april 27, 2024, 15:50:05 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva tipper DU sluttvekta blir på 1302RRR "Curb weight"
450-499 Kg - 4 (3.3%)
500-549 Kg - 15 (12.4%)
550-599 Kg - 19 (15.7%)
600-649 Kg - 37 (30.6%)
650-699 Kg - 30 (24.8%)
700-749 Kg - 14 (11.6%)
750 Kg ++++ - 2 (1.7%)
Stemmer totalt: 121

Sider: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 38
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302RRR  (Lest 374040 ganger)
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #720 på: april 14, 2015, 07:36:43 am »

Foreslår at du dreier deg noen i POM heller. Blunker
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #721 på: april 14, 2015, 08:47:19 am »

gummi er såååå fint atte  Kult
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #722 på: april 14, 2015, 23:29:41 pm »

vel anng gummiforingene så passer det jo fint med den fine tegningen til JHU.
planen er å ersatte fjørplata med noe uniball greier til spissingsjustering og ett sted må det flexe noe da.
POM blir vel for tight til dette
så vi prøver detta først
nå er de pressa inn i allefall


* IRS.jpg (15.7 KB. 418x397 - vist 227 ganger.)


* 20150414_174214.jpg (43.8 KB, 800x450 - vist 344 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #723 på: april 15, 2015, 14:52:56 pm »

Nå er vel tingen med uniball at dem tar opp vridningen så derfor kan du ha helt stumme foringer ellers.
Det funker sikkert greit uansett. Du får heller gi lyd om du vil ha noen foringer dreid. Blunker
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #724 på: april 15, 2015, 15:09:33 pm »

Når den indre foringen er stum.
Hvordan justerer er du spissing da..?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #725 på: april 15, 2015, 17:15:45 pm »

Nevermind...
Dagens brainfart... Gliser
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #726 på: april 15, 2015, 22:14:24 pm »

Fint med forslag.
Godt det bare var en brainfart

Ellers har jeg outsourcet litt jobb på tannstanga pga mye å gjøre om dagen.
Alltid morro med nye USA deler....
Slakk de luxe i tannstanga.
Det vil jeg ikke ha i 200kmt+

"LYNET" er rette mannen til dette.
Sjølve rack'en  var 0.85mm skeiv, mest sannsynlig pga varmebehandling . Den klarte lynet og rette i pressa.
Så måtte sjølve huset freses ned for å få bort mere slakk
Neste blir å gå over tenna pga lugging /cogging


* Tannstang fres 2.jpg (40.21 KB, 448x600 - vist 366 ganger.)

* Tannstang sjekk-1.jpg (72.21 KB, 800x598 - vist 387 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Randeberg
Medlem
***
Innlegg: 166
Bosted: Stavanger, Rogaland



Vis profil
« Svar #727 på: april 18, 2015, 22:10:24 pm »

ang den tegningen til JHU så burde vell dette kittet fra red9 være kuren?


* Rear Coilover Kit IRS Bug.jpg (53.45 KB, 750x600 - vist 252 ganger.)
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #728 på: april 18, 2015, 22:26:48 pm »

ang den tegningen til JHU så burde vell dette kittet fra red9 være kuren?

Hadde det vært meningen at våre biler skal ha coilovers så hadde dem laget støtdempertårna relativt mye kraftigere en hva dem er.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #729 på: mai 02, 2015, 20:46:02 pm »

da var tannstanga ferdig.
mye jobb å rette opp yankeejobb

oppsummeringsitat fra ansvarlig ingeniør Lynet:

"Tok først 0.2mm i sporet, pusset tenner og målte på nytt. Tok deretter 0.4mm til, dvs. totalt frest ned 0.6mm i sporet.
Tok av 0.45mm på kantene, sjekket deretter klaring ved å legge inn shims for å se hvor mye som gjenstod. Tok 0.3mm til, dvs. totalt frest ned 0.75mm på kantene."

høyt verdsatt. lønn får du i himmelen Lynet Gliser

så mens Lynet tok seg av dette har jeg pusla litt med uniball bak
brukte opprinnelige fjørplata og sveiste om den , kjøpt cromoly/kevlar  uniball i solid dimensjon og bestilte aluemner.
måle kappe frese dreie borre
har også bestilt monoball til den indre foringa etter å ha sett på å lage sjøl ut av løse foringer, men mye jobb så da kjøpte jeg meg litt tid.


* 20150424_194726.jpg (42.54 KB, 800x450 - vist 366 ganger.)

* 20150425_222156.jpg (54.18 KB, 800x600 - vist 380 ganger.)

* 20150501_154530.jpg (79.14 KB, 800x450 - vist 353 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #730 på: mai 02, 2015, 20:48:03 pm »



* 20150501_134636.jpg (56.66 KB, 800x450 - vist 355 ganger.)

* 20150501_200955.jpg (44.57 KB, 800x450 - vist 342 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #731 på: mai 02, 2015, 20:50:27 pm »

praktiske tester viser vel att dempertårn tåler coilovers fint
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #732 på: mai 02, 2015, 20:52:22 pm »

også har jeg fått i hus nye skjermer
endelig god plass. i allefall bak. der 10cm breddet
foran må det gjøres noe da CSP ikke hadde mer enn 4cm .

takk til Raaen for fraktfri frakt Glad


* 20150502_174612 (1).jpg (72.61 KB, 800x450 - vist 440 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #733 på: mai 02, 2015, 20:55:04 pm »

dette blir bare bedre og bedre Glad
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #734 på: mai 02, 2015, 20:55:39 pm »

montert ATV kjølevifte


* 20150424_000423.jpg (66.54 KB, 800x450 - vist 477 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #735 på: mai 02, 2015, 20:57:11 pm »

montert litt forstillingsdeler.


* 20150501_201013.jpg (57.41 KB, 800x450 - vist 533 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #736 på: mai 02, 2015, 21:11:06 pm »

 Sjokkert Sjokkert Sjokkert Målløs  Sjokkert Sjokkert Sjokkert
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #737 på: mai 02, 2015, 21:19:58 pm »

tak ja det går seg til .
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Randeberg
Medlem
***
Innlegg: 166
Bosted: Stavanger, Rogaland



Vis profil
« Svar #738 på: mai 02, 2015, 21:21:47 pm »

helt rått arbeid. har du planer om å forsterke dempertårna for sikkerhets skyld?
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #739 på: mai 02, 2015, 21:24:18 pm »

lite forsøk på enhånds mobilkamerafilming og demo av indre foring ved camber justering
her sitter det en midlertidig swedol foring for mockup.
ganske mye utslag på den indre foringa.




Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #740 på: mai 02, 2015, 21:25:42 pm »

Sjokkert Sjokkert Sjokkert Målløs  Sjokkert Sjokkert Sjokkert


X2
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #741 på: mai 02, 2015, 21:30:39 pm »

helt rått arbeid. har du planer om å forsterke dempertårna for sikkerhets skyld?

det er gjort , mest pga vippeanordningen til inboard demperene Glad


* 20141229_215848 (Custom).jpg (63.86 KB, 800x450 - vist 494 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Solan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen


Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...


Vis profil
« Svar #742 på: mai 04, 2015, 07:42:40 am »

Helt rått  Sjokkert
Loggført

'52 Typ 11c Boble ragtop
'65 Typ 221 Mikrobuss 11W

RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten!
Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved

Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #743 på: mai 06, 2015, 21:09:52 pm »

fått sydd sammen kjøleslangene til motoren og el.vannpumpa
sveist sammen noen syrefaste koplinger


* slangemekk.jpg (64.74 KB, 438x600 - vist 446 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #744 på: mai 07, 2015, 22:09:36 pm »

Detta er helt rått Jørn.. Håper jeg får tid til en svingom opp i kjelleren din neste gang jeg er på østlandet.. Glad
Må jo bare sees live.

Petter'n.
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #745 på: mai 09, 2015, 20:19:50 pm »

blir her utover sommern jeg petter'n  Kult

Monoball greiene til bærearmen har dukket opp
påsje bruker 12mm bolt  og vw bolten er 14mm  og stor krage  og stort hode
så mere modifisering måtte til  Øyerulling
dreid ned bolter og borret/brotchet opp spacerene til monoballen


* 20150508_184500.jpg (76.24 KB, 800x450 - vist 294 ganger.)

* 20150508_164156.jpg (75.31 KB, 800x450 - vist 306 ganger.)

* 20150508_174540.jpg (75 KB, 800x450 - vist 263 ganger.)

* 20150509_121256.jpg (78.34 KB, 800x450 - vist 312 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #746 på: mai 09, 2015, 20:24:25 pm »

også blir det "because racecar" løsning på skjermbreddere
beholder flared skjermene og forer ut med indre delen av stålskjermer
siden forskjermer må breddes uansett og liker looken på flared
må massere bakre delen en del pga buen , men skal gå i sikkemaskinen
så blir den bolta eller poppa fast i skjermen


* 20150508_140558.jpg (57.25 KB, 800x450 - vist 315 ganger.)

* 20150508_155203.jpg (47.47 KB, 800x450 - vist 374 ganger.)

* 20150508_155221.jpg (58.36 KB, 800x450 - vist 421 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #747 på: mai 09, 2015, 20:29:27 pm »

kjededrift ....  Sjokkert

« Siste redigering: mai 12, 2015, 20:29:59 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #748 på: mai 11, 2015, 21:01:00 pm »

videoen finnes ikke Trist

Sitat
"Motorcycle ch..." YouTube-kontoen tilknyttet denne videoen, er sagt opp på grunn av flere tredjepartsvarsler om brudd på opphavsretten.
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #749 på: mai 12, 2015, 18:22:02 pm »

kjededrift ....  Sjokkert


Helt drøyt
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Sider: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 38
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!