april 20, 2024, 04:52:31 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3 4 ... 7
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Sliten 1600 ccm ..  (Lest 32220 ganger)
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #30 på: juni 05, 2020, 22:07:24 pm »

Ja , ble nye Wiseco m/turbo krysspinne .. Skal ikke ha di i motorn , på hylla i soverommet ..!!! Glad

Glad mvh/E
« Siste redigering: juni 05, 2020, 22:14:51 pm av Sonic » Loggført
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #31 på: juni 05, 2020, 22:10:50 pm »

 . 1,5 x 1,5 x 4 ..  satser på 0,10-0.12 klaring stemplel / cyl ...
« Siste redigering: juni 06, 2020, 10:16:35 am av Sonic » Loggført
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #32 på: juni 05, 2020, 22:12:12 pm »

...Kjører vi 2 bar trykk på dette , så havner vi kansje på 250 Hk -... 1600ccm !! Men då skjærer ramme og råde  lager på 300m ... så 1,4 bar med 250 Hk er målet .. På ingen måte record , men en morsom sak i en 650 Kg buggy .

* IMG_3077.jpg (43.12 KB. 800x600 - vist 342 ganger.)


Mvh/E

« Siste redigering: desember 16, 2020, 00:21:22 am av Sonic » Loggført
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #33 på: juni 05, 2020, 23:16:34 pm »

 Glad
« Siste redigering: juni 06, 2020, 10:14:02 am av Sonic » Loggført
vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #34 på: juni 07, 2020, 17:30:41 pm »

Litt jobb før buggi'n er klar også ser jeg  Gliser
Loggført
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #35 på: juni 07, 2020, 19:22:28 pm »

Glad gammalt foto , plattan klar , gearboks i ,, dra litt el ...  Osteaktig . men visst allt tar tid ..

Mvh/E
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #36 på: juni 07, 2020, 21:21:07 pm »

Vil da gå rikelig fort dette.  Osteaktig

Håper den blir å se på scc!
Loggført

Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1257
Bosted:


Vis profil

« Svar #37 på: juni 07, 2020, 22:45:18 pm »

Vil da gå rikelig fort dette.  Osteaktig

Håper den blir å se på scc!
God tid til scc nå, over et år om smitte begrensningene opprettholdes
Loggført
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #38 på: juni 08, 2020, 20:22:05 pm »

I min alder , må jeg ta det i mitt tempo .. flere år siden jag var på SCC så lysten finns absolutt .. Glad

Mvh/E
Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1257
Bosted:


Vis profil

« Svar #39 på: juni 08, 2020, 21:15:19 pm »

Vil da gå rikelig fort dette.  Osteaktig

Håper den blir å se på scc!
God tid til scc nå, over et år om smitte begrensningene opprettholdes

No shit Sherlock..  Osteaktig

Det er fullt fres hos finske naboer. Første treff førstkommende helg Blunker
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #40 på: juni 08, 2020, 23:16:39 pm »

I min alder , må jeg ta det i mitt tempo .. flere år siden jag var på SCC så lysten finns absolutt .. Glad

Mvh/E

"I min alder"  Gliser
Scc 2021 regner jeg med å se buggyen din konkurrerende mot en buggy som nylig fikk et Japans hjerte.  Blunker
Satser på at svenskene og tyskerne kan sammen slå Japan.
Loggført

Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #41 på: juni 09, 2020, 19:36:14 pm »

Slapp av gutter ! samme for meg hva dere skriver .. men ikke i denne tråden kanskje Glad
Vel ting tar tid , jobber typ 25 timer i døgnet, og deler fra USA henger fast i Belgia ..!!

Mvh/E
Loggført
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #42 på: juni 09, 2020, 22:33:03 pm »

I min alder , må jeg ta det i mitt tempo .. flere år siden jag var på SCC så lysten finns absolutt .. Glad

Mvh/E

"I min alder"  Gliser
Scc 2021 regner jeg med å se buggyen din konkurrerende mot en buggy som nylig fikk et Japans hjerte.  Blunker
Satser på at svenskene og tyskerne kan sammen slå Japan.

Tullball eller ? ulike klasser isf ..  Japan skrot i Japan ,  Veivaksel av det mest flexible jag har sett , Slipning  ?!!  nej , hel skiten bøjer seg
Testet skikkelig på Koeniggsegg ..Ved slitasje blir det ny aksel til 15000:- så vidt jeg vet..
Dalland ; kunne jo satt inne noe bedre , ikke gå snarveien , 16V Golf KR med rundt 200 HK Glad , når det alikevel er en bruksbil ....

Men , gjør et forsøk ..
Mvh/E
...
« Siste redigering: juni 09, 2020, 22:41:03 pm av Sonic » Loggført
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #43 på: juni 09, 2020, 22:54:08 pm »

Vannsøl eiier annet ikke med , 1600 Challege klassen er : 69x85,5 luftkjølt ,  (1585ccm  ), m/turbo eller uten .. kun 2 klasser .. lystgas stiller i overlading ..
E 85 ok , fri portning , fri kompr,,, fri bil , fri vekt .. Glad Så -- en velbyggd 1600 ccm N/A eller et gigantisk turboaggregat så er du med ..

Mvh/E
« Siste redigering: juni 09, 2020, 22:58:23 pm av Sonic » Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #44 på: juni 10, 2020, 08:51:09 am »

Vannsøl eiier annet ikke med , 1600 Challege klassen er : 69x85,5 luftkjølt ,  (1585ccm  ), m/turbo eller uten .. kun 2 klasser .. lystgas stiller i overlading ..
E 85 ok , fri portning , fri kompr,,, fri bil , fri vekt .. Glad Så -- en velbyggd 1600 ccm N/A eller et gigantisk turboaggregat så er du med ..

Mvh/E

Veldig kjekt at noen har dratt i gang denne konkuransen! Glad
Men hva er det som skal sammenlignes? Time slip eller effekt?
Loggført

Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #45 på: juni 10, 2020, 17:57:58 pm »

Kjøres på Time slip ..Glad Denne klassen ,(PPR Micke og Johan Dryselius ide !),  er nå dratt i gang i UK også ..  Spiller ingen rolle hvor du kvaler inn  Tipper n/A 150 HK , overl .. 300 nåt ...  å kvale sist inn med 75 HK er jo toppen ..
 
Mvh/E
« Siste redigering: juni 10, 2020, 22:39:15 pm av Sonic » Loggført
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #46 på: juni 12, 2020, 19:59:10 pm »

Genialt som alltid fra JPM , noen år nå . Fullflow og oljeprimer i ett ..  (gløm ikke å kjøre moturs Glad )
God helg ..


Mvh/E


* 0-1.jpg (39.36 KB, 450x600 - vist 259 ganger.)
Loggført
vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #47 på: juni 12, 2020, 20:28:43 pm »

Ikke dum den, og faktisk ikke så ille pris heller👍
Loggført
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #48 på: juni 16, 2020, 17:12:58 pm »

Liten oppdatering : klar med å sveise dit dyseholderne i 48 IDA innsug (som ikke finnes å få tak i !!)
Motorn blir ca  40 mm smalere en orginal pga . pinnhøyde i stemplene .. Hjelper lite ! tror ikke denne går i boble uten seriös kutting Glad

* 0.jpg (28.45 KB. 640x480 - vist 237 ganger.)

* 0-1.jpg (36.1 KB. 640x480 - vist 236 ganger.)

Mvh/E

Loggført
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #49 på: juni 16, 2020, 17:14:07 pm »

generös oppladbarhet ..Glad

* 0-2.jpg (43.34 KB. 450x600 - vist 275 ganger.)


Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1257
Bosted:


Vis profil

« Svar #50 på: juni 17, 2020, 08:21:39 am »

Ser bra ut! Du tror ikke du vil få noen problemer med wall wetting med slik dyseposisjon?
Loggført
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #51 på: juni 17, 2020, 09:01:18 am »

Nej tror ikke det med overtrykk ...Glad Blir E 85 og Lucas (Delphi ) 1260 cc dyser ..  Litt av poenget med dette var å skape mye volum i trykkbokser og venteluft i systemet , derfor 48 IDA størrelse ...

Mvh/E
« Siste redigering: juni 18, 2020, 16:51:38 pm av Sonic » Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7122
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #52 på: juni 17, 2020, 09:19:04 am »

NICE Glad
Loggført
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #53 på: juni 17, 2020, 12:36:49 pm »

Denne pakka kom i posten ... (totalt 6 ukers ventetid og høy pris ) Hadde jeg visste det hadde jeg fixet alt her i Sverige ...
Råd : tenk deg om før du bestiller fra Utlandet .Trist sparer litt tid iaf ....
Mvh/E

* 0-3.jpg (40.43 KB. 450x600 - vist 262 ganger.)



« Siste redigering: juni 18, 2020, 16:50:49 pm av Sonic » Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #54 på: juni 17, 2020, 13:49:35 pm »

Nej tror det med med overtrykk ...Glad Blir E 85 og Lucas (Delphi ) 1260 cc dyser ..  Litt av poenget med dette var å skape mye volum i trykkbokser og venteluft i systemet , derfor 48 IDA størrelse ...

Mvh/E

Er vel plenumene som angir volumet, ikke innsugene?

Blir vei en kul motor dette  Osteaktig
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #55 på: juni 17, 2020, 15:19:52 pm »

Ja , det står .. hadde plenum som var til 48 IDA derfor dette .(bilde over .). Hvor mange Hk som kommer ut av dette vet ingen , det som er kult . 100-200-300 HK GladGlad Volumet er forstatt 1584 ccm med org. uporta topper .
Mvh/E
« Siste redigering: juni 17, 2020, 15:26:47 pm av Sonic » Loggført
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #56 på: juni 20, 2020, 22:27:32 pm »

Går klart over styr dette .. ikke motor men support , gearboks, chassie mm.. alt er så morsomt .. har du sagt A må du si B ....

Glad Mvh /E
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #57 på: juni 21, 2020, 23:20:43 pm »

Derfor det blir dyrt med stor motor, mange som ikke vil innse det før de har ødelagt ymse deler.. Meg selv inkludert.  Gliser
Loggført

Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #58 på: juni 22, 2020, 00:00:20 am »

Ja sånn er det , selv om ikke motoren er så stor !!.. Chassie er et vanlig 1500 automat fra -70 . Preparert med nye bunnhalvdeler , innlagt tube for clutchvire mm. såndblåst og lakkert .. Rammehode lagt 8 gr. , GB stag fremre gearboks hus . Skiver fram , tromler bak . Bilstein bak og avo fram ..
Gearboksen er noe spesiell (og dyr !!) Alu Rhinohus , 3,88 R/P Rancho/Finsk gearstack dog ring , Weddle alu spole og 091 knuter m/930 CV joint på hjemmepolerte aksler .Spesielgjorte bussninger for skiftegafler og trykksmøring .50mm ! tykke 7570 aluminium gavler ..Hus dreid for SKF lager til mainstack .
Bør holde til 5-600 HK ... (haha )
Nok om det . I ferd med å sette sammen longblokka nå ..Tide å ta kvelden , opp kl 07:00 ,  snekre på så kassa får påfyll ..Glad

* IMG_3227.jpg (34.11 KB. 450x600 - vist 228 ganger.)

* 0.jpg (24.83 KB. 370x543 - vist 226 ganger.)


Mvh/E

« Siste redigering: juni 22, 2020, 00:11:43 am av Sonic » Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #59 på: juni 22, 2020, 07:57:21 am »

Derfor det blir dyrt med stor motor, mange som ikke vil innse det før de har ødelagt oppgradertymse deler.. Meg selv inkludert.  Gliser

 Øyerulling  Gliser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Sider: 1 [2] 3 4 ... 7
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!