mars 29, 2024, 14:22:58 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 4 5 [6]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Back in beige...  (Lest 70997 ganger)
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #150 på: april 06, 2016, 22:20:59 pm »

IT LIVES!

I dag ble det endelig oppstart.  Deilig følelse å endelig starte denne motoren. Virker frisk og fin.
Startet på første forsøk. Ganske artig.  I morgen blir det kosejobbing med mappet.

Yess!!
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #151 på: april 07, 2016, 06:03:29 am »

Wow!! Endelig. Gratulerer så mye. Nok en gateturbobil jeg gleder meg til å se i aksjon.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #152 på: april 07, 2016, 06:43:12 am »

Grattis! En av de kjekkeste milepælene i et hvert prosjekt :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #153 på: april 07, 2016, 07:01:37 am »

Gratulere, håper denne blir å se og høre på SCC! Gliser
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #154 på: april 07, 2016, 07:52:58 am »

Kult! Gratulerer.

Jeg er ikke der helt enda, men skjer vel om ikke altfor lenge Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2423
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #155 på: april 07, 2016, 12:00:26 pm »

Wow Gliser Kult.
Det var på tide Karsten Rekker tunge.
Det er vel dette man kaller et langtids prosjekt.
Blir spennende og få se denne på veien..
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #156 på: april 08, 2016, 10:30:23 am »

Ja, det var virkelig på tide! Osteaktig

Største utfordringen nå er at dynamo ikke lader..  Trenger en ny eksternt laderegulator. (Håper jeg)
Noen som vet hvem som har slikt over disk, eller kan låne meg en som virker? Vekselstrøm.

Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #157 på: april 08, 2016, 10:59:58 am »

Pokker... jeg kom akkurat på;

PICTURES - OR IT DID NOT HAPPEN!
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #158 på: april 08, 2016, 11:37:32 am »

Beviset  Gliser

Bensinsystemet er det eldste gutten min som har designet. Hans argument var at det var den løsningen som hadde minst motstand og minst vinkler på fittings og lengst borte fra varme. Jeg stoler på han.




* image.jpg (89.97 KB, 800x598 - vist 513 ganger.)
Loggført
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #159 på: april 08, 2016, 11:43:05 am »

snu skjermen 180 grader om nødvendig. Øyerulling
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #160 på: april 08, 2016, 12:07:06 pm »

hehe. Moro når neste generasjon er involvert Gliser
Loggført
OveF
Medlem
***
Innlegg: 180
Bosted: Lyngdal, Vest-Agder



Vis profil
« Svar #161 på: april 08, 2016, 12:08:17 pm »

Ser meget bra ut!


* image (1).jpg (360.23 KB, 800x598 - vist 676 ganger.)
Loggført
erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #162 på: april 09, 2016, 23:16:13 pm »

Gratulerer Carsten - tørre veier nå!

Pål og jeg har gått videre her i Vest, kun gamle porscher som gjelder... Blunker
Loggført
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #163 på: april 11, 2016, 14:42:44 pm »

Gratulerer Carsten - tørre veier nå!

Pål og jeg har gått videre her i Vest, kun gamle porscher som gjelder... Blunker

Kult med gammel Porsche!!  Men jeg er litt skeptisk  Gliser. Jeg har EN Porsche del på motoren min, og det er den eneste som ikke virker.......
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #164 på: april 12, 2016, 07:19:26 am »

Gratulerer Carsten - tørre veier nå!

Pål og jeg har gått videre her i Vest, kun gamle porscher som gjelder... Blunker

Kult med gammel Porsche!!  Men jeg er litt skeptisk  Gliser. Jeg har EN Porsche del på motoren min, og det er den eneste som ikke virker.......

Jeg kan se fire porsche deler som klemmer på fire runde porsche deler... Øyerulling
Erik er nok bare misunnelig da du har større bremser enn han! Gliser
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #165 på: april 20, 2016, 22:15:13 pm »

grattis med oppstart.! alltid en liten milepæl det
får vi se den på SCC?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #166 på: april 21, 2016, 19:03:18 pm »

Målet er SCC.

Men nå er garasjen/furtebua revet, og jeg er i gang med å bygge ny. Så er fokus på 2x6" om dagen.
 Tvilende
Loggført
SSRT
Seniormedlem
****
Innlegg: 381
Bosted:


Vis profil

« Svar #167 på: august 17, 2016, 15:41:00 pm »

Vi sees på SCC
Loggført
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #168 på: august 17, 2016, 18:04:37 pm »

Yes!  Litt småfiks nå, så er vel kanskje bilen klar💀
Loggført
erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #169 på: august 23, 2016, 16:48:27 pm »

Grattis Carsten!
Hørte rykter om at du kjørte lav 11er med slurete clutch på SCC - og målte 500HK på hjulenene på 67-en!

Respekt!
Loggført
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #170 på: august 23, 2016, 20:10:16 pm »

Takk Erik !

Motoren funker veldig bra. Clutchen er i svakeste laget😄
Fine bremsetall og en livlig og turtallsvillig motor. Er en del småting som skal forbedres, men det er deilig å kjørt den over stripen noen ganger.
Ny clutch lamell er bestilt!



Loggført
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #171 på: desember 04, 2016, 19:16:24 pm »

Bilen har stått og støvet litt ned siden SCC, fokus har vært å få ferdig ny garasje.
Ble en ganske hektisk innspurt før SCC, med bremsing av motoren noen dager før, og ferdig montering av diverse seler og alu timene før jeg dro opp.
Motoren bremset fine tall hos Jonus Racing på rullene det. Jonus var flink med innstillingen og det var ikke så mange pullene vi gjennomførte. Litt små ting ble forbedret etter bremsingen.

På SCC skrudde jeg opp trykket littegrann og tok noen testturer på stripen. Jeg skrudde av all trykk bygging på start, siden jeg kun hadde vanlige gate dekk. Målet var å teste bilen og at clutch systemet mitt fungerte noenlunde.
Resultatet var enkelt:
Motor funket.
Clutch system funket
Dekk funket absolutt ikke
Clutch holder kun til ca 450 whp

Startene var dritt dårlige, sikkert både dekk og sjåfør. Når jeg begynte å få litt fart og trykk, så slurte clutchen... lå stort sett på turtallssperren hele veien...
Skrudde ladetrykket helt ned da fungerte det litt bedre. Med ca 210 km/t i mål.
Veldig fornøyd med at det fungerte som det gjorde.

Fikk endelig skrudd litt i dag. Motor ute for oppgradering av clutch. Listen med forbedringer er litt lang, men mange småting.


* IMG_0021.jpg (68.59 KB, 800x600 - vist 466 ganger.)
Loggført
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #172 på: desember 04, 2016, 22:10:08 pm »

Lykke til Carsten , skal du også bruke timesvis på en bil som ikke fungerer mer enn 400-800-1200 m nå  Glad

MVh
Erich
 
Loggført
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #173 på: desember 04, 2016, 23:18:29 pm »

Nei Erich  Glad
Denne skal fungere på gaten også. Er bygget som en gatebil. Store bremser og stabstag mm
Men den skal på sikt fungere på stripen også. Gliser

Mvh
Carsten
Loggført
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #174 på: desember 05, 2016, 11:00:19 am »

 Glad Supert om du får det til .. (ha en fin mekkevinter iaf)

mvh
Loggført
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #175 på: desember 17, 2016, 23:39:59 pm »

Lager nytt viftehus til Porsche viften. Tanken er å kunne bruke resterende originale deksler.
Byggskum, glassfiber og gammel Biltema sparkel funker fint til formen.
Litt anderledes form enn det gamle..


* IMG_0317.jpg (80.17 KB, 800x600 - vist 385 ganger.)

* IMG_0316.jpg (92.65 KB, 800x600 - vist 397 ganger.)
Loggført
VwSplit
Supermedlem
*****
Innlegg: 997
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #176 på: desember 18, 2016, 19:27:09 pm »

Herregud, du er jo rene smeden. Blir nok bra dette
Loggført


Old bugs never die
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #177 på: februar 02, 2020, 00:23:37 am »

Dags for oppdatering kanskje....
 Øyerulling

2,1literen har fått en liten velfortjent overhaling.
Har oppgradert til nye topper med litt større ventiler og litt turbo porting. Gamle toppene var 43,5 mm ventiler, nå 46mm inn. Blitt mange timer med portefilen!
Nye, litt sterkere sylindere er også installert.
Oppgradert nytt svinghjul med 2-skivet clutch. Svinghjulet var et std Kina 200mm wbx svinghjul. Dette var skeivt i nesten alle retninger Øyerulling etter diverse runder i fres og dreiebenk hos Tor Øyvind er det nå nesten klart for installering. Må kun rette av anleggsflaten mot svinghjulet og justere trust dybden....  


* 598A2E70-F41C-4AF6-984B-A3C4065C974C.jpg (84.8 KB, 800x600 - vist 264 ganger.)
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #178 på: februar 02, 2020, 02:49:32 am »

Dags for oppdatering kanskje....
 Øyerulling

2,1literen har fått en liten velfortjent overhaling.
Har oppgradert til nye topper med litt større ventiler og litt turbo porting. Gamle toppene var 43,5 mm ventiler, nå 46mm inn. Blitt mange timer med portefilen!
Nye, litt sterkere sylindere er også installert.
Oppgradert nytt svinghjul med 2-skivet clutch. Svinghjulet var et std Kina 200mm wbx svinghjul. Dette var skeivt i nesten alle retninger Øyerulling etter diverse runder i fres og dreiebenk hos Tor Øyvind er det nå nesten klart for installering. Må kun rette av anleggsflaten mot svinghjulet og justere trust dybden....  

Godt du klargjør motoren før den bytter garasje  Blunker  Gliser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Sider: 1 ... 4 5 [6]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!