Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #150 på: mai 06, 2016, 19:38:29 pm » |
|
Det anlegget er såpass dyrt at jeg hadde klaget til forhandler. Høylytt!
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
vw61
Seniormedlem
   
Innlegg: 273
Bosted: Sande
61 boble
|
 |
« Svar #151 på: mai 06, 2016, 20:48:36 pm » |
|
Det anlegget er såpass dyrt at jeg hadde klaget til forhandler. Høylytt!
Kjøpte det direkte fra CSP, så jeg synes det blir for mye pes å klage/sende tilbake, og nå har jeg uansett begynt å kappe i det  Dette er nok bare straffa for ikke å ha brukt en Norsk forhandler  (ikke ble det noe særlig billigere heller) Skal nok få det til å passe bare jeg får fikset regulatoren til gass sveisen min (Oksygen regulatoren lekker og kjører fullt trykk ut til sveisebendet mitt  )
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #152 på: mai 06, 2016, 21:28:57 pm » |
|
Kan ikke forvente annet av Pyton anlegget. sjekk om det fortsatt leveres med svartstål flenser på rustfrie rør... Og se inn i kollektoren om den faktisk er sveist skikkelig og tett. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
    
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
 |
« Svar #153 på: mai 06, 2016, 21:41:35 pm » |
|
Trodde virkelig at Pyton anlegget var myyye bedre en det. Hadde blitt fly forbanna med tanke på den prisen det koster. De skryter jo på seg überpassform..
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
Jesper1201
Supermedlem
    
Innlegg: 708
Bosted: Østfold
|
 |
« Svar #154 på: mai 06, 2016, 22:12:44 pm » |
|
Da ble ihvertfall det helt klart at jeg aldri kommer til å bytte ut mitt Tri-mil sidewinder mot CSP Phyton..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bug_Man
Supermedlem
    
Innlegg: 1324
Bosted:
|
 |
« Svar #155 på: mai 06, 2016, 23:36:27 pm » |
|
Jeg trodde det var å regne med st man måtte sveise om eksosannlegg når man har bredere motor en originalt?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vw61
Seniormedlem
   
Innlegg: 273
Bosted: Sande
61 boble
|
 |
« Svar #156 på: mai 07, 2016, 00:11:49 am » |
|
Jeg trodde det var å regne med st man måtte sveise om eksosannlegg når man har bredere motor en originalt?
Nei, dette anlegget er justerbart i bredden, rørene til den ene toppen er ikke sveiset fast i kollektoren, så de kan dras ut/inn etter behov 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bug_Man
Supermedlem
    
Innlegg: 1324
Bosted:
|
 |
« Svar #157 på: mai 07, 2016, 08:01:06 am » |
|
Jeg trodde det var å regne med st man måtte sveise om eksosannlegg når man har bredere motor en originalt?
Nei, dette anlegget er justerbart i bredden, rørene til den ene toppen er ikke sveiset fast i kollektoren, så de kan dras ut/inn etter behov  Takk 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vw61
Seniormedlem
   
Innlegg: 273
Bosted: Sande
61 boble
|
 |
« Svar #158 på: mai 13, 2016, 14:42:52 pm » |
|
Da var motor på plass! 
 inne.jpg (55.43 KB. 800x532 - vist 547 ganger.) Fikk på eksosen til slutt. det viste seg at pinnebolthullene i den ene flensen måtte flyttes noen mm for at det skulle passe, så det ble en jobb med rundfila Virket som om den ene flensen var sveiset på feil (eller at pinneboltene på den ene nye toppen min sto feil)
 eksos.jpg (30.28 KB. 800x532 - vist 507 ganger.)
 flens.jpg (11.17 KB. 800x450 - vist 406 ganger.) Skal bygge om til 12Volt med regulator under baksete, så jobben nå er å legge opp det elektriske. Trekker + ledningen som går fra lysbryter til dynamo/regulator originalt tilbake fra motorrom og til regulatoren og legger opp en ny +ledning fra regulatoren til dynamoen. dessuten flytter jeg + ledningen som gikk fra starter til dynamo/regulator slik at den går fra batteri til regulator
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vw61
Seniormedlem
   
Innlegg: 273
Bosted: Sande
61 boble
|
 |
« Svar #159 på: mai 22, 2016, 22:55:02 pm » |
|
Har fått montert bensinpumpe og bensintrykk regulator i dag
 propper.jpg (42.28 KB. 800x532 - vist 442 ganger.) Torpedoveggen foran der jeg skulle feste pumpa er jo dobbel, så for å få noe å feste pumpa i, var jeg i skuffen med ducatideler og fant frem noen gummipropper med muttere i 
 pumpe.jpg (51.96 KB. 800x532 - vist 478 ganger.) En fordel med proppene er at pumpa ikke kommer i kontakt med jord når jeg fester den. Koblet jordinga til ledningen fra oljetrykkbryteren, slik det var anbefalt i monteringsbeskrivelsen
 regulator.jpg (37 KB. 800x532 - vist 450 ganger.) Regulatoren satt jeg i motorrommet
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vw61
Seniormedlem
   
Innlegg: 273
Bosted: Sande
61 boble
|
 |
« Svar #160 på: juni 01, 2016, 08:23:48 am » |
|
Første forsøk på oppstart i går og det var langt fra vellykket  Det ble et alvorlig spetakkel med en voldsom smelling i potta og stikkflammer opp av gasserne før den stoppet  (naboen kom løpende og lurte på hva jeg holdt på med  ) Mistenker at tenningsanlegget lever sitt eget liv og tenner når og hvor den vil Har Magnaspark 2 fordeler med Flame Thrower coil (kjøpt brukt) Sjekket ventilklaringer og tenningsrekkefølge, men det er i orden Får ikke motoren til å gå lenge nok til at jeg får sjekket tenningen med lampa, men har stilt den inn "visuelt" så den er ikke mye feil. Tenkte jeg skulle sette på en gammel original fordeler og coil for å se hva som skjer Hadde også en oljelekkasje under sylindrene på begge sider. Ikke godt å si hvor det kommer fra, da jeg har kjøleblikk under, men finner det nok ut når jeg får motoren til å gå og fått fjernet dekslene.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #161 på: juni 01, 2016, 09:06:26 am » |
|
Satt fordeleren riktig i motoren?
-BB-
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
kb
Medlem
  
Innlegg: 233
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #162 på: juni 01, 2016, 10:17:38 am » |
|
Satt fordeleren riktig i motoren?
-BB-
Tenkte det samme. Sjekk hvilken "kontakt" på fordelerlokket rotoren peker på når sylinder #1 er øvre dødpunkt på kompresjonsstadiet. (At rotor peker mot pluggledningen til sylinder 1 når sylinder 1 har begge ventilene lukket) 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vw61
Seniormedlem
   
Innlegg: 273
Bosted: Sande
61 boble
|
 |
« Svar #163 på: juni 01, 2016, 13:07:22 pm » |
|
Satt fordeleren riktig i motoren?
-BB-
Tenkte det samme. Sjekk hvilken "kontakt" på fordelerlokket rotoren peker på når sylinder #1 er øvre dødpunkt på kompresjonsstadiet. (At rotor peker mot pluggledningen til sylinder 1 når sylinder 1 har begge ventilene lukket)  Ja rotoren peker på kontakten som er koblet til sylinder 1 når stempelet står på topp og det er klaring på begge ventilene på sylinder 1 Har fri I morgen så da skal jeg gjøre ett nytt forsøk
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vw61
Seniormedlem
   
Innlegg: 273
Bosted: Sande
61 boble
|
 |
« Svar #164 på: juni 03, 2016, 21:03:41 pm » |
|
Plundrer fortsatt med tenninga. Ser at sporet i drevet (drevet som sitter nede i motoren) som fordeleren settes ned i, ikke står helt i riktig vinkel etter boka, men flytter jeg drevet en tann, blir det like galt den andre veien Får startet opp, selv om det smeller og putrer en god del Prøver å vri litt begge veier på fordeleren, men det hjelper ikke. Når jeg kobler til tenningslampe, dør motoren så fort jeg tenner lampa  Har prøvd med den originale fordeleren min med frakoblet vacumklokke (og 6 Volt kondensator  ) + originale pluggledninger og da startet og gikk motoren fint  Spørs om jeg ikke må kjøpe meg en god gammel 009 fordeler med stift og kutte ut dette nymotens elektroniske jallagreiene 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
pWolf
Supermedlem
    
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar
|
 |
« Svar #165 på: juni 04, 2016, 15:11:33 pm » |
|
Kjøp deg en svda fordeler med elektronisk tenning fra aircooled. Natt og dag på min motor ihvertfall .
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vw61
Seniormedlem
   
Innlegg: 273
Bosted: Sande
61 boble
|
 |
« Svar #166 på: juni 05, 2016, 09:03:37 am » |
|
Kjøp deg en svda fordeler med elektronisk tenning fra aircooled. Natt og dag på min motor ihvertfall .
Ser på sidene deres at de ikke lenger bygger de selv, da de har gått tom for Bosch fordelere, så alternativet er noe fra pertronix, som de selv sier ikke er like bra "This distributor comes WITH the Pertronix II Points Replacement Device! Build quality is not as good as the ACN SVDA, you MAY have to disassemble, clean, and lube it to ensure smooth operation. But it is completely warrantied, so no worries there! Distributor O-ring is Included with this unit. This unit is a clone of the Bosch 034 distributor."
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #167 på: juni 07, 2016, 10:14:17 am » |
|
Plundrer fortsatt med tenninga. Ser at sporet i drevet (drevet som sitter nede i motoren) som fordeleren settes ned i, ikke står helt i riktig vinkel etter boka, men flytter jeg drevet en tann, blir det like galt den andre veien Får startet opp, selv om det smeller og putrer en god del Prøver å vri litt begge veier på fordeleren, men det hjelper ikke. Når jeg kobler til tenningslampe, dør motoren så fort jeg tenner lampa  Har prøvd med den originale fordeleren min med frakoblet vacumklokke (og 6 Volt kondensator  ) + originale pluggledninger og da startet og gikk motoren fint  Spørs om jeg ikke må kjøpe meg en god gammel 009 fordeler med stift og kutte ut dette nymotens elektroniske jallagreiene  Sjekk at fordeleren "når ned" til drevet (mål med skyvelær) , altså at den griper nok i sporet. Kan være at drevet ditt må shimses mer opp. Når du kobler på tenningslampa, hent pluss og minus til den fra et annet sted enn coilen.
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
vw61
Seniormedlem
   
Innlegg: 273
Bosted: Sande
61 boble
|
 |
« Svar #168 på: juni 07, 2016, 11:08:56 am » |
|
Plundrer fortsatt med tenninga. Ser at sporet i drevet (drevet som sitter nede i motoren) som fordeleren settes ned i, ikke står helt i riktig vinkel etter boka, men flytter jeg drevet en tann, blir det like galt den andre veien Får startet opp, selv om det smeller og putrer en god del Prøver å vri litt begge veier på fordeleren, men det hjelper ikke. Når jeg kobler til tenningslampe, dør motoren så fort jeg tenner lampa  Har prøvd med den originale fordeleren min med frakoblet vacumklokke (og 6 Volt kondensator  ) + originale pluggledninger og da startet og gikk motoren fint  Spørs om jeg ikke må kjøpe meg en god gammel 009 fordeler med stift og kutte ut dette nymotens elektroniske jallagreiene  Sjekk at fordeleren "når ned" til drevet (mål med skyvelær) , altså at den griper nok i sporet. Kan være at drevet ditt må shimses mer opp. Når du kobler på tenningslampa, hent pluss og minus til den fra et annet sted enn coilen. Jeg målte og shimset opp drevet til å passe til denne fordeleren når jeg satt sammen motoren, har dobbeltsjekka nå og det er i orden  Koblet på den originale fordeleren en gang til og oppdaget at den da går helt fint på tomgang, men så fort jeg forsøker å gi gass er det samme spetakkelet og motoren stopper  Nå kan kanskje det delvis forklares med at fordeleren ikke har vekter, så den gir ikke noe mer fortenning ved høyere turtall (og den har 6V kondensator), men det er veldig brått slutt så fort jeg gir gass. Virker også som om det blir ennå verre når motoren blir litt varm Har ikke fått prøvd en annen coil, da jeg bare har en 6V liggende
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #169 på: juni 07, 2016, 11:12:31 am » |
|
Jeg har i ett tilfelle fått en fordeler aksling som var 10mm kortere. Viktig å sjekke dybden og klaringen ja. Selv om den griper nok, bør det ikke være for mye klaring da fordeleraksling kan hoppe opp og ned og skade fordelerdrevet på veiven.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #170 på: juni 07, 2016, 11:58:31 am » |
|
Plundrer fortsatt med tenninga. Ser at sporet i drevet (drevet som sitter nede i motoren) som fordeleren settes ned i, ikke står helt i riktig vinkel etter boka, men flytter jeg drevet en tann, blir det like galt den andre veien Får startet opp, selv om det smeller og putrer en god del Prøver å vri litt begge veier på fordeleren, men det hjelper ikke. Når jeg kobler til tenningslampe, dør motoren så fort jeg tenner lampa  Har prøvd med den originale fordeleren min med frakoblet vacumklokke (og 6 Volt kondensator  ) + originale pluggledninger og da startet og gikk motoren fint  Spørs om jeg ikke må kjøpe meg en god gammel 009 fordeler med stift og kutte ut dette nymotens elektroniske jallagreiene  Sjekk at fordeleren "når ned" til drevet (mål med skyvelær) , altså at den griper nok i sporet. Kan være at drevet ditt må shimses mer opp. Når du kobler på tenningslampa, hent pluss og minus til den fra et annet sted enn coilen. Jeg målte og shimset opp drevet til å passe til denne fordeleren når jeg satt sammen motoren, har dobbeltsjekka nå og det er i orden  Koblet på den originale fordeleren en gang til og oppdaget at den da går helt fint på tomgang, men så fort jeg forsøker å gi gass er det samme spetakkelet og motoren stopper  Nå kan kanskje det delvis forklares med at fordeleren ikke har vekter, så den gir ikke noe mer fortenning ved høyere turtall (og den har 6V kondensator), men det er veldig brått slutt så fort jeg gir gass. Virker også som om det blir ennå verre når motoren blir litt varm Har ikke fått prøvd en annen coil, da jeg bare har en 6V liggende Ok, bra. man kan som regel se det på tenningslampen også hvis tenningen driver å hopper pga slakk i drevet. Nå har ikke jeg lest alt i tråden din, men hva har du av forgassere? Sjekket alle dyser? Har du fet nok blanding? Hvis den går veldig magert får du samme symptomer, smelling og knatring. Andre feil kan så klart være feilmontering av kam, at den åpner feil, er du 100% sikker der?
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #171 på: juni 07, 2016, 11:59:28 am » |
|
Nå er det ikke min hensikt å stresse deg men er det ikke slik at det er nå du skulle foretatt den kritiske innkjøringen av kammen og løfterne dine? Den er avhengig av konstant sprutsmøring ved 2000-2500 omdr i 20 minutter med enkle fjører?
En motor må ha:
- Luft - Gnist - Fuel
Fjern 1 av disse og den vil ikke starte eller gå. Lån deg en fordeler du vet virker for å få innkjørt kammen din og forsk heller senere når den er ferdig innkjørt.
Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
vw61
Seniormedlem
   
Innlegg: 273
Bosted: Sande
61 boble
|
 |
« Svar #172 på: juni 07, 2016, 15:05:48 pm » |
|
Plundrer fortsatt med tenninga. Ser at sporet i drevet (drevet som sitter nede i motoren) som fordeleren settes ned i, ikke står helt i riktig vinkel etter boka, men flytter jeg drevet en tann, blir det like galt den andre veien Får startet opp, selv om det smeller og putrer en god del Prøver å vri litt begge veier på fordeleren, men det hjelper ikke. Når jeg kobler til tenningslampe, dør motoren så fort jeg tenner lampa  Har prøvd med den originale fordeleren min med frakoblet vacumklokke (og 6 Volt kondensator  ) + originale pluggledninger og da startet og gikk motoren fint  Spørs om jeg ikke må kjøpe meg en god gammel 009 fordeler med stift og kutte ut dette nymotens elektroniske jallagreiene  Sjekk at fordeleren "når ned" til drevet (mål med skyvelær) , altså at den griper nok i sporet. Kan være at drevet ditt må shimses mer opp. Når du kobler på tenningslampa, hent pluss og minus til den fra et annet sted enn coilen. Jeg målte og shimset opp drevet til å passe til denne fordeleren når jeg satt sammen motoren, har dobbeltsjekka nå og det er i orden  Koblet på den originale fordeleren en gang til og oppdaget at den da går helt fint på tomgang, men så fort jeg forsøker å gi gass er det samme spetakkelet og motoren stopper  Nå kan kanskje det delvis forklares med at fordeleren ikke har vekter, så den gir ikke noe mer fortenning ved høyere turtall (og den har 6V kondensator), men det er veldig brått slutt så fort jeg gir gass. Virker også som om det blir ennå verre når motoren blir litt varm Har ikke fått prøvd en annen coil, da jeg bare har en 6V liggende Ok, bra. man kan som regel se det på tenningslampen også hvis tenningen driver å hopper pga slakk i drevet. Nå har ikke jeg lest alt i tråden din, men hva har du av forgassere? Sjekket alle dyser? Har du fet nok blanding? Hvis den går veldig magert får du samme symptomer, smelling og knatring. Andre feil kan så klart være feilmontering av kam, at den åpner feil, er du 100% sikker der? Jeg har nye Weber 44mm IDF gassere (ikke kopier). Plukket de i småbiter og justerte flottørhøyde og blåste igjennom alle dyser jeg fant før montering. Har original dysene og har skrudd ut blandings skruene 2 omd. Er ganske så sikker på at kammen er montert riktig. Har sjekket og dobbelt sjekket
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vw61
Seniormedlem
   
Innlegg: 273
Bosted: Sande
61 boble
|
 |
« Svar #173 på: juni 07, 2016, 15:13:57 pm » |
|
Nå er det ikke min hensikt å stresse deg men er det ikke slik at det er nå du skulle foretatt den kritiske innkjøringen av kammen og løfterne dine? Den er avhengig av konstant sprutsmøring ved 2000-2500 omdr i 20 minutter med enkle fjører?
En motor må ha:
- Luft - Gnist - Fuel
Fjern 1 av disse og den vil ikke starte eller gå. Lån deg en fordeler du vet virker for å få innkjørt kammen din og forsk heller senere når den er ferdig innkjørt.
Mvh BB
Jeg har tenkt på det selv og kommer nok til å kjøpe meg et komplett tenningsannlegg og montere før jeg prøver noe mer. Men er i tvil om jeg skal kjøpe meg en billig kina 009 m/stift og coil/ledninger for å få den til å gå og så satse på at jeg får fikset CB tennings anlegget mitt etterhvert eller om jeg likså godt skal kjøpe meg et komplett nytt bra sett med en gang. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #174 på: juni 07, 2016, 15:21:20 pm » |
|
Nå er det ikke min hensikt å stresse deg men er det ikke slik at det er nå du skulle foretatt den kritiske innkjøringen av kammen og løfterne dine? Den er avhengig av konstant sprutsmøring ved 2000-2500 omdr i 20 minutter med enkle fjører?
En motor må ha:
- Luft - Gnist - Fuel
Fjern 1 av disse og den vil ikke starte eller gå. Lån deg en fordeler du vet virker for å få innkjørt kammen din og forsk heller senere når den er ferdig innkjørt.
Mvh BB
Jeg har tenkt på det selv og kommer nok til å kjøpe meg et komplett tenningsannlegg og montere før jeg prøver noe mer. Men er i tvil om jeg skal kjøpe meg en billig kina 009 m/stift og coil/ledninger for å få den til å gå og så satse på at jeg får fikset CB tennings anlegget mitt etterhvert eller om jeg likså godt skal kjøpe meg et komplett nytt bra sett med en gang.  Lån deg en som du VET funker først som sist. Det er garantert noen her inne som har en 010 / 009 / MSD eller noe annet du kan få låne. Ikke varv noe særlig over 3000 med enkle fjører og store ventiler heller. Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
vw61
Seniormedlem
   
Innlegg: 273
Bosted: Sande
61 boble
|
 |
« Svar #175 på: juni 16, 2016, 18:55:43 pm » |
|
Pokker! Pokker!  Monterte på 009 fordeler og motoren gikk som en kule, men måtte avbryte innkjøring av kammen etter ca 5 minutter, da motoren lakk mer og mer olje. Så ut som lekkasjen kom fra baksiden av huset til dynamoen så jeg demonterte dynamo og huset til dynamoen for å se hvor det kom fra.
 sprekk.jpg (51.45 KB. 800x532 - vist 536 ganger.) En 3-4 mm lang sprekk i blokka
 sprekk-2.jpg (47.37 KB. 800x532 - vist 542 ganger.) Fikk ned et 0,02mm søkerblad i sprekken Synes selv jeg sjekket blokka så grundig som jeg klarte, men tydeligvis ikke grundig nok. Så da får jeg ta meg en lang pause, nyte det fine været og se hva jeg finner på. Blokka må i alle fall byttes.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
pWolf
Supermedlem
    
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar
|
 |
« Svar #176 på: juni 16, 2016, 19:48:02 pm » |
|
Hva slags blokk har du ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vw61
Seniormedlem
   
Innlegg: 273
Bosted: Sande
61 boble
|
 |
« Svar #177 på: juni 16, 2016, 20:06:43 pm » |
|
Hva slags blokk har du ?
Det er en AS blokk
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #178 på: juni 16, 2016, 22:03:28 pm » |
|
Gjør reint og bruk flytende metall. Sannsynligvis portet for mye i blokka?
Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
vw61
Seniormedlem
   
Innlegg: 273
Bosted: Sande
61 boble
|
 |
« Svar #179 på: juni 16, 2016, 23:04:51 pm » |
|
Gjør reint og bruk flytende metall. Sannsynligvis portet for mye i blokka?
Mvh BB
Det spørs om det ikke er det som har skjedd ja, ser slik ut på plasseringen av sprekken. Jeg slipte klaring til I-råder og de krever vel litt mer plass en H-råder Men det var fortsatt endel gods igjen i blokka der etter at jeg hadde slipt, men tydeligvis for lite. Skal jommen prøve flytende metall. Hvis det holder tett til jeg får godkjent bilen er jeg fornøyd. Så får jeg evt. bytte blokk til vinteren hvis det trengs. Men da tror jeg at jeg kjøper en ny blokk ferdig tatt opp til langslag.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|