mars 28, 2024, 10:14:42 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 11
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: tmbryhns "H2O - O2"-konvertering - Aka. "Oxyboxer" + DBW  (Lest 119222 ganger)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #180 på: september 13, 2016, 02:03:02 am »

Ingen plenum uten trakter  Gliser

Disse ble kortet ned ca. 70% for å både få god plass under det lave taket og i tillegg matche diameteren i toppen av innsuget.
Match made in heaven ble først realitet etter litt forsiktig porting av innsugene for å få hullene helt sirkulære. Kina-støping er visstnok ikke alltid like uniform av seg, og det synes bla. på dette paret..

Jeg punktet så traktene fast sammen med de innvendige mutterne, og lot traktene stikke litt ut slik at de styrer seg elegant inn på innsuget.
Eneste kanten som er å kjenne i overgangen trakt/innsug er nå kun selve veggtykkelsen av trakta - godt innafor når vi vet hvor mange som kjører med 36-gassere på 48-innsug   Blunker


* IMG_3460.jpg (47.78 KB. 800x600 - vist 325 ganger.)


* IMG_3464.jpg (56.49 KB. 800x600 - vist 330 ganger.)


* IMG_3466.jpg (56.11 KB. 800x600 - vist 322 ganger.)

Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #181 på: september 13, 2016, 02:07:56 am »

Ja, også måtte jeg legge ut en spontan tullefilm mens jeg satt med programmeringen av DBW-systemet  Gliser Osteaktig

https://www.facebook.com/thoremorten.bryhn/videos/10157429472705596/

Det var alt for denne gang, men har det gode drivet om dagen, så blir vel ikke lenge til neste gang vi sees Glad
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #182 på: september 13, 2016, 07:44:32 am »

Bra fremdrft Glad

Er planen å ha ett sentermontert spjellhus?
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #183 på: september 13, 2016, 07:46:23 am »

Stor, norsk vikingtommel opp Mr Bryhn!
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #184 på: september 13, 2016, 08:02:06 am »

Bra fremdrft Glad

Er planen å ha ett sentermontert spjellhus?
I følge video på fjesboka tror jeg det kan bli to spjeldhus "drive-by-Bluetooth" (Der har du neste prosjekt)  Gliser
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #185 på: september 13, 2016, 08:08:33 am »

fjesbok, hva er det?  Blunker
Loggført
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #186 på: september 13, 2016, 13:03:48 pm »

Jan Olav treffer så klart spikeren på hodet Blunker

Kalle, litt i rekken av det vi snakket om: Jeg tapet igjen og fylte plenumkammeret med vann for å måle volumet.
Hvert kammer har et volum på 1075ml, og siden det er to av dem blir totalvolumet på 2150.
Det er 101,9% av motorvolum.
Faller såvidt innenfor regelen din på 100-150% Blunker

Eller tror du det er andre konstanter som ligger til grunn når man har to helt separate plenum?

Gulvstående BMW-pedal på vei. Er så greit med skrotforhandlere i Øst-Europa som har hele sjappa lagt ut på eBay  Gliser
300,- shippa - bånnlinja begynner å vitne om et nokså kostnadseffektivt oppsett.


* BMW-accelerator.jpg (21.9 KB. 800x600 - vist 309 ganger.)



« Siste redigering: september 13, 2016, 13:09:31 pm av Erlend / bug66 » Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #187 på: september 13, 2016, 13:10:01 pm »

Jan Olav treffer så klart spikeren på hodet Blunker

Kalle, litt i rekken av det vi snakket om: Jeg tapet igjen og fylte plenumkammeret med vann for å måle volumet.
Hvert kammer har et volum på 1075ml, og siden det er to av dem blir totalvolumet på 2150.
Det er 101,9% av motorvolum.
Faller såvidt innenfor regelen din på 100-150% Blunker

Eller tror du det er andre konstanter som ligger til grunn når man har to helt separate plenum?

Gulvstående BMW-pedal på vei. Er så greit med skrotforhandlere i Øst-Europa som har hele sjappa lagt ut på eBay  Gliser
300,- shippa - bånnlinja begynner å vitne om et nokså kostnadseffektivt oppsett.


[ Vedlegg ]



Seff, når innkjøpskostnaden er 0kr på delebilene.. Osteaktig
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #188 på: september 13, 2016, 13:18:40 pm »

Haha!  Gliser
Vi får håpe at de driver stuereint der jeg valgte å handle i alle fall..

Foreløpig innkjøpsliste med priser etter husk:

2x DBW-TBs ..... 800,-
Pedal................ 300,-
4x trakter ......... 500,-
2x EFi-Innsug ... 1000,-
0,5m 3"-rør ...... 90,-
Sheet metal ...... 50,-

To come...

4x injectorer .... 400,-
2x fuel rails ..... 200,-
Div. fittings ..... 100,-

Timer.............. Næh, koser meg på hobbykveld  Blunker

SUM ............... 3440,-

Merk at dette kun er brukte deler samlet over tid, eller ting som blir produsert fra scratch som f.eks. fuel rails.
Skal man kjøpe alt dette nytt og bolt-on, blir det dustedyrt - ca. som et par IDA-er  Rekker tunge
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #189 på: september 13, 2016, 14:25:29 pm »

Jan Olav treffer så klart spikeren på hodet Blunker

Kalle, litt i rekken av det vi snakket om: Jeg tapet igjen og fylte plenumkammeret med vann for å måle volumet.
Hvert kammer har et volum på 1075ml, og siden det er to av dem blir totalvolumet på 2150.
Det er 101,9% av motorvolum.
Faller såvidt innenfor regelen din på 100-150% Blunker

Eller tror du det er andre konstanter som ligger til grunn når man har to helt separate plenum?

Gulvstående BMW-pedal på vei. Er så greit med skrotforhandlere i Øst-Europa som har hele sjappa lagt ut på eBay  Gliser
300,- shippa - bånnlinja begynner å vitne om et nokså kostnadseffektivt oppsett.


[ Vedlegg ]



Seff, når innkjøpskostnaden er 0kr på delebilene.. Osteaktig
De kommer vel ikke unna ferjebilletten og bensin..

Dette blir bra! Spennende
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #190 på: september 13, 2016, 15:00:42 pm »

Bare å stå på med testinga med ecu 2.0 og dbw. Får vi/du det til som kommer nok begge deler i boblen min...
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #191 på: september 14, 2016, 07:10:08 am »

Bare å stå på med testinga med ecu 2.0 og dbw. Får vi/du det til som kommer nok begge deler i boblen min...
Prøv å tenke tanken på Stand alone dbw også? Etter hvert?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #192 på: september 14, 2016, 11:19:36 am »

Bare å stå på med testinga med ecu 2.0 og dbw. Får vi/du det til som kommer nok begge deler i boblen min...
Prøv å tenke tanken på Stand alone dbw også? Etter hvert?

rullespjeldhus med dbw og litt annen knask står på tegnebrettet...
Loggført

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #193 på: september 14, 2016, 11:40:33 am »

Bare å stå på med testinga med ecu 2.0 og dbw. Får vi/du det til som kommer nok begge deler i boblen min...
Prøv å tenke tanken på Stand alone dbw også? Etter hvert?

Jepp, DBW-modulen er og vil være 100% stand-alone og kan enkelt kobles opp mot hvilke som helst ettermarkeds-EMS.

På sikt når DBW-testingen er i mål, vil jeg lage noe som er integrert i min egen ECU også, men det blir mest for privatbruk tenker jeg Blunker
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #194 på: september 15, 2016, 07:44:35 am »

spennende. Vil den være knyttet mot OEM-type spjellhus, eller kan man se for seg å utstyre "vanlige" spjellhus med en servo/steppermotor som styres av denne modulen?
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #195 på: september 15, 2016, 07:56:13 am »

Forkortelser er satans påfunn, hva pokker er DBW-modul... Hæ
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #196 på: september 15, 2016, 08:17:14 am »

Drive By Wire Glad
trodde du var sånn data-mann, jeg, Øyvind Blunker
Loggført
folkevogn
SCC Event.
Seniormedlem
*
Innlegg: 255
Bosted:



Vis profil
« Svar #197 på: september 15, 2016, 08:31:54 am »

Drive By Wire Glad
trodde du var sånn data-mann, jeg, Øyvind Blunker

Til og med jeg, som aldri putter noe som trenger en datamaskin for å fungere i bilen, skjønte det Osteaktig ;-)
Loggført

11.96@180kmt - SCC2013 Gliser
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #198 på: september 15, 2016, 09:22:48 am »

Forkortelser er satans påfunn, hva pokker er DBW-modul... Hæ
OMG!  Øyerulling
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #199 på: september 15, 2016, 09:32:02 am »

Drive By Wire Glad
trodde du var sånn data-mann, jeg, Øyvind Blunker

Hehe, er nettopp derfor jeg hater forkortelser, dataverden er full av de og man bruker mesteparten av dagen på å google alle Microsofts forkortelser...  Øyerulling
Er så lei av de at jeg tror hjernen min går i blokk når den ser en! Hva er problemet med å skrive et ord fullt ut??
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #200 på: september 15, 2016, 09:34:05 am »

Drive By Wire Glad
trodde du var sånn data-mann, jeg, Øyvind Blunker

Hehe, er nettopp derfor jeg hater forkortelser, dataverden er full av de og man bruker mesteparten av dagen på å google alle Microsofts forkortelser...  Øyerulling
Er så lei av de at jeg tror hjernen min går i blokk når den ser en! Hva er problemet med å skrive et ord fullt ut??

"kjøre gjennom ledning"  Gliser
Loggført

BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #201 på: september 15, 2016, 09:44:03 am »

Drive By Wire Glad
trodde du var sånn data-mann, jeg, Øyvind Blunker

Hehe, er nettopp derfor jeg hater forkortelser, dataverden er full av de og man bruker mesteparten av dagen på å google alle Microsofts forkortelser...  Øyerulling
Er så lei av de at jeg tror hjernen min går i blokk når den ser en! Hva er problemet med å skrive et ord fullt ut??

"kjøre gjennom ledning"  Gliser

Nettopp! Gikk jo fint det !  Gliser Osteaktig
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #202 på: september 15, 2016, 11:40:27 am »

spennende. Vil den være knyttet mot OEM-type spjellhus, eller kan man se for seg å utstyre "vanlige" spjellhus med en servo/steppermotor som styres av denne modulen?


Ikke vanlig PWM-servomotor, ei heller en stepper. DBW-TB-er har alltid en DC-motor som kobles igjennom en reduskjonsgearboks for å få økt moment på spjeldakslingen samt overlegen presisjon.
Skal du ha dette på en gasser eller f.eks. MC-spjeldhus, så ville jeg funnet meg en TB med løs gearboks som kan boltes til spjeldakslingen med en adapter imellom.

Denne versjonen er ment kun for deg, Øyvind <3  Gliser :

Ikke vanlig pulse width modulation-servomotor, ei heller en stepper. Drive by wire throttle body har alltid en direct current-motor som kobles igjennom en reduskjonsgearboks for å få økt moment på spjeldakslingen samt overlegen presisjon.
Skal du ha dette på en gasser eller f.eks. motorcycle-spjeldhus, så ville jeg funnet meg en throttle body med løs gearboks som kan boltes til spjeldakslingen med en adapter imellom.


Jeg kan etter hvert utarbeide en såkalt LOA - list of abbreviations. For meg som er flasket opp på militær flyindustri, har utstrakt bruk av forkortelser blitt en del av livsstilen min Osteaktig

Åja, Bayerische Motoren Werke-gasspedalen ble hentet på posten i går. Ordet "smooth" fikk akkurat en ny mening.
Det skal bli godt å få noe slikt inn i daily driveren etter hvert  - sammen med cruise control Glad
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #203 på: september 15, 2016, 11:54:33 am »

spennende. Vil den være knyttet mot OEM-type spjellhus, eller kan man se for seg å utstyre "vanlige" spjellhus med en servo/steppermotor som styres av denne modulen?


Ikke vanlig PWM-servomotor, ei heller en stepper. DBW-TB-er har alltid en DC-motor som kobles igjennom en reduskjonsgearboks for å få økt moment på spjeldakslingen samt overlegen presisjon.
Skal du ha dette på en gasser eller f.eks. MC-spjeldhus, så ville jeg funnet meg en TB med løs gearboks som kan boltes til spjeldakslingen med en adapter imellom.

Denne versjonen er ment kun for deg, Øyvind <3  Gliser :

Ikke vanlig pulse width modulation-servomotor, ei heller en stepper. Drive by wire throttle body har alltid en direct current-motor som kobles igjennom en reduskjonsgearboks for å få økt moment på spjeldakslingen samt overlegen presisjon.
Skal du ha dette på en gasser eller f.eks. motorcycle-spjeldhus, så ville jeg funnet meg en throttle body med løs gearboks som kan boltes til spjeldakslingen med en adapter imellom.


Jeg kan etter hvert utarbeide en såkalt LOA - list of abbreviations. For meg som er flasket opp på militær flyindustri, har utstrakt bruk av forkortelser blitt en del av livsstilen min Osteaktig

Åja, Bayerische Motoren Werke-gasspedalen ble hentet på posten i går. Ordet "smooth" fikk akkurat en ny mening.
Det skal bli godt å få noe slikt inn i daily driveren etter hvert  - sammen med cruise control Glad

Haha, så bra! Sikker på at du nettopp fikk en bøtte nye kunder som faktisk skjønte hva du skrev  Rekker tunge
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Boerge
Seniormedlem
****
Innlegg: 339
Bosted: Vaxholm, Stockholm, Sverige


Vis profil

« Svar #204 på: september 15, 2016, 12:33:41 pm »

Moro med ordspill, forkortelser og misforståelser. Helt OT (Off Topic) observerer man at TBF (TreBokstavsForkortelse) plutselig fikk en ny tolkning (Tekst i Berger Format) ;-)
Loggført

Cowboys from Hell
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #205 på: september 15, 2016, 12:35:05 pm »

Fantastisk!  Gliser
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Bugster76
Nybegynner
*
Innlegg: 8
Bosted:


Vis profil

« Svar #206 på: september 16, 2016, 06:42:01 am »

Osteaktig
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #207 på: september 16, 2016, 07:46:14 am »

Moro med ordspill, forkortelser og misforståelser. Helt OT (Off Topic) observerer man at TBF (TreBokstavsForkortelse) plutselig fikk en ny tolkning (Tekst i Berger Format) ;-)

LOL
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #208 på: november 26, 2016, 21:08:37 pm »

Ferdig med sveising av plenum #2. På tide å handle inn en tilsvarende TB som står montert på 3/4-siden  Blunker


* IMG_3655.jpg (66.25 KB. 800x600 - vist 361 ganger.)



* IMG_3656.jpg (69.01 KB. 800x600 - vist 371 ganger.)

Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #209 på: november 26, 2016, 21:24:27 pm »

Vips, 5 min senere var TB#2 i boks gitt..
2004 VW/Audi med tilsvarende delenummer som det jeg hadde fra før av.

233,- shippa fra Litauen  Osteaktig
Gotta love eBay!


* s-l1600.jpg (107.19 KB. 800x600 - vist 336 ganger.)



* s-l1600 (1).jpg (61.41 KB. 800x600 - vist 249 ganger.)


Da gjenstår å rengjøre og lakkere plenumkammerne, samt maskinere ned injector-bossene på innsugene en smule.

Får snart en pall på 180 kg med motordeler levert på kaia i Oslo au' - spennende å se om noen av knastene i den forsendelsen kan brukes med hydroløfterne man har liggende på hylla  Blunker

Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 11
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!