Savanna67
Supermedlem
    
Innlegg: 503
Bosted: Oslo-Skedsmo
|
 |
« Svar #150 på: april 06, 2016, 23:20:59 pm » |
|
IT LIVES!
I dag ble det endelig oppstart. Deilig følelse å endelig starte denne motoren. Virker frisk og fin. Startet på første forsøk. Ganske artig. I morgen blir det kosejobbing med mappet.
Yess!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #151 på: april 07, 2016, 07:03:29 am » |
|
Wow!! Endelig. Gratulerer så mye. Nok en gateturbobil jeg gleder meg til å se i aksjon.
Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #152 på: april 07, 2016, 07:43:12 am » |
|
Grattis! En av de kjekkeste milepælene i et hvert prosjekt :-)
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #154 på: april 07, 2016, 08:52:58 am » |
|
Kult! Gratulerer. Jeg er ikke der helt enda, men skjer vel om ikke altfor lenge 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Svein.
Supermedlem
    
Innlegg: 2442
Bosted: Lørenskog
|
 |
« Svar #155 på: april 07, 2016, 13:00:26 pm » |
|
Wow  . Det var på tide Karsten  . Det er vel dette man kaller et langtids prosjekt. Blir spennende og få se denne på veien..
|
|
|
Loggført
|
201m 8,063 sek. 136,42km/t 402m 12,708 sek.176,81km/t...
|
|
|
Savanna67
Supermedlem
    
Innlegg: 503
Bosted: Oslo-Skedsmo
|
 |
« Svar #156 på: april 08, 2016, 11:30:23 am » |
|
Ja, det var virkelig på tide!  Største utfordringen nå er at dynamo ikke lader.. Trenger en ny eksternt laderegulator. (Håper jeg) Noen som vet hvem som har slikt over disk, eller kan låne meg en som virker? Vekselstrøm.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #157 på: april 08, 2016, 11:59:58 am » |
|
Pokker... jeg kom akkurat på;
PICTURES - OR IT DID NOT HAPPEN!
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Savanna67
Supermedlem
    
Innlegg: 503
Bosted: Oslo-Skedsmo
|
 |
« Svar #158 på: april 08, 2016, 12:37:32 pm » |
|
Beviset  Bensinsystemet er det eldste gutten min som har designet. Hans argument var at det var den løsningen som hadde minst motstand og minst vinkler på fittings og lengst borte fra varme. Jeg stoler på han.
|
|
|
|
|
|
OveF
Medlem
  
Innlegg: 180
Bosted: Lyngdal, Vest-Agder
|
 |
« Svar #161 på: april 08, 2016, 13:08:17 pm » |
|
Ser meget bra ut!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
erikaa
|
 |
« Svar #162 på: april 10, 2016, 00:16:13 am » |
|
Gratulerer Carsten - tørre veier nå! Pål og jeg har gått videre her i Vest, kun gamle porscher som gjelder... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Savanna67
Supermedlem
    
Innlegg: 503
Bosted: Oslo-Skedsmo
|
 |
« Svar #163 på: april 11, 2016, 15:42:44 pm » |
|
Gratulerer Carsten - tørre veier nå! Pål og jeg har gått videre her i Vest, kun gamle porscher som gjelder...  Kult med gammel Porsche!! Men jeg er litt skeptisk  . Jeg har EN Porsche del på motoren min, og det er den eneste som ikke virker.......
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #164 på: april 12, 2016, 08:19:26 am » |
|
Gratulerer Carsten - tørre veier nå! Pål og jeg har gått videre her i Vest, kun gamle porscher som gjelder...  Kult med gammel Porsche!! Men jeg er litt skeptisk  . Jeg har EN Porsche del på motoren min, og det er den eneste som ikke virker....... Jeg kan se fire porsche deler som klemmer på fire runde porsche deler...  Erik er nok bare misunnelig da du har større bremser enn han! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #165 på: april 20, 2016, 23:15:13 pm » |
|
grattis med oppstart.! alltid en liten milepæl det får vi se den på SCC?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Savanna67
Supermedlem
    
Innlegg: 503
Bosted: Oslo-Skedsmo
|
 |
« Svar #166 på: april 21, 2016, 20:03:18 pm » |
|
Målet er SCC. Men nå er garasjen/furtebua revet, og jeg er i gang med å bygge ny. Så er fokus på 2x6" om dagen. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SSRT
Seniormedlem
   
Innlegg: 381
Bosted:
|
 |
« Svar #167 på: august 17, 2016, 16:41:00 pm » |
|
Vi sees på SCC
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Savanna67
Supermedlem
    
Innlegg: 503
Bosted: Oslo-Skedsmo
|
 |
« Svar #168 på: august 17, 2016, 19:04:37 pm » |
|
Yes! Litt småfiks nå, så er vel kanskje bilen klar💀
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
erikaa
|
 |
« Svar #169 på: august 23, 2016, 17:48:27 pm » |
|
Grattis Carsten! Hørte rykter om at du kjørte lav 11er med slurete clutch på SCC - og målte 500HK på hjulenene på 67-en!
Respekt!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Savanna67
Supermedlem
    
Innlegg: 503
Bosted: Oslo-Skedsmo
|
 |
« Svar #170 på: august 23, 2016, 21:10:16 pm » |
|
Takk Erik !
Motoren funker veldig bra. Clutchen er i svakeste laget😄 Fine bremsetall og en livlig og turtallsvillig motor. Er en del småting som skal forbedres, men det er deilig å kjørt den over stripen noen ganger. Ny clutch lamell er bestilt!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Savanna67
Supermedlem
    
Innlegg: 503
Bosted: Oslo-Skedsmo
|
 |
« Svar #171 på: desember 04, 2016, 20:16:24 pm » |
|
Bilen har stått og støvet litt ned siden SCC, fokus har vært å få ferdig ny garasje. Ble en ganske hektisk innspurt før SCC, med bremsing av motoren noen dager før, og ferdig montering av diverse seler og alu timene før jeg dro opp. Motoren bremset fine tall hos Jonus Racing på rullene det. Jonus var flink med innstillingen og det var ikke så mange pullene vi gjennomførte. Litt små ting ble forbedret etter bremsingen.
På SCC skrudde jeg opp trykket littegrann og tok noen testturer på stripen. Jeg skrudde av all trykk bygging på start, siden jeg kun hadde vanlige gate dekk. Målet var å teste bilen og at clutch systemet mitt fungerte noenlunde. Resultatet var enkelt: Motor funket. Clutch system funket Dekk funket absolutt ikke Clutch holder kun til ca 450 whp
Startene var dritt dårlige, sikkert både dekk og sjåfør. Når jeg begynte å få litt fart og trykk, så slurte clutchen... lå stort sett på turtallssperren hele veien... Skrudde ladetrykket helt ned da fungerte det litt bedre. Med ca 210 km/t i mål. Veldig fornøyd med at det fungerte som det gjorde.
Fikk endelig skrudd litt i dag. Motor ute for oppgradering av clutch. Listen med forbedringer er litt lang, men mange småting.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Sonic
Supermedlem
    
Innlegg: 1919
Bosted:
|
 |
« Svar #172 på: desember 04, 2016, 23:10:08 pm » |
|
Lykke til Carsten , skal du også bruke timesvis på en bil som ikke fungerer mer enn 400-800-1200 m nå  MVh Erich
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Savanna67
Supermedlem
    
Innlegg: 503
Bosted: Oslo-Skedsmo
|
 |
« Svar #173 på: desember 05, 2016, 00:18:29 am » |
|
Nei Erich  Denne skal fungere på gaten også. Er bygget som en gatebil. Store bremser og stabstag mm Men den skal på sikt fungere på stripen også.  Mvh Carsten
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Sonic
Supermedlem
    
Innlegg: 1919
Bosted:
|
 |
« Svar #174 på: desember 05, 2016, 12:00:19 pm » |
|
 Supert om du får det til .. (ha en fin mekkevinter iaf) mvh
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Savanna67
Supermedlem
    
Innlegg: 503
Bosted: Oslo-Skedsmo
|
 |
« Svar #175 på: desember 18, 2016, 00:39:59 am » |
|
Lager nytt viftehus til Porsche viften. Tanken er å kunne bruke resterende originale deksler. Byggskum, glassfiber og gammel Biltema sparkel funker fint til formen. Litt anderledes form enn det gamle..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
VwSplit
Supermedlem
    
Innlegg: 997
Bosted: Østfold
|
 |
« Svar #176 på: desember 18, 2016, 20:27:09 pm » |
|
Herregud, du er jo rene smeden. Blir nok bra dette
|
|
|
Loggført
|
 Old bugs never die
|
|
|
Savanna67
Supermedlem
    
Innlegg: 503
Bosted: Oslo-Skedsmo
|
 |
« Svar #177 på: februar 02, 2020, 01:23:37 am » |
|
Dags for oppdatering kanskje....  2,1literen har fått en liten velfortjent overhaling. Har oppgradert til nye topper med litt større ventiler og litt turbo porting. Gamle toppene var 43,5 mm ventiler, nå 46mm inn. Blitt mange timer med portefilen! Nye, litt sterkere sylindere er også installert. Oppgradert nytt svinghjul med 2-skivet clutch. Svinghjulet var et std Kina 200mm wbx svinghjul. Dette var skeivt i nesten alle retninger  etter diverse runder i fres og dreiebenk hos Tor Øyvind er det nå nesten klart for installering. Må kun rette av anleggsflaten mot svinghjulet og justere trust dybden....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #178 på: februar 02, 2020, 03:49:32 am » |
|
Dags for oppdatering kanskje....  2,1literen har fått en liten velfortjent overhaling. Har oppgradert til nye topper med litt større ventiler og litt turbo porting. Gamle toppene var 43,5 mm ventiler, nå 46mm inn. Blitt mange timer med portefilen! Nye, litt sterkere sylindere er også installert. Oppgradert nytt svinghjul med 2-skivet clutch. Svinghjulet var et std Kina 200mm wbx svinghjul. Dette var skeivt i nesten alle retninger  etter diverse runder i fres og dreiebenk hos Tor Øyvind er det nå nesten klart for installering. Må kun rette av anleggsflaten mot svinghjulet og justere trust dybden.... Godt du klargjør motoren før den bytter garasje 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
|