april 25, 2024, 15:51:10 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3 4 ... 29
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Berger`s raser bil, "Rabalder"  (Lest 233389 ganger)
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #30 på: desember 12, 2010, 15:56:55 pm »

Ble litt jobbing i dag Glad

Har fått kappet bort litt foran. Mulig det går mer, men tar ikke noe mer før buret er bygget.


* DSC04303_web.jpg (107.91 KB. 800x536 - vist 470 ganger.)



* DSC04304_web.jpg (110.38 KB. 800x536 - vist 463 ganger.)


Prøvemontert girkassa, den skal nå rengjøres og ses over.


* DSC04302_web.jpg (141.18 KB. 800x536 - vist 738 ganger.)


Klargjort og demontert forstilling og irs armer som går til sandblåsing til uka


* DSC04305_web.jpg (122.31 KB. 800x536 - vist 650 ganger.)

Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #31 på: desember 12, 2010, 16:35:17 pm »

Du gjør mye jobb med karroseriet for å lette bilen men går for en forstilling i stål? Og hva med jekkfester og unødig metall på flyndra? 600 - 650kg er jo mulig, 20kg = 10hk.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #32 på: desember 12, 2010, 16:43:47 pm »

Vel, det blir en vurdering av hvor mye jobb det drar med seg. Klart at det å fjerne unødvendig stål er mye for å lette bilen, men like mye for å lage plass og lett adkomst til motor og girkasse. Jekkfestene skal bort, støtdempertårn skal bort + litt andre modifikasjoner av flyndra. Gulvplatene skal få bli...for denne gang  Øyerulling

Forstillinga er jeg fortsatt usikker på, ser at alu brukes av noen, men mange går for stål også, og da blir jeg litt skeptisk. Sikkerhet er viktig for meg, så antagelig blir det stål. Men den skal lettes litt da;)
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #33 på: desember 12, 2010, 16:50:08 pm »

Jeg spør fordi jeg er nysgjerrig; gir IRS noen særlige fordeler for en slik bil? Eller er det kun for å få ting til å passe med girkassa? Svingakselen er vel en god del lettere i så måte?
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #34 på: desember 12, 2010, 17:16:52 pm »

Detta vert veldig morro å fylga med på! Klar til scc og vel so det går eg ut ifrå? Glad
Du skal ikkje berre skjera av fronten og klaska på glassfiberfront, pleksitak og alu golv.. Forrestn vist "daukjøttet" skal selgast so er eg intrisert
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #35 på: desember 12, 2010, 17:20:20 pm »

skal du bruke 002 kasse som på bildet eller 091 ??

husk att 091 kassa er litt lengre...
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #36 på: desember 12, 2010, 17:34:31 pm »

Om du veier den orginale stammen uten torjsons staver. Så skal jeg veie en i alu. Tror ikke det er så mye å hente i vekt der...
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #37 på: desember 12, 2010, 17:36:32 pm »

Jeg spør fordi jeg er nysgjerrig; gir IRS noen særlige fordeler for en slik bil? Eller er det kun for å få ting til å passe med girkassa? Svingakselen er vel en god del lettere i så måte?

tippe det er att buss kassa er en del mer solid enn svingkasser.
vekten av drivakslene og røra på en svingkasse er jo en del tungre enn IRS aksler
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #38 på: desember 12, 2010, 20:48:54 pm »

Jeg spør fordi jeg er nysgjerrig; gir IRS noen særlige fordeler for en slik bil? Eller er det kun for å få ting til å passe med girkassa? Svingakselen er vel en god del lettere i så måte?

Kombinasjon, hadde en busskasse, så den er grei å bruke. Mer solid enn boblekassa.
IRS gir også litt mer stabil hjulvinkel som kjent. Litt enklere å skru på også, hvis en tenker på dette med å ta ut/inn kassa Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #39 på: desember 12, 2010, 20:50:25 pm »

så det blir 002?
intressant å se hva en 3 ribbers tåler i såfall
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #40 på: desember 12, 2010, 20:50:38 pm »

Detta vert veldig morro å fylga med på! Klar til scc og vel so det går eg ut ifrå? Glad
Du skal ikkje berre skjera av fronten og klaska på glassfiberfront, pleksitak og alu golv.. Forrestn vist "daukjøttet" skal selgast so er eg intrisert

Nja, foreløpig har jeg lyst til at det skal være litt boble igjen. Litt for at det ser best ut og litt for latskap  Øyerulling
Har lovet bort noe av daukjøttet alt..
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #41 på: desember 12, 2010, 20:52:41 pm »

så det blir 002?
intressant å se hva en 3 ribbers tåler i såfall


Ja, 002 frem til den ryker, så blir det 091. Er vel ikke noen forskjell på lengden, er det ikke bare forsterket clutch hus som gjør at man trenger lenger bolter til motor? Byttet jo kasse i SCC bussen, og det ga ingen forskjell noe sted?
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #42 på: desember 12, 2010, 20:54:20 pm »

Om du veier den orginale stammen uten torjsons staver. Så skal jeg veie en i alu. Tror ikke det er så mye å hente i vekt der...

Ja, det er en interessant sammenligning. Skal veie den når den er demontert.
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #43 på: desember 12, 2010, 20:54:37 pm »

jo fordi 091 har lenger "drevsats" og da lengre mellomhus.
resten av delene er like lange(nesekon, hus, og clutchus
tror det dreier seg om hele 1cm  Sjokkert
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #44 på: desember 12, 2010, 21:02:38 pm »

jo fordi 091 har lenger "drevsats" og da lengre mellomhus.
resten av delene er like lange(nesekon, hus, og clutchus
tror det dreier seg om hele 1cm  Sjokkert

Ok, tror ikke det skal utgjøre noe problem  Blunker
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #45 på: desember 12, 2010, 21:04:51 pm »

skal du bruke kassa "AS is" eller oppgradere drevsatsen?
ZF?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #46 på: desember 12, 2010, 21:08:28 pm »

skal du bruke kassa "AS is" eller oppgradere drevsatsen?
ZF?

Bruke den som den er først. Kunne godt tenke meg en ZF ja, får se om jeg får råd. Har du noe liggende?
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #47 på: desember 12, 2010, 21:10:42 pm »

mulig  Hemmelig
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #48 på: desember 12, 2010, 21:11:29 pm »

Siden du bygger ræserbil så vil du vel kanskje senke tyngdepunktet?
Med IRS kan du jo bare heve torsjonsrøret bak og hvile på laurbærene... da har du senket ALT bortsett fra angrepspunktet til fjærplatene.
Loggført

Speed is no substitute for direction
ALIEN
Supermedlem
*****
Innlegg: 749
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #49 på: desember 19, 2010, 21:07:41 pm »

om jeg ikke husker feil, er en stål forst.stamme tom for grease 11 kg og en alu stamme 4 kg... om du har grease i stammen, er det rundt 3 kg oppå disse 11 kg altså 14 kg...


Alien
Loggført

SCREWDRIVERS  #3

www.screwdriversnorway.blogspot.com

hvor er hobbysjela til folket blitt av??  mi er til salgs, gi bud!!!
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #50 på: desember 20, 2010, 00:50:27 am »

Her går det fremover ja. Kult å se! Har du gjort noen tanker ang utseende? tenker farger og slikt. Synes selv det er vanskelig. hehe
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #51 på: desember 20, 2010, 07:19:46 am »

Har ikke tenkt så mye på det enda, blir vel et år i primer først  Blunker
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #52 på: desember 20, 2010, 08:21:30 am »

om jeg ikke husker feil, er en stål forst.stamme tom for grease 11 kg og en alu stamme 4 kg... om du har grease i stammen, er det rundt 3 kg oppå disse 11 kg altså 14 kg...

Alien

Se det, veldig interessant. 3 kg grease er vel strengt tatt ikke nødvendig. Bytt til uretanforinger så sparer man på greasen også. Men når vi snakker om vekt så burde man også vurdere vektfordeling. Batteri frem, tank så langt frem som overhodet mulig og som JHU skriver - tyngdepunktet.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #53 på: desember 20, 2010, 08:27:17 am »

om jeg ikke husker feil, er en stål forst.stamme tom for grease 11 kg og en alu stamme 4 kg... om du har grease i stammen, er det rundt 3 kg oppå disse 11 kg altså 14 kg...

Alien

Se det, veldig interessant. 3 kg grease er vel strengt tatt ikke nødvendig. Bytt til uretanforinger så sparer man på greasen også. Men når vi snakker om vekt så burde man også vurdere vektfordeling. Batteri frem, tank så langt frem som overhodet mulig og som JHU skriver - tyngdepunktet.

Mvh
BB

Vurderer å heve torsjonsrørene bak slik JHU foreslår, men er usikker på om det er verdt jobben??
Batteri og tank skal stå helt fremme ja Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #54 på: desember 20, 2010, 08:32:18 am »

Vurderer å heve torsjonsrørene bak slik JHU foreslår, men er usikker på om det er verdt jobben??
Batteri og tank skal stå helt fremme ja Glad

Alt som er med på å bidra til en mer stabil ferd nedover stripa er verdt jobben. En annen fordel er jo at du får good looks med på kjøpet.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #55 på: desember 20, 2010, 19:28:57 pm »

Har ikke tenkt så mye på det enda, blir vel et år i primer først  Blunker
Det går det...
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #56 på: desember 28, 2010, 14:44:24 pm »

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,31389.msg312578.html#new

Om du skal endre på IRS'n din er dette noe å kikke på først  Glad
Loggført

Speed is no substitute for direction
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #57 på: januar 13, 2011, 18:58:34 pm »

I morgen bærer det av gårde til Hammerworks Glad
Bur skal bygges, og den skal bygges om til IRS.
Gleder meg!


* DSC04474_web.jpg (98.74 KB, 800x536 - vist 532 ganger.)

* DSC04475_web.jpg (125.25 KB, 800x536 - vist 489 ganger.)
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #58 på: januar 13, 2011, 19:27:46 pm »

Har samla endel motordeler, så det blir nok ikke så lenge til den skal begynnes på Glad
Nye 044 topper med 44x37,5 ventiler kom i går.


* motordeler.jpg (122.28 KB, 600x800 - vist 573 ganger.)

* topp.jpg (106.98 KB, 800x600 - vist 495 ganger.)

* topp2.jpg (91.19 KB, 800x600 - vist 474 ganger.)
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #59 på: januar 13, 2011, 21:16:02 pm »

Du prøver å stroppe stumt denne gangen?
Loggført
Sider: 1 [2] 3 4 ... 29
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!