mars 28, 2024, 21:17:14 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva blir bestetiden på Puttemotor v3?
14.00
13.80
13,60
13,40
13.20
13.00
12.80
12.60
12.40
12.20
12.00

Sider: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 109
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302 RSL  (Lest 714024 ganger)
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #540 på: april 25, 2012, 21:09:48 pm »

Woooop wooop!

Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #541 på: april 25, 2012, 21:12:02 pm »

FETT! Gliser Gleder meg til å se tallene!
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #542 på: april 26, 2012, 08:14:32 am »

FETT! Gliser Gleder meg til å se tallene!

Er bare 13 dager til Dyno Day hos Anders Ringstad!
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #543 på: april 26, 2012, 08:32:06 am »

Flott lyd!
Skikkelig spent på dynoen, men litt kjipt det ikke blir ekte svinghjul hk i denne omgangen.
Men uansett, selve grafen er det som er spennende! Glad
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #544 på: april 26, 2012, 08:33:57 am »

Flott lyd!
Skikkelig spent på dynoen, men litt kjipt det ikke blir ekte svinghjul hk i denne omgangen.
Men uansett, selve grafen er det som er spennende! Glad

Kan ikke klage på lyden Blunker
Skal be om å få hk tall på bakhjulene i tillegg til omregnet hk til svinghjul.
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #545 på: april 26, 2012, 08:37:16 am »

Det er ikke vanskelig å få til ;-) Spennende spennende Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #546 på: april 26, 2012, 08:56:55 am »

Skikkelig spent på dynoen, men litt kjipt det ikke blir ekte svinghjul hk i denne omgangen.

Ekte svinghjulshk? Med mindre man tar motoren ut av bilen og leverer den til noen som har bremsebenk a la stuskaen til Jee så vil man alltid få effekten på hjulene som deretter blir omregnet til motoreffekt.

Feks, 2332 NA:


* 2332.jpg (42.54 KB. 640x910 - vist 298 ganger.)


Her er også resultatet i KW (1KW = 1.36hk) Vi ser både faktisk effekt og kalkulert driverktap.

Mvh
BB

Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #547 på: april 26, 2012, 09:52:39 am »

Uansett så er det det som er ut på hjula du får brukt.
Hjelper ikke med aldri så mye hester om girkassa sitter fast.
For min del mener jeg det ikke er viktig om man får det ene eller det andre, det viktige er jo å få sett at motoren går skikkelig over hele registeret, resultatet er jo bare ett tall, det varierer fra benk til benk, sted til sted, og dag til dag.
Klart det er moro å se effekten, men for min del så er som sagt det viktigste å få sett kurven over hele registeret. Og det er moro.

Uansett lykke til!
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #548 på: april 26, 2012, 10:14:14 am »

jepp
selv mener jeg hjul HK er det mest "riktige" da det dreier seg om hva man får ut av pakka.
på en rullende lan devel så måler man jo bare driverkstap ubelastet.
den måler vel hvor mye driverket bremser rullene nedover i hastighet.
på en fullt belastet girkasse er det nok mere tap enn i en ubelastet en.

og er tapet i en girkasse mer eller mindre ett gitt HK antall (uansett innput) eller er det altid prosentvis...?   Gliser
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #549 på: april 26, 2012, 11:52:14 am »

Hvis du har rett i det KK så er vel en rullende landevei riktigere å bruke? Er vel svært vanskelig å kjøre uten hjul og dekk? For et dekk som klemmes til bakken av bilens vekt går vel tyngre rundt enn ett som ligger ved siden av bilen?
Loggført

Speed is no substitute for direction
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #550 på: april 26, 2012, 11:54:57 am »

Hvis du har rett i det KK så er vel en rullende landevei riktigere å bruke? Er vel svært vanskelig å kjøre uten hjul og dekk? For et dekk som klemmes til bakken av bilens vekt går vel tyngre rundt enn ett som ligger ved siden av bilen?

Kanskje det har noe å si hvordan bilen er stroppet på den rullende landeveien også...?

 Rekker tunge Sorry, kunne ikke å dy meg  Osteaktig
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #551 på: april 26, 2012, 12:21:40 pm »

Som alltid, uklokt å stroppe i hjulene  Blunker
Loggført

Speed is no substitute for direction
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #552 på: april 26, 2012, 12:27:36 pm »

Som alltid, uklokt å stroppe i hjulene  Blunker

Hehehe, veldig bra svart!  Osteaktig
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #553 på: april 26, 2012, 19:06:20 pm »


selv mener jeg hjul HK er det mest "riktige" da det dreier seg om hva man får ut av pakka.


X2
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #554 på: april 26, 2012, 19:56:42 pm »

Hjul hester er kanskje det mest fornuftige å se på men fungerer ikke like bra å sammenligne med...
(Når vi skal sammenligen motorer)  Øyerulling
« Siste redigering: april 26, 2012, 20:47:43 pm av Dalland » Loggført

JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #555 på: april 26, 2012, 20:01:32 pm »

Hjul hester er kanskje det mest fornuftige å se på men fungerer ikke like bra å sammenligne med...

Spørs vel hva man sammenligner Glad Enten er det motoren, eller bilen...
Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #556 på: april 27, 2012, 04:57:19 am »

Vi får det til... Osteaktig

Sammenligning av motorer gjøres best i motor benk, sier seg selv. Veldig heldig for oss, på østlandet, at erik har fått igang stuska'n.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #557 på: april 30, 2012, 19:01:49 pm »

Vært litt stille de siste dagene. Fikk hentet en ny Holley 12-804 - Holley Fuel Pressure Regulators 1-4 psi (rød), da den som står i Putte nå har gått helt bananas. Takk til vwrc som hadde en liggende.
Problemet oppstå da jeg og junior var ute å cruiset i helgen. Merket at motoren begynte å lugge for så å hoste å spytte "flammer". Kom så vidt hjem for egen maskin... Hæ
Ved nærmere inspeksjon så så viser måleren for bensintrykk 6-7 psi når tenningen er på (Bensinpumpen er mao på). Når motoren er i gang faller trykket ned til under 3-2,5 psi.(Regulatoren er innstilt på det laveste 4 psi). Dette med den blå Holley regulatoren (4-9 psi) Så hvis alt går etter planen så skal jeg få montert på ny regulator i løpet av onsdagen.
Blir litt ekstra jobb da jeg må demontere viftehuset for å komme til regulatoren som er montert på brannveggen.
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #558 på: april 30, 2012, 19:19:59 pm »

"Ble" den slik under kjøring?
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #559 på: april 30, 2012, 19:25:00 pm »

"Ble" den slik under kjøring?

Regulatoren har tidligere også kødder med trykket. Så jeg har ved en tidligere tur merket at bensintrykket har synket. Motoren begynner å "lagge". Men problemet ble værre slik at motoren fusket til den stoppet nå i helgen. Så ja det skjedde under kjøring.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #560 på: april 30, 2012, 19:25:19 pm »

Jeg satt mine IDA'er til 3-3,5PSI

Kan det være noe annet? F.eks at fordeler har løsnet litt? Og dermed vridd seg..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #561 på: april 30, 2012, 19:28:43 pm »

Regulatoren sliter å med å regulere et stengt system med mindre du har et t/r system. Derfor vil du oppleve et høyt trykk når motoren ikke sviver. 2.5-3 psi med motoren igang er ok så lenge mengden er der. Holley regulatorene er MIAJ (Made In Asia Junk) Noen ganger funker dem helt ok (for en periode) og andre ganger er dem helt på jordet.

-BB-

Vært litt stille de siste dagene. Fikk hentet en ny Holley 12-804 - Holley Fuel Pressure Regulators 1-4 psi (rød), da den som står i Putte nå har gått helt bananas. Takk til vwrc som hadde en liggende.
Problemet oppstå da jeg og junior var ute å cruiset i helgen. Merket at motoren begynte å lugge for så å hoste å spytte "flammer". Kom så vidt hjem for egen maskin... Hæ
Ved nærmere inspeksjon så så viser måleren for bensintrykk 6-7 psi når tenningen er på (Bensinpumpen er mao på). Når motoren er i gang faller trykket ned til under 3-2,5 psi.(Regulatoren er innstilt på det laveste 4 psi). Dette med den blå Holley regulatoren (4-9 psi) Så hvis alt går etter planen så skal jeg få montert på ny regulator i løpet av onsdagen.
Blir litt ekstra jobb da jeg må demontere viftehuset for å komme til regulatoren som er montert på brannveggen.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #562 på: april 30, 2012, 19:31:03 pm »

Jeg satt mine IDA'er til 3-3,5PSI

Kan det være noe annet? F.eks at fordeler har løsnet litt? Og dermed vridd seg..

Mjao, min trykkmåler viser samme trykk med tenning på og motor i gang, så da er det i så fall to separate feil.
Ikke noe jeg har brukt så mye tid med feilsøking på som bensintrykk, viktig med pumpe og regulator av høy kvalitet.

Kalle har sikkert et poeng, det er som han sier lettere for en regulator å levere konstant trykk med retur. Sikkert en grunn til at alle moderne biler har dette.  Glad
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #563 på: april 30, 2012, 19:37:17 pm »

Alle moderne biler har heller ikke gasser, og overleverer mengde og trykk på bensinsiden før mue returneres til tanken.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #564 på: april 30, 2012, 19:44:10 pm »

Alle moderne biler har heller ikke gasser, og overleverer mengde og trykk på bensinsiden før mue returneres til tanken.

For all del, jeg har ikke hatt retur på min motor og aldri hatt problemer. Men det kan jo hende det er flere veier til Rom?
Noen bedre asfaltert enn andre?
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #565 på: april 30, 2012, 19:48:31 pm »

Helt garantert. Hadde jeg ikke vært lat hadde jeg lagt opp retur, også med gassere..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #566 på: april 30, 2012, 19:53:17 pm »

Her er litt regulator info... Av den skjeldent gode typen:
http://www.centuryperformance.com/fuelish-tendencies-understanding-fuel-pressure-and-volume-spg-140.html
Loggført

Speed is no substitute for direction
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #567 på: april 30, 2012, 20:05:09 pm »

Regulatoren sliter å med å regulere et stengt system med mindre du har et t/r system. Derfor vil du oppleve et høyt trykk når motoren ikke sviver. 2.5-3 psi med motoren igang er ok så lenge mengden er der. Holley regulatorene er MIAJ (Made In Asia Junk) Noen ganger funker dem helt ok (for en periode) og andre ganger er dem helt på jordet.

-BB-

Vært litt stille de siste dagene. Fikk hentet en ny Holley 12-804 - Holley Fuel Pressure Regulators 1-4 psi (rød), da den som står i Putte nå har gått helt bananas. Takk til vwrc som hadde en liggende.
Problemet oppstå da jeg og junior var ute å cruiset i helgen. Merket at motoren begynte å lugge for så å hoste å spytte "flammer". Kom så vidt hjem for egen maskin... Hæ
Ved nærmere inspeksjon så så viser måleren for bensintrykk 6-7 psi når tenningen er på (Bensinpumpen er mao på). Når motoren er i gang faller trykket ned til under 3-2,5 psi.(Regulatoren er innstilt på det laveste 4 psi). Dette med den blå Holley regulatoren (4-9 psi) Så hvis alt går etter planen så skal jeg få montert på ny regulator i løpet av onsdagen.
Blir litt ekstra jobb da jeg må demontere viftehuset for å komme til regulatoren som er montert på brannveggen.

Men hvis regulatoren er innstilt på å gi Max 4 psi så skal den uansett ikke gi mer enn 4 psi.
Eller tar jeg helt feil?
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #568 på: april 30, 2012, 20:10:37 pm »

Hva slags pumpe?

Min gir 5,5PSI

Og struper ned til 3,5PSI
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #569 på: april 30, 2012, 20:12:17 pm »

Å det var vår frelser Gene Berg som sa at man skal bruke Holley Blue pumpe med Holley Rød regulator. Dette uten noen form for retur Blunker
Loggført
Sider: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 109
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!