mars 28, 2024, 19:11:30 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 20
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Putte (Extreme Makeover Beetle Edition)  (Lest 141629 ganger)
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #240 på: mai 20, 2011, 07:12:06 am »

Fin dag for dyno kjøring er jeg sikker på  Blunker

Må si jeg ser veldig frem til at se den her live og ikke mindst alive!  Gliser
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #241 på: mai 20, 2011, 08:40:01 am »

Snu på flisa, med to kjølere uten gjennomstrømming (ingen fartsvind eller vifte) kan man kjøre uten original kjøler? Jeg tviler.
Selv kjøler jeg helt fint 207 hester uten originalkjøler, kun med en liten Setrab kjøler uten vifte... riktignok med full gjennomstrømning av fartsvind (henger i CSP staget).
Kø er ikke å anbefale uten kjølevifte.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #242 på: mai 20, 2011, 08:41:55 am »

ikke lenge igjen nå, Eivind.
Spennende å se hva som bor i denna Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #243 på: mai 20, 2011, 11:00:14 am »

.
« Siste redigering: mai 20, 2011, 11:03:35 am av Eivind (Putte) » Loggført
sandvik996tt
Gjest
« Svar #244 på: mai 20, 2011, 14:00:38 pm »

Snu på flisa, med to kjølere uten gjennomstrømming (ingen fartsvind eller vifte) kan man kjøre uten original kjøler? Jeg tviler.
Selv kjøler jeg helt fint 207 hester uten originalkjøler, kun med en liten Setrab kjøler uten vifte... riktignok med full gjennomstrømning av fartsvind (henger i CSP staget).
Kø er ikke å anbefale uten kjølevifte.

Som VVS-ingeniør er jeg helt enig, sterkt redusert effekt av kjølerene slik de er montert nå. Vil anta at de er ment plassert for gjennomstrømning av luft ?
Sikkert bare å lese i monteringsanvisning.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #245 på: mai 21, 2011, 00:22:23 am »

Her må jeg melde pass. Må nesten bare stole på at Andersen Racing kan og vet hva som fungerer.
Loggført
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #246 på: mai 21, 2011, 05:14:55 am »

hei
ikke noe problem Eivind dette blir bra!! Gliser
Loggført
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
*****
Innlegg: 214
Bosted: Rygge


Nøtte -59


Vis profil WWW
« Svar #247 på: mai 21, 2011, 08:27:18 am »

hei
ikke noe problem Eivind dette blir bra!! Gliser

Det pleier å bli det vær gang Eivind bestemmer seg for å oppgradere Putte litt! Osteaktig
Det perfekte forhold spør du meg Blunker
Loggført

"Nøtte" (-59)
Custom Car Audio
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #248 på: mai 21, 2011, 13:04:29 pm »

gjort litt mer ferdig med oljeslager og bensin slanger alt i kule koblinger
skal sette på porche aksler nå


mvh Kåre
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #249 på: mai 21, 2011, 19:16:57 pm »

gjort litt mer ferdig med oljeslager og bensin slanger alt i kule koblinger
skal sette på porche aksler nå


mvh Kåre

Herlig Kåre!
Gleder meg til å se den neste helg!
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #250 på: mai 28, 2011, 18:29:15 pm »

Har nettopp kommet hjem fra en snarvesitt hos Andersen Racing.
Det har blitt gjort mye selv om det ikke ser slik ut på bildet.
Stålomspunnet bensin og oljeslangene er blitt lagt opp, oljetemp- og oljetrykkfølere og kabler er blitt trukket, custom tennpluggkabler fra Anders Ringstad er blitt montert og Porsche 930 drivaksler er satt på.

Legger ved noen bilder av hekken og akslingen under:


* IMG_1295.jpg (105.98 KB, 800x600 - vist 364 ganger.)

* IMG_1297.jpg (80.56 KB, 600x800 - vist 351 ganger.)

* IMG_1298.jpg (79.72 KB, 800x600 - vist 302 ganger.)
« Siste redigering: mai 28, 2011, 18:39:26 pm av Eivind (Putte) » Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #251 på: mai 28, 2011, 18:49:19 pm »

Nice! Kor har dere montert tempen?
Loggført

Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
*****
Innlegg: 214
Bosted: Rygge


Nøtte -59


Vis profil WWW
« Svar #252 på: mai 28, 2011, 19:22:55 pm »

Feeeettttttttt!! Osteaktig
Loggført

"Nøtte" (-59)
Custom Car Audio
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #253 på: mai 29, 2011, 08:17:47 am »

Nice! Kor har dere montert tempen?

Titta ikke så godt etter. Men den er montert i enden av den blå ledningen på høyresiden ved nedre reimhjul.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #254 på: mai 29, 2011, 08:18:46 am »

Feeeettttttttt!! Osteaktig

Nå er det ikke lenge igjen før den er på veien. Håper å få tatt en liten testtur på onsdag.
Skal på rullene til Ringstad Racing på fredag.
Loggført
Golfblau
Medlem
***
Innlegg: 111
Bosted: Horten



Vis profil
« Svar #255 på: mai 29, 2011, 09:25:34 am »

Praktisk bil a´gitt, til og med integrert verktøy-holder i eksosen  Gliser
Loggført

1960/61 T1
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #256 på: mai 29, 2011, 09:52:18 am »

Frekt og freidig.
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #257 på: mai 29, 2011, 21:09:25 pm »

Vi må ta noen skikkelige bilder av kjærra når den er ferdig Eivind!
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #258 på: mai 29, 2011, 21:43:04 pm »

Vi må ta noen skikkelige bilder av kjærra når den er ferdig Eivind!

Helt klart Anders!
Men jeg må få vasket den skikkelig først. Den er temmelig dirty nå :-)
Jeg skal finne frem noe optikk til photoshooten. Blant annet en AF Fisheye-NIKKOR 16mm f/2.8D og AF NIKKOR 18mm f/2.8D fra den gamle fotobaggen.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #259 på: juni 03, 2011, 07:44:44 am »

Feeeettttttttt!! Osteaktig

Nå er det ikke lenge igjen før den er på veien. Håper å få tatt en liten testtur på onsdag.
Skal på rullene til Ringstad Racing på fredag.

Bremsingen er utsatt med en uke.
Kommer med mer oppdatering om litt.
Loggført
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #260 på: juni 03, 2011, 08:40:51 am »

Jeg hadde håpet å se dere på Hurum Rundt Cruisingen jeg  Flau
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #261 på: juni 03, 2011, 09:02:28 am »

Jeg hadde håpet å se dere på Hurum Rundt Cruisingen jeg  Flau

Vi hadde håpet på det vi også  Tvilende
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #262 på: juni 06, 2011, 08:29:24 am »

Var innom Andersen Racing i går ettermiddag.
Det viser seg at det er nesten teknisk umulig å få montert på de to stagene som går fra dempertårna til girkasse/motorfeste.
Dette fordi varmepottene er i veien...
Se vedlagt bilde under.

* csp.jpg (13.61 KB. 225x150 - vist 255 ganger.)

Men vi beholder staget som går fra dempertårn til dempertårn og bakre stabstag. Så bilen skal nok bli stiv nok i hekken.

Legger ved noen ekstra bilder fra visitten i går

* 1.jpg (93.97 KB. 800x600 - vist 290 ganger.)


* 2.jpg (104.78 KB. 800x600 - vist 260 ganger.)


* 3.jpg (53.97 KB. 800x600 - vist 661 ganger.)


* 4.jpg (47.45 KB. 800x600 - vist 206 ganger.)


* 5.jpg (51.81 KB. 800x600 - vist 227 ganger.)





Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #263 på: juni 06, 2011, 08:38:04 am »

Nice! Kor har dere montert tempen?

Her skal tempen monteres:
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #264 på: juni 06, 2011, 10:47:11 am »

Om du ikke får på de to støttene ned til gaflene kan du like gjerne ta av tverrstaget også.
Men du vil få betydelig hjulhopp uten noen form for oppstiving.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #265 på: juni 06, 2011, 11:11:38 am »

Vi har prøvd alle mulige vinkler ned mot gaffelen. Men siden varmepotta og slangene er i veien er det så og si umulig å få denne kabalen til å gå opp.
Så jeg tror jeg må leve med hjulhopp, siden jeg skal ha varme inn i kupeen.
Loggført
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2423
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #266 på: juni 06, 2011, 11:24:50 am »

Hei
Hva med og forlenge og forsterke festene mot gaffelen? Er det en mulighet, slik at du kommer klar av varmepottene.

Mvh Svein
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #267 på: juni 06, 2011, 11:25:49 am »

Så jeg tror jeg må leve med hjulhopp, siden jeg skal ha varme inn i kupeen.

Du lever lenge med hjulhopp. Dessverre kan ikke det samme sies om girkassen og opphenget.

Forslag til løsning: selg staget hvis du er 100% sikker på at det ikke passer og erstatt det med den klassiske rallyløsningen som innebærer strekkfisker opp til gulvet. Jeg er overbevist om at motorbyggeren din kjenner til dette.

Kan gjøres enda proffere ved å sveise 2 stag fra rammegafflene (eller bolte i motorfestet) opp til gulvet. På enden av staget en 160 x 160 x 3mm firkantplate som du skrur i gulvet og på oversiden av gulvet (inne i bilen) så lager du tilsvarende plater som vil fungere som plate et fremtidig bur i bilen.  

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #268 på: juni 06, 2011, 11:31:36 am »

Fant et bilde:


* IMG_8896.JPG (94.66 KB. 960x720 - vist 325 ganger.)


BB

Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #269 på: juni 06, 2011, 11:34:31 am »

Med slike ører får du på CSP staget også.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 20
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!