da velger jeg SR17 (automat T1)
Takk for hjelpen.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1580 på: mai 19, 2016, 07:05:22 am »

Joda, får gjort litt innimellom.. I dag skal jeg operere vekk brillene, så blir nok noen dager uten verksted er jeg redd.
Men har fått gjort dette:


* IMG_7147.jpg (110.68 KB, 800x600 - vist 250 ganger.)

* IMG_7154.jpg (84.61 KB, 800x600 - vist 255 ganger.)

* IMG_7153.jpg (71.64 KB, 800x600 - vist 239 ganger.)

* IMG_7160.jpg (96.86 KB, 800x600 - vist 250 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1581 på: mai 19, 2016, 07:10:19 am »

..og begynt å montere forsterkning for dempertårn og rammegaffel, uertan foringer over alt smørt med grafittfett, montert QA1 demperne med custom foringer.
Montert 29mm torsjonsfjærer, malt alt som er slipt og sveist, montert mutterniter på alle plasser jeg hadde karrosseriskruer.



* IMG_7159.jpg (66.92 KB, 800x600 - vist 238 ganger.)

* IMG_7157.jpg (98.55 KB, 800x600 - vist 254 ganger.)

* IMG_7156.jpg (71.6 KB, 800x600 - vist 266 ganger.)

* IMG_7155.jpg (63.67 KB, 800x600 - vist 248 ganger.)
« Siste redigering: mai 19, 2016, 07:13:41 am av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad


Vis profil

« Svar #1582 på: mai 21, 2016, 23:55:59 pm »

Har stødemperene samme virkning når de monteres slik som du har gjort, aksling nedover og reservoar på topp ?
Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1583 på: mai 22, 2016, 11:32:24 am »

Jeg lurte og på det, så jeg spurte Richie Webb.
Han kjører med sine montert slik.
Det gikk helt fint.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1584 på: mai 22, 2016, 12:51:28 pm »

Eneste eg kan komme med er at på koni er det viktig å ha de riktig vei og dra de helt ut og inn noen ganger hvis de har ligget lagret, dette var for å lufte de. Merket faktisk markant forskjell..
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1585 på: mai 25, 2016, 06:56:58 am »

Har kommet litt lengre i å legge opp vannslanger under bilen sammen med clutchslangen, montert clutchpumpa.
Satte i nittermuttere i kanalforsterkningen og brukte 25mm klammer til vann, var og plass til clutchslange i samme klammeret.
Fått planlagt og laget slanger i forhold til hvor jeg skal plassere CMS (Clutch Management System)for å kunne rekke det fra førerstolen.


* IMG_7207.jpg (72.56 KB, 800x600 - vist 237 ganger.)

* IMG_7204.jpg (25.74 KB, 800x600 - vist 198 ganger.)

* IMG_7208.jpg (78.07 KB, 800x600 - vist 232 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1586 på: mai 25, 2016, 07:01:28 am »

Men oppdaget en kjempe ingeniør tabbe i går kveld.
Stoppearmen på hjelpesnekka til styringen på høyre side tar borti ene bensinrøret ved sving. Dette ble ikke oppdaget under planlegging da hjulet sto i maks utslag..
Så jeg må redesigne plassering eller utforming av det ene røret. Ikke så farlig så lenge det blir oppdaget nå, men kjedelig å gjøre arbeid om igjen.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1587 på: mai 25, 2016, 09:24:01 am »

Men oppdaget en kjempe ingeniør tabbe i går kveld.
Stoppearmen på hjelpesnekka til styringen på høyre side tar borti ene bensinrøret ved sving. Dette ble ikke oppdaget under planlegging da hjulet sto i maks utslag..
Så jeg må redesigne plassering eller utforming av det ene røret. Ikke så farlig så lenge det blir oppdaget nå, men kjedelig å gjøre arbeid om igjen.

Er det så farlig, skal ikke du kjøre "rattlås racing"?... Øyerulling
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1588 på: mai 25, 2016, 10:00:32 am »

Må nesten spinne slavesylinderen 180 rundt om du skal få luftet bra.. Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1589 på: mai 26, 2016, 07:39:05 am »

Må nesten spinne slavesylinderen 180 rundt om du skal få luftet bra.. Glad
Ha ha  Gliser Det kom ikke jeg på.. Det passer fint, da jeg ikke har laget hull for gjennomføring til CMS enda..
Har du festet din bedre? Eller skal den liksom bare ligge å flyte løst?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: 1 ... 51 52 [53] 54 55 ... 68
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!