april 26, 2024, 23:01:04 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva tipper DU sluttvekta blir på 1302RRR "Curb weight"
450-499 Kg - 4 (3.3%)
500-549 Kg - 15 (12.4%)
550-599 Kg - 19 (15.7%)
600-649 Kg - 37 (30.6%)
650-699 Kg - 30 (24.8%)
700-749 Kg - 14 (11.6%)
750 Kg ++++ - 2 (1.7%)
Stemmer totalt: 121

Sider: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 38
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302RRR  (Lest 373955 ganger)
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #930 på: november 15, 2015, 09:47:22 am »

Hva med moment Jørn?

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #931 på: november 15, 2015, 13:43:02 pm »

det er hele 110-120Nm i moment originalt   Øyerulling
litt teoretisk økning her

så med E85 +8-10%
turbo +50-60%

så får kanskje 180-210nm

men er ikke bekjymret for lavt moment i det hele tatt.
det er effekt som får en bil fortest rundt banen.(selvom det er noen gjeterord som sier "torque wins races")
men da er man tilbake til hvordan motorens moment/effekt kurver ser ut mot girkasse utveksling
en bred moment kurve gir også bredt HK register
og de er veldig bra på denne motoren
eller viktigere ,gjennomsnitts effekt i det turtallsområdet motoren jobber på i girene

girer jeg på rundt maks effekt vil turtallet dette ned til det laveste ca 8000-9000 o/min , og det mellom 1. og 2. gir
+ att den er drevet ned sammenlignet med en Motorsykkel . så moment på hjula blir høyere
dessuten skal jeg ikke trekke henger opp Lierbakkene og har 6 trinns kasse som gir meg godt utvalg i hjul moment Glad

HK er jo tross allt bare Nm x turtall      , så har man lite  Nm øker man bare turtallet Gliser
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #932 på: november 15, 2015, 22:28:10 pm »

Sitat
HK er jo tross allt bare Nm x turtall      , så har man lite  Nm øker man bare turtallet Gliser

 Gliser Gliser
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #933 på: november 16, 2015, 07:06:34 am »

Selvom det er noen gjeterord som sier "torque wins races

Er vel kanskje derfor Turbo Porscher så og si alltid er raskere rundt baner en sine turtallsvillige RS søstre. Og det er vel også en del av
forklaringen hvorfor de raskeste klassene på Le Mans er dominert av dieselbiler.

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #934 på: november 16, 2015, 12:53:08 pm »

ja for det er jo  bare motor som teller..  Øyerulling

NA Formel 1 biler er jo også trege saker pga lite moment
"the 2006 2.4 litre Toyota RVX-06 V8 engine produces 552 kW (740 bhp) at 19,000 rpm and outputs 274 Nm"
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #935 på: november 16, 2015, 14:00:06 pm »

Selvom det er noen gjeterord som sier "torque wins races

Er vel kanskje derfor Turbo Porscher så og si alltid er raskere rundt baner en sine turtallsvillige RS søstre.

Ja snitteffekten er høyere


 Og det er vel også en del av
forklaringen hvorfor de raskeste klassene på Le Mans er dominert av dieselbiler.

Le mans 24H dreier seg om mere en HK/Nm
ikke glem , Diesel biler er mere drivstoff gjerrige Glad slipper mange pitstopp.Og  snitteffekten på de er uansett  relativt bra ja.

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #936 på: november 30, 2015, 09:01:19 am »

Har du veid den i det siste?
Den ser så utrolig rå ut at den er en vinner bare der den står. Fantastisk arbe!
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #937 på: november 30, 2015, 19:56:00 pm »

Selvom det er noen gjeterord som sier "torque wins races

Er vel kanskje derfor Turbo Porscher så og si alltid er raskere rundt baner en sine turtallsvillige RS søstre. Og det er vel også en del av
forklaringen hvorfor de raskeste klassene på Le Mans er dominert av dieselbiler.

-BB-

Dette er en sannhet med litt modifikasjoner.....

Min erfaring fra klubbmesterskap /klubb-kjøring er at det ikke var alltid turbo-porschene som gjorde det best... Hovedregelen var vel heller at hvis RS-bilene ikke vant så var de i hvertfall ikke langt unna. Hvilken type bane det er har nok mye å si. Nurbürgring = turbo-bane, mens våler eller rudskogen nok er like mye en "RS"-bane.
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #938 på: november 30, 2015, 23:44:34 pm »

Har du veid den i det siste?
Den ser så utrolig rå ut at den er en vinner bare der den står. Fantastisk arbe!


venter på Jula Club tilbud på badevekter Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #939 på: desember 02, 2015, 10:43:46 am »

ellesrs fått gjort ferdig bærearmer bak.  sveisa inn avlastningsplater til demper opplegget og stabstag.
grunnet og malt.
var ikke så snadder å sveise i de brukte armene.  mye forurensning i aluminiumen. sveiset lett over for å få ut møkka slipe bort.  repeat.


* 20151122_143620.jpg (44.09 KB, 800x450 - vist 398 ganger.)

* 20151122_144053.jpg (39.18 KB, 800x450 - vist 373 ganger.)

* 20151125_201239.jpg (64.28 KB, 800x450 - vist 430 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #940 på: desember 02, 2015, 10:48:06 am »

har også laget til en del skiver hylser etc til bakstilling
og dreid til foringer for stabstagene. og endestopp så ikke stabstaget sklir sideveis


* 20151128_151812.jpg (43.38 KB, 800x450 - vist 367 ganger.)

* 20151130_204724.jpg (54.58 KB, 800x450 - vist 370 ganger.)

* 20151130_213628.jpg (72.57 KB, 800x450 - vist 359 ganger.)

* 20151201_223644.jpg (43.29 KB, 800x450 - vist 365 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #941 på: desember 02, 2015, 11:06:31 am »

Isteden for all denne reduksjonen av vekt måtte det vært enklere med ny løftebukk....ser den har maks 1000 kg:)
Loggført

Mvh

Marius
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #942 på: desember 02, 2015, 13:10:57 pm »

Har du veid den i det siste?
Den ser så utrolig rå ut at den er en vinner bare der den står. Fantastisk arbe!


venter på Jula Club tilbud på badevekter Glad

Knall! må passe på å kjøpe med sexylubben funksjon ;-)
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #943 på: desember 02, 2015, 13:13:36 pm »

Begynner å få noen timer i fres og dreiebenk gitt. Ser porno ut.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #944 på: desember 06, 2015, 23:08:46 pm »


venter på Jula Club tilbud på badevekter Glad
[/quote]

Knall! må passe på å kjøpe med sexylubben funksjon ;-)
[/quote]
ja du er sugen på kjøpe de når jeg er ferdig?   Gliser
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #945 på: desember 06, 2015, 23:13:29 pm »

Begynner å få noen timer i fres og dreiebenk gitt. Ser porno ut.

ja timene flyr i gammal manuell maskin

bare å lage denne lille braketten
først kappe til emne fra litt rester
så frese alle kanter rette.
måle opp litt.
frese spor
merke opp hull
over til bormaskin og borre div hull
så siste runde i fresen


* 20151203_183806.jpg (66.94 KB, 800x450 - vist 325 ganger.)

* 20151203_183822.jpg (56.02 KB, 800x450 - vist 314 ganger.)

* 20151203_185531.jpg (68.64 KB, 800x450 - vist 309 ganger.)

* 20151203_200754.jpg (76 KB, 800x450 - vist 327 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #946 på: desember 06, 2015, 23:15:36 pm »

en av delene til kjedestrammer
lagde en i først omgang
men pga slark i kulelagerene så vrei diffen seg litt ved stramming , så jeg måtte lage samme på andre siden
blir også feste for speedo sensor som leser boltene til CV ledd



* 20151202_230230.jpg (71.67 KB, 800x450 - vist 339 ganger.)

* 20151203_204253.jpg (59.61 KB, 800x450 - vist 300 ganger.)
« Siste redigering: desember 06, 2015, 23:21:24 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #947 på: desember 06, 2015, 23:19:30 pm »

også sjekket klaring fra staget til demper mekanismen mot drivaksel
( bilde er av en mock up aksel )
blir vel ca 10-15mm klaring på nærmeste punkt
all klaring er god klaring?

og ett snitt bilde av en T3 drivakse jeg kappet for miock up , man ser tydelig herdinga i ytterkant  av aksel , var hardt å dreie i  .


* 20151205_184921.jpg (59.32 KB, 800x450 - vist 352 ganger.)

* 20151205_172345.jpg (65.21 KB, 800x450 - vist 344 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #948 på: desember 09, 2015, 00:52:41 am »

blei litt extra ærbe i kveld også med montering av drev på diffen
normalt på de siste prosjektene mine tar ting dobbelt så lag tid som man trur
men med denna bilen er jeg nok oppi 3 gangen!
 
drevet bak er 2 delt type ( da kan man bytte drev uten å demontere diffen)
tipper utgangspuntet før drevet blei kappet er veldig tight passform mot diff
hullene i diffen var 27/64" ca 10.8mm og 10.6 i drevet. 27/64" bolter er ikke lagervare i møkkakjellern
nærmeste jeg har er 10mm bolter så drevhalvdelene kom ikke helt på riktig plass og skapte større avtstand  mellom tenna i skjøten
merket det også på att kjedet ikke la seg riktig på drevet
hadde drevet vært i èn del hadde det nok gått fint.

fra fabrikk så er det 2 styre hylser i diffen mot drevhalvdelene, men det hjalper lite pga det 2 delte drevet og det var litt "spenn" i halvdelene.
så måtte dreide en alu styring (fra en skadet 7075 støtstang Glad ) og brotchet opp drevet
presset den inn i diffen og varmet drevehalvdelene litt slik att det utvidet seg nok til å smette over styringen


* 20151208_230245.jpg (57.33 KB, 800x450 - vist 264 ganger.)

* 20151208_231606.jpg (42.12 KB, 800x450 - vist 290 ganger.)

* 20151208_231844.jpg (37.94 KB, 800x450 - vist 292 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #949 på: desember 09, 2015, 00:53:58 am »

lik avstand


* 20151208_233305.jpg (39.48 KB, 800x450 - vist 313 ganger.)

* 20151208_233319.jpg (43.5 KB, 800x450 - vist 291 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sveinf
Seniormedlem
****
Innlegg: 400
Bosted: Drammen


Vis profil

« Svar #950 på: desember 09, 2015, 10:07:54 am »

Fyf... MYE ARBE, ja! Sjokkert
Meen det blir veldig gjennomarbeida, så langt jeg kan se...
Du kommer til å få mye moro med denna til våren! Gliser
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #951 på: desember 10, 2015, 23:55:03 pm »

fikk igjen kjedet fra Monsterbike i dag
de har "nagla" det til riktig lengde
så måtte teste litt Rekker tunge

gjenstår litt på justering av drev/kjede posisjon.
skulle frese litt til i dag men da røyk seff motoren til matinga på TOS'en Trist

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #952 på: desember 10, 2015, 23:56:33 pm »

og antar dette er helt normalt att kjedet "reiser" seg litt på fremdrevet?

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #953 på: desember 11, 2015, 08:38:13 am »

Ja det er helt normalt. Du kan se det i noen av animasjonene her:
Loggført

Speed is no substitute for direction
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #954 på: desember 11, 2015, 10:16:08 am »

phu
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #955 på: desember 13, 2015, 20:37:13 pm »

i helga har jeg pusla litt med styring.
sjekket bumpsteer i ca høyden bilen får OK
gikk for vw ledd i stedet for nye ettermarkedsledd da vw ledda var tightere.
brukte en sånn styreaksel fra -02/03 da jeg hadde en NOS på lager
måtte lage en splines adapter fra tannstanga til vw leddet. blir brukt som en extra sikkerhet innvendig i tillegg til sveis.



* 20151212_175815.jpg (52.68 KB, 800x450 - vist 249 ganger.)

* 20151213_193115.jpg (27.03 KB, 800x450 - vist 254 ganger.)

* 20151213_161048.jpg (64.74 KB, 800x450 - vist 286 ganger.)

* 20151213_171548.jpg (66.75 KB, 800x450 - vist 288 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #956 på: desember 14, 2015, 10:30:35 am »

Det burde blitt sterkt nok ja  Osteaktig
Lærerik tråd å følge med på dette. Flott inspirasjons kilde  Glad
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #957 på: desember 14, 2015, 11:30:48 am »

sånne ting som detta syns jeg det er det greit att er "sterkt nok"
blir liksom litt andereldes når man har hatt pølsefinga borti det meste på bilen og tenker " er det sterkt nok?" "kan det ryke?"
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #958 på: desember 15, 2015, 23:05:38 pm »

prøver her å

ufrivillig stopp i fresinga.
matemotor til TOS'en har streika.
noen som har motor?
flensmontert.
min 1kw
max 1400 rpm.
130mm hull
ca 165 mm boltdiameter.
20mm aksel
6mm kile spor.
230v 3 fas


* 20151210_221236.jpg (64.31 KB, 800x450 - vist 242 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #959 på: desember 17, 2015, 08:12:06 am »

Har du vurdert å vikle den om? Jeg leverte inn en brent 7,5kw motor og fikk den viklet om til 11kw av en fyr i Kvinesdal for noen år tilbake...
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 38
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!