april 25, 2024, 17:07:04 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva tipper DU sluttvekta blir på 1302RRR "Curb weight"
450-499 Kg - 4 (3.3%)
500-549 Kg - 15 (12.4%)
550-599 Kg - 19 (15.7%)
600-649 Kg - 37 (30.6%)
650-699 Kg - 30 (24.8%)
700-749 Kg - 14 (11.6%)
750 Kg ++++ - 2 (1.7%)
Stemmer totalt: 121

Sider: 1 ... 31 32 [33] 34 35 ... 38
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302RRR  (Lest 373798 ganger)
Team Antonsen
Medlem
***
Innlegg: 231
Bosted: Flekkefjord


Det umulige tar bare litt ekstra tid


Vis profil
« Svar #960 på: desember 17, 2015, 08:43:21 am »

Ja om den trenger pleie av vikling eller lignende er Arne Øyulfstad fra Kvinesdal i vest agder en meget hyggelig kar , kan anbefale han på det sterkeste. Eneste jeg kan si er at jeg føler at hver gang jeg har vært hos han , at jeg går der i fra med litt dårlig samvittighet , for en føler jo nesten at en raner han. Skal jo nesten ikke ha betalt.
Loggført

T1 1303 sleeper 1973
T1 1303 gearman look 1973
T1 1303 Targa/Porsche look 1973
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #961 på: desember 17, 2015, 10:02:44 am »

ja det blir siste utvei hvis jeg ikke finner annen motor.
det er ett pris spm.
nye viklinger og lager er nok mere kostbart enn en nybrukt motor.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #962 på: desember 17, 2015, 10:23:54 am »

Hei.

Hva var det for el motor jeg kjøpte av deg for noen år siden Jørn?
Om det er rette typen kan vi sikkert få til en deal.

Husker det ikke selv, da jeg aldri fikk brukt den, tror ikke jeg pakka den opp en gang Glad

mvh
Arild
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #963 på: desember 17, 2015, 10:40:06 am »



        Finnes et vikleverksted på Gjøvik også, vist Kvinesdal blir langt unna.
Loggført

Mvh
Reiel
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #964 på: desember 20, 2015, 22:49:46 pm »

ja det blir vel en løsning etterhvert
fått pris på ny motor 2500.- + luxusavgift
men han måtte sjekke om det var noe bolt on eller om jeg må mekke en overgang

siden fresen står så har jeg helga gjort ferdig vippe greiene
kjøpte noen selvsmørende grafitt foringer og dreide de ned til å passe+ aluforing for å få rette bredden
presset inn og brotchet de opp til å passe de hylsene de skal gli på .
fikk på maling og montert også.


* 20151218_194519.jpg (65.82 KB, 800x450 - vist 369 ganger.)

* 20151219_161415.jpg (61.45 KB, 800x450 - vist 394 ganger.)

* 20151219_142654.jpg (44.5 KB, 800x450 - vist 364 ganger.)

* 20151219_165015.jpg (75.08 KB, 800x450 - vist 399 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #965 på: desember 20, 2015, 22:50:14 pm »

på plass.



* 20151220_220508.jpg (69.42 KB, 800x450 - vist 540 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #966 på: desember 20, 2015, 23:47:37 pm »

Utrolig tilfredsstillende å prøve nye ting regner jeg med?  Blunker
Flott arbeid som vanlig!
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #967 på: desember 21, 2015, 08:14:49 am »

Veldig kjekt å følge med på!
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #968 på: desember 22, 2015, 23:36:11 pm »

jada gøy med "nye" gadgets.  
dreie presse brotche har jeg jo gjort før men ikke på slike deler.

ellers frest spor for fastnøkkel til justering på div stag

delehode in action.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad


Vis profil

« Svar #969 på: desember 23, 2015, 01:49:38 am »

Regner med at du har kontroll på el.motorer på Finn, men tipser om denne allikevel.

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=59230237&fks=59230237
Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #970 på: desember 23, 2015, 18:51:11 pm »

Regner med at du har kontroll på el.motorer på Finn, men tipser om denne allikevel.

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=59230237&fks=59230237

ja har vært i kontakt med han
han har flens  motor med 24mm aksel
og det ser ut til  å være std på denne størrelsen flensmotorer
så har demontert inngående aksel på fresen og kommer til å dreie den opp til 24mm og få laget nytt kilespor.

satt jaggu en pinion i enden der med 3.44 utveksling Glad


* 20151223_165008.jpg (50.15 KB, 800x450 - vist 448 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #971 på: januar 11, 2016, 11:00:18 am »

Skjedd noe i år?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem
*
Innlegg: 744
Bosted: 2ten Eastside



Vis profil
« Svar #972 på: januar 15, 2016, 18:59:21 pm »

Tror ikke det siden bilbyggeren ligger å vaker i vannet i Thailand-land🌞
Loggført

Mvh Arne
92644716
66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot
68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit
69 mod Type 3 Fastback, no name yet.

"Arbeidet hater mannen"
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #973 på: januar 20, 2016, 10:06:08 am »

ja stemmer , tilbake nå i denne grusomme kulda.  Sjokkert
eneste jeg har vært borti oppkappa VW de siste ukene , var denne i Vientiane, LAOS


* DSC00170.jpg (79.19 KB, 800x450 - vist 467 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #974 på: januar 20, 2016, 15:34:42 pm »

Godt å se du hadde med vinkelsliper`n på ferie  Gliser
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Jb68
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted: Narvik



Vis profil
« Svar #975 på: januar 20, 2016, 17:02:11 pm »

Har du vert i Thailand Knasten, hvis så kom du for tidlig hjem, æ reise den 10 februar, skal på Siam vw Festival i Bangkok 13 februar.
Loggført

1977 t2 lateby aut (konebil)
1973 1303 s big
1966 t1 prosjekt
1973 Teardrop
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #976 på: januar 20, 2016, 20:00:18 pm »

ja har hatt det i bakhuet noen ganger , men ikke passet med datoene
hadde vært morro å vært der en gang
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Jb68
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted: Narvik



Vis profil
« Svar #977 på: januar 20, 2016, 21:31:39 pm »

Jeg var på Siam Vw Festival i fjor , d var veldig mye å se på. Vw miljøet er ganske stort der borte.
Loggført

1977 t2 lateby aut (konebil)
1973 1303 s big
1966 t1 prosjekt
1973 Teardrop
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #978 på: januar 21, 2016, 22:55:03 pm »

Jeg var på Siam Vw Festival i fjor , d var veldig mye å se på. Vw miljøet er ganske stort der borte.

ja så du la ut bilder. Glad

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #979 på: januar 21, 2016, 22:58:49 pm »

i dag hentet jeg drivaksler.
ser bra ut
men den ene er 10cm for lang!
så håper han har tatt vare på måla.  
målte 2 ganger så veldig sikker på att målene stemmer
og att det er laget opp feil lengde.
spent på hba som skjer.
syntes den ene virka veldig lang når jeg hentet de men tenkte ikke noe mer over det.

den andre passa hverfall  Øyerulling


* 20160121_214707.jpg (69.36 KB, 800x450 - vist 274 ganger.)

* 20160121_214721.jpg (65.89 KB, 800x450 - vist 281 ganger.)

* 20160121_225203.jpg (64.42 KB, 800x450 - vist 291 ganger.)
« Siste redigering: januar 30, 2016, 20:33:51 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #980 på: januar 22, 2016, 00:02:36 am »

Hule drivaksler  Sjokkert Sjokkert
Rått  Kult
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #981 på: januar 22, 2016, 00:17:06 am »

ja alle GKM motorsport er visst det
prøvde å spørre om stålkvalieten ++ , men den og herdeprosessen var hemmelig og utviklet over tid
var no spesielt akselstål.
han mente den lange drivakslene (med max moment de tålte og dragrace start) så kunne de vri seg opptil 1 1/2 runde for så å gå tilbake  til utgangspuntet. !
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #982 på: januar 22, 2016, 22:59:49 pm »

kommet så smått i gang igjen
fått laget til brakett for speedo sensor
leser av de 6 boltene til CV ledda



* 20160122_220221.jpg (54.97 KB, 800x450 - vist 398 ganger.)

* 20160122_214421.jpg (63.1 KB, 800x450 - vist 393 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #983 på: januar 25, 2016, 20:36:06 pm »

Hule drivaksler er tingen Blunker
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #984 på: januar 26, 2016, 00:00:42 am »

ja kjekt det
men samme diameter ville en massiv vært sterkere

ellers fikk jeg nye girsystemet i dag
servostyrt sak med utgang for flatshift (og fremtidig throttleblip til mellomgass ved nedgiring) som koples rett inn på flatshift boksen (tenningskutt ved opp giring)
kosta flesk
ivrig å teste så gjorde om litt på brakketten til den gamle solenoiden og prøvemonterte .
ser ut til å fungere greit . men må lage en støttebrakket da det var overaskende mye kraft i den lille servoen så festebraketten vrei seg i festet
finne Nøytral virka som var greit å finne.


* 20160125_220246.jpg (51.29 KB, 800x450 - vist 375 ganger.)

* 20160125_220326.jpg (89.36 KB, 800x450 - vist 398 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #985 på: januar 30, 2016, 20:21:55 pm »

fått forsterket braketten til servomotor for giringa og laget ett støttestag
history repeating , Boble støtstenger brukt som stag igjen .
gjenbruk er fint Glad
laget ledning til rattet med hurtigkobling , koblet opp brytere til Flappy padel giringa og koblet inn flatshift opplegget
det virker i allefall Gliser , men final test blir med drift på hjula og asfalt under .



* 20160130_190327___.jpg (52.06 KB, 338x600 - vist 342 ganger.)

* 20160130_190339___.jpg (46.16 KB, 338x600 - vist 320 ganger.)

* 20160130_190407___.jpg (36.05 KB, 338x600 - vist 337 ganger.)
« Siste redigering: januar 30, 2016, 20:28:39 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #986 på: januar 30, 2016, 20:22:13 pm »



.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #987 på: januar 30, 2016, 21:14:51 pm »

Fy F..... så jeg gleder meg se denna live  Gliser
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #988 på: januar 30, 2016, 21:27:38 pm »

 Kult
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #989 på: januar 31, 2016, 10:07:11 am »

Dette er helt konge Jørn. Og for en lyd  Sjokkert Sjokkert Sjokkert Sjokkert Sjokkert Sjokkert Sjokkert Sjokkert Sjokkert
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Sider: 1 ... 31 32 [33] 34 35 ... 38
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!