mars 28, 2024, 13:03:44 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva blir bestetiden på Puttemotor v3?
14.00
13.80
13,60
13,40
13.20
13.00
12.80
12.60
12.40
12.20
12.00

Sider: 1 ... 40 41 [42] 43 44 ... 109
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302 RSL  (Lest 713877 ganger)
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1230 på: oktober 17, 2012, 20:00:32 pm »

Endelig kommet igang med å bygge motor. Men det tar litt tid når man skal gjøre alt etter boka  Sjokkert
Så i dag har jeg fått montert rådene. Neste seanse blir å montere nytt kam- og fordelerdrev.

Veiv: DPR Crankshaft Stroker 84mm, 2" Chevy Rod Journal, Balanced, 8 Dowels, Heat Treated
Råder: CB Performance Super Race Rods - Chevy rod journal - 5.500" length med ARP 2000 5/16"-24 thread bolts (3/8" socket) ARP-200-6210
Lager: Clevite 77 Rod Bearings - Chevy Journal Standard Size (CB610P)
Lube: Clevite Assembly Lube


* 1.jpg (82.77 KB, 675x900 - vist 249 ganger.)

* 2.jpg (78.55 KB, 900x675 - vist 263 ganger.)

* 3.jpg (94.02 KB, 900x675 - vist 262 ganger.)

* 4.jpg (102.45 KB, 900x675 - vist 281 ganger.)

* 5.jpg (97.4 KB, 900x675 - vist 266 ganger.)

* 6.jpg (108.81 KB, 900x675 - vist 269 ganger.)

* 7.jpg (108.45 KB, 900x675 - vist 265 ganger.)

* 8.jpg (105.5 KB, 900x675 - vist 268 ganger.)
« Siste redigering: oktober 18, 2012, 05:01:47 am av Eivind (Putte) » Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1231 på: oktober 17, 2012, 23:17:33 pm »

ikke for å være pirkete, men her er det vel noe som ikke stemmer :

"
Veiv: DPR Crankshaft Stroker 84mm, 2" Chevy Rod Journal, Balanced, 8 Dowels, Heat Treated
Råder: CB Performance Super Race Rods - VW rod journal - 5.500" length med ARP 2000 5/16"-24 thread bolts (3/8" socket) ARP-200-6210"

Ser jo riktig trivelig ut dette Glad
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1232 på: oktober 18, 2012, 05:03:01 am »

ikke for å være pirkete, men her er det vel noe som ikke stemmer :

"
Veiv: DPR Crankshaft Stroker 84mm, 2" Chevy Rod Journal, Balanced, 8 Dowels, Heat Treated
Råder: CB Performance Super Race Rods - VW rod journal - 5.500" length med ARP 2000 5/16"-24 thread bolts (3/8" socket) ARP-200-6210"

Ser jo riktig trivelig ut dette Glad

Takk for at du sier i fra. Da er dette rettet.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1233 på: oktober 18, 2012, 09:54:44 am »

Hentet to stk nødviftereim som skal brukes på Putte og Ghia´n til han Berger på neste års SCC.
Alt for å ikke bli kjørt fra Losen!

BABOON: Er det samme reim som du har?


* 1.jpg (92 KB, 675x900 - vist 268 ganger.)

* 2.jpg (95.37 KB, 900x675 - vist 203 ganger.)

* 3.jpg (85.02 KB, 900x675 - vist 224 ganger.)

* 5.jpg (93.35 KB, 900x675 - vist 209 ganger.)

* 6.jpg (123.41 KB, 900x675 - vist 309 ganger.)

* 7.jpg (85.67 KB, 900x675 - vist 181 ganger.)

* 8.jpg (98.23 KB, 900x675 - vist 203 ganger.)

* 4.jpg (65.29 KB, 900x675 - vist 214 ganger.)
« Siste redigering: oktober 19, 2012, 07:25:51 am av Eivind (Putte) » Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1234 på: oktober 18, 2012, 09:57:48 am »

Er ikke rabalder vannkjølt?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1235 på: oktober 18, 2012, 10:09:07 am »

Er ikke rabalder vannkjølt?

Stemmer det Erlend.
Har endret teksten Blunker
Loggført
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #1236 på: oktober 18, 2012, 11:10:04 am »

Det var jeg som brukte slik reim på SCC.
Helt enkelt genial til bruk på feks. SCC.

Den er helt lik ja Glad
Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1237 på: oktober 18, 2012, 12:24:48 pm »

Det var jeg som brukte slik reim på SCC.
Helt enkelt genial til bruk på feks. SCC.

Den er helt lik ja Glad

Det stemmer nok!
Gleder meg til å teste den ut på SCC 2013. 10 hk mer!!
Loggført
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #1238 på: oktober 18, 2012, 12:29:54 pm »

Hentet to stk nødviftereim som skal brukes på Putte og Ghia´n til han Berger på neste års SCC.
Alt for å ikke bli kjørt fra Losen!

 Gliser
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1239 på: oktober 23, 2012, 19:59:58 pm »

Går litt smått nå. Men i morgen skal jeg få levert veiv, svinghjul, reimhjul og Kennedy Stage 1 og 2 clutchplater til avbalansering.
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1240 på: oktober 24, 2012, 20:56:26 pm »

Fant en litt kul (og veldig enkel) måte å få underspyling av stemplene:


Sitat
Note that in the photo on the left the rod on the left has a groove cut into the side to squirt oil up onto the bottom of the piston to cool it, while the one on the right has the conventional small hole. They both end up doing the same job, though the one with the slot would tend to help cool the piston more and also make the rod a little stronger.

Noen som har gjort det samme på en vw motor tro?
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
SSRT
Seniormedlem
****
Innlegg: 381
Bosted:


Vis profil

« Svar #1241 på: oktober 24, 2012, 23:11:30 pm »

Har gjort dette på alle motorene jeg har laget. Har da laget sporet slik at det "sikter" rett over kryssbolten. De siste motorene har jeg i tillegg brukt spyledyser fra Porsche som "sikter" mot eksossiden av stempletbunnen.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1242 på: oktober 25, 2012, 06:29:23 am »

Har gjort dette på alle motorene jeg har laget. Har da laget sporet slik at det "sikter" rett over kryssbolten. De siste motorene har jeg i tillegg brukt spyledyser fra Porsche som "sikter" mot eksossiden av stempletbunnen.

Må lese/lære mer om dette.
Loggført
SSRT
Seniormedlem
****
Innlegg: 381
Bosted:


Vis profil

« Svar #1243 på: oktober 25, 2012, 11:15:30 am »

Her er en fra en tidligere motor ca midten -90, der jeg forøverig fremdeles er på jakt etter en råde til, vist noen har liggende...
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,34257.msg341586.html#msg341586
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1244 på: oktober 27, 2012, 06:14:21 am »

Var innom Sarpsborg Motorverksted i går å hentet et stk. balansert svinghjul, DPR 84 mm veiv, 2 x clutchplater (Kennedy Stage 1 og 2) og reimhjul.
Klarte å lurer inn en time med skruing. Så nå er rådene montert på veiva ;-)


* 1.jpg (90.65 KB, 900x675 - vist 209 ganger.)

* 2.jpg (94.42 KB, 900x675 - vist 197 ganger.)

* 3.jpg (89.01 KB, 900x675 - vist 211 ganger.)

* 4.jpg (81 KB, 900x675 - vist 208 ganger.)

* 5.jpg (86.76 KB, 900x675 - vist 213 ganger.)
« Siste redigering: oktober 27, 2012, 08:06:37 am av Eivind (Putte) » Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1245 på: oktober 27, 2012, 07:25:19 am »

Artig fun facts: Veiva er avbalansert tre ganger. Først av DPR, forrige eier (Tezer), og nå av meg. Så veiva er nok blitt letta noen ekstra gram. Alt for SCC 2013  Gliser
« Siste redigering: oktober 27, 2012, 08:06:14 am av Eivind (Putte) » Loggført
tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #1246 på: oktober 27, 2012, 07:53:03 am »

Var det mye ubalangse på veiva og svinghjulet steg 1 trykkplata
på den balangserings maskinen som Sarpsborg Motorverksted bruker?
Loggført

Vw 1302
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1247 på: oktober 27, 2012, 08:00:16 am »

Var det mye ubalangse på veiva og svinghjulet steg 1 trykkplata
på den balangserings maskinen som Sarpsborg Motorverksted bruker?


Svinghjulet fikk et par ekstra "hull". Veiva ble letta temmelig mye synes jeg. Se bilde. Dessverre så er det bare fra den ene siden. Kan ta flere bilder til uka hvis du vil.


* 1.jpg (144.6 KB, 900x675 - vist 242 ganger.)

* 2.jpg (145.53 KB, 900x675 - vist 251 ganger.)
Loggført
tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #1248 på: oktober 27, 2012, 08:19:15 am »

Nei er ikke så farlig det!
men det er litt rart att da du bytter maskin og avbalangserer så er det enten mere
og ta av eller legge på,sånn har det vert på hver eneste veiv parti jeg har hatt gjennom tidene!

Hmm når en ser på bildene så begynner jeg og lure på og bytte mann til og avbalangsere
dela mine i fremtiden,er jo mye som har blitt tatt av da!
Loggført

Vw 1302
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1249 på: oktober 27, 2012, 14:18:05 pm »

En av dere bør hvertfall.. Men hvem hehe
« Siste redigering: oktober 27, 2012, 15:25:24 pm av Trond Dahl » Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1250 på: oktober 27, 2012, 14:42:54 pm »

En av dere bær hvertfall.. Men hvem hehe

Vet ikke hvem du har brukt Tezer. Men Sarpsborg Motorverksted skal i alle fall kunne sakene sine.
Loggført
tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #1251 på: oktober 27, 2012, 14:59:47 pm »

Ja er ikke på den måten jeg mener!
sarpsborg har jeg også brukt ett par ganger og vert veldig fornøyd med jobben dem har gjort!
Loggført

Vw 1302
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1252 på: oktober 27, 2012, 17:13:16 pm »

Fant en litt kul (og veldig enkel) måte å få underspyling av stemplene:


Sitat
Note that in the photo on the left the rod on the left has a groove cut into the side to squirt oil up onto the bottom of the piston to cool it, while the one on the right has the conventional small hole. They both end up doing the same job, though the one with the slot would tend to help cool the piston more and also make the rod a little stronger.

Noen som har gjort det samme på en vw motor tro?

Pauter vet råd


http://www.pauter.com/oiling.htm
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1253 på: oktober 27, 2012, 19:52:38 pm »

Stopp! Holdt!

Send roterende til SveinT for en dobbeltsjekk. Da får du all delene balansert individuelt og..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1254 på: oktober 27, 2012, 19:55:05 pm »

Stopp! Holdt!

Send roterende til SveinT for en dobbeltsjekk. Da får du all delene balansert individuelt og..

Tror gutta hos Sarpsborg Motorverksted kan jobben sin.
Til info så er det her T.Ø. Skinne jobbet tidligere Blunker
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1255 på: oktober 27, 2012, 21:31:56 pm »

Ang dette med notching av rådene, sjekk først sideveis klaring på råde/veiv, hvis denne er som den er på mange hi perf veive altså av typen stor så har denne modden ingenting for seg. men hvis vi snakker type liten klaring her så vil dette faktisk funke. Blunker
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1256 på: oktober 30, 2012, 21:42:59 pm »

Da har jeg vært i Bug Rent garasjen å skrudd sammen en shortblock!
Alt gikk som smurt. Håper dette gjelder resten også....

Å her kommer bildene Blunker



* 1.jpg (60.92 KB, 900x675 - vist 217 ganger.)

* 2.jpg (87.69 KB, 675x900 - vist 207 ganger.)

* 3.jpg (64.46 KB, 675x900 - vist 216 ganger.)

* 4.jpg (81.72 KB, 675x900 - vist 215 ganger.)

* 5.jpg (91.94 KB, 675x900 - vist 205 ganger.)

* 6.jpg (119.82 KB, 900x675 - vist 206 ganger.)

* 7.jpg (108.52 KB, 900x675 - vist 216 ganger.)

* 8.jpg (110.54 KB, 900x675 - vist 206 ganger.)
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1257 på: oktober 30, 2012, 21:44:47 pm »

flere bilder


* 9.jpg (91.71 KB, 900x675 - vist 189 ganger.)

* 10.jpg (88.9 KB, 900x675 - vist 245 ganger.)

* 11.jpg (98.08 KB, 900x675 - vist 196 ganger.)

* 12.jpg (91.83 KB, 900x675 - vist 202 ganger.)

* 13.jpg (100.53 KB, 900x675 - vist 233 ganger.)
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1258 på: oktober 30, 2012, 21:49:29 pm »

Videre plan er å få målt å satt riktig vendehøyde. Så sende topper til høvling (skal ned i 48cc da jeg skal ha 11-11.3 : 1 i komp), innsug til porting og stempler til notching.
Deretter blir det å måle lengde på støtstengene, å få disse kappet til.
« Siste redigering: oktober 30, 2012, 21:54:09 pm av Eivind (Putte) » Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1259 på: oktober 30, 2012, 22:14:08 pm »

Sikker på at du må notche stemplene? Få toppene målt først, og så målt avstand mellom ventil og stempel.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Sider: 1 ... 40 41 [42] 43 44 ... 109
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!