mars 28, 2024, 20:07:23 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 9
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Ulv i fåreklær-tilbake til "nesten" original  (Lest 83095 ganger)
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #60 på: juni 15, 2015, 22:43:11 pm »

Ikke noe farlig med flere shims! Blunker
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #61 på: juni 16, 2015, 06:35:17 am »

Hmm.. Dette må jeg tydeligvis se på igjen.. Blant annet fordi den fancy sync holderen løfter sync litt ut av hullet når jeg strammer til klemma..


* IMG_3125.jpg (58.56 KB, 800x600 - vist 342 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #62 på: juni 16, 2015, 08:34:24 am »

På en dyno day hos en svenske for noen år siden ble vi fortalt at en "ushimset" fordeler kunne kaste tenningen så mye som 6 grader. Det er MYE! En slik vandring vil ha mye å si på effekten for ikke å snakke om følgene hvis den benyttes som trigger på en turbomotor. 2 bar trykk, ønsket tenning maks 24 grader. Så vandrer den til 30 = KABOOOM!

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #63 på: juni 17, 2015, 06:45:15 am »

Ok, så det er det som er hovedsaken her? Så det er ikke et problem sånn mekanisk/spon/slag/slitasje sett? I mitt tilfelle skal den jo bare treffe nok til å fortelle nærmeste 180grader..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #64 på: juni 17, 2015, 10:21:43 am »

Ikke noe farlig med flere shims! Blunker

Ser på siden til Aircooled.net at det er vanlig med så stor klaring som jeg har

"It usually takes about 6 or so to shim your distributor pinion for the required clearance. The stock engine has two washers, we simply shim to .006" with distributor and clamp in place. Make sure these are not only there, but are not "cupped"."

Så da får jeg bare bestille meg noen flere shims  Glad
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #65 på: juni 17, 2015, 10:34:05 am »

Det er endel blokker som er borret for dypt.

De har en tykk skive i bunn
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #66 på: juni 19, 2015, 05:58:49 am »

Målte min i går kveld, og oppdaget til forskrekkelse at det var bare rundt 1,5mm inngrep mellom føler og aksling..
Så jeg modifiserte holderen så jeg kunne tre camsync giveren helt gjennom braketten. Da har jeg 0,1mm klaring, så jeg trekte opp de siste 0,4mm på øyemål og strammet til.
Takk for tipset.

Før:

* IMG_3125.jpg (58.56 KB. 800x600 - vist 307 ganger.)


Etter:

* IMG_3601.jpg (42.78 KB. 640x480 - vist 308 ganger.)

Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #67 på: juni 24, 2015, 09:46:51 am »

Da er fordelerdrev shimset opp og blokka endelig skrudd sammen  Gliser
Veiva snurret fint rundt, så da er det bare å håpe at jeg ikke har glemt noe

* short-blokk (992 x 660).jpg (64.81 KB. 800x532 - vist 317 ganger.)


Neste blir å montere sylindre og stempler for å måle vendehøyden og bestille topper
Bestiller ferdig CNC freste fra CB med cc så det blir 9-9,5:1 i komp.
Tror det blir enten,
Mini Wedge Port Cylinder Head (42 x 37.5)
eller
044 Super Pro Cylinder Heads (44x37.5)

Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #68 på: juni 24, 2015, 09:49:22 am »

Det er STOR forskjell mellom Mini Wedge og Superpro toppene..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #69 på: juni 24, 2015, 10:24:27 am »

Det er STOR forskjell mellom Mini Wedge og Superpro toppene..


Da blir det kanskje litt voldsomt med superpro toppene på en snill gatebil  Sjokkert
og da må man kanskje opp på 48 IDA, høyere komp, osv for at det skal være noen vits med de toppene?
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #70 på: juni 24, 2015, 10:40:24 am »

Ja. Store topper, lite komp, liten kam og små gassere er kjipe greier.

Jeg kjøpte Mini Wedge til nye turbomotoren og de ser veldig bra ut. Må fluffes litt, men bra størrelse på port etc.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #71 på: juni 24, 2015, 12:05:22 pm »

Og jeg vet om en som har tenkt å ta ut minst 500hk med en av de typene topper..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #72 på: juni 24, 2015, 13:15:55 pm »

Og jeg vet om en som har tenkt å ta ut minst 500hk med en av de typene topper..

Da blir det nok noen mini wedge porter ja, selv om jeg ikke skal bruke hårføner på min motor  Gliser Gliser Gliser
Men hvilken gasser størrelse vil passe best til topper med 42mm ventiler
44 IDF har 36mm halsringer originalt så det blir litt puslete?
48 IDF har 40mm halsringer, så det blir muligens litt stort for en gatemotor?
Kanskje en Dellorto 45?
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #73 på: juni 24, 2015, 13:16:48 pm »

Jeg har 48IDA med 40 venturier på 42ventil
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #74 på: juni 24, 2015, 14:58:40 pm »

Du trenger gasshastighet gjennom forgasser & topper for å opprettholde/skape nok moment. Setter du på for store gassere kan du få noe mer toppeffekt, men du vil miste dreiemoment.
Mine 40mm på 1915 var helst i største laget med standard 44 topper med vanlige ventiler. Så jeg satte på 32mm hals ringer, og fikk mer moment.
Tror ikke 44mm med 36 hals ringer er så dumt.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #75 på: juni 25, 2015, 12:05:54 pm »

Da er sylindere/stempel montert for å måle vendehøyde  Glad
Måtte tilpasse sylindrene litt. Kjøleribbe tok i mutter og måtte kappes litt
Måtte også slipe vekk endel nederst i sporet der pinneboltene går for å få på sylindrene
Utrolig at det kan være plass til 10mm pinnebolter for de som har det

* sylinder (992 x 660).jpg (50.42 KB. 800x532 - vist 254 ganger.)


Vendehøyden var 0,6mm på alle sylindrene (stempel er 0,6 mm over sylinderen)


*  (50.48 KB. 800x532 - vist 239 ganger.)


Har regnet etter beste evne og funnet ut følgende (94 boring x 82 slag)
Ønsket komp. 9,5
Ønsket vendehøyde 1,4 (bare for å være sikker) Gliser
Jeg bruker da 2mm shims under sylinder (eller 1mm under og 1mm kobberpakning over)
Da må forbrenningsrommet i toppen være på 57cc (mini wedge toppen er 65cc originalt) Tvilende




Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #76 på: juni 25, 2015, 12:20:32 pm »

Hei.
Om du ikke legger noe i bunn, men kun en kobberpakning på 1mm i topp, vil du få 9,4 i komp med standard mini wedge.
Da har du vendehøyde på 0,4mm. I dag har du vendehøyde på minus 0,6mm
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #77 på: juni 25, 2015, 12:31:31 pm »

Hei.
Om du ikke legger noe i bunn, men kun en kobberpakning på 1mm i topp, vil du få 9,4 i komp med standard mini wedge.
Da har du vendehøyde på 0,4mm. I dag har du vendehøyde på minus 0,6mm

Det hadde vært lettvint, men trodde vendehøyden måtte være på minst 1mm?
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #78 på: juni 25, 2015, 12:45:25 pm »

Kjør på med minimum 1,2-1,3 med langt slag. Veiven flekser mye.

Toppene er det ikke noe problem å ta ned for å øke komp.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #79 på: juni 25, 2015, 12:46:12 pm »

44/45mm gassere med 36,38,40mm halsringer blir flott Glad

48 gassere funker fint det og..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #80 på: juni 25, 2015, 13:43:39 pm »

Kjør på med minimum 1,2-1,3 med langt slag. Veiven flekser mye.

Toppene er det ikke noe problem å ta ned for å øke komp.

Da er mini wedge topper bestilt fort og gæli, bestilte ferdig med 58cc  Gliser
Bestilte 1mm shims under sylinder og 1mm kobberpakning over, noe som skulle gi ca 9.4 i komp

 
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #81 på: juni 25, 2015, 14:15:45 pm »

Cool Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #82 på: juni 25, 2015, 23:33:20 pm »

Bare noen besserwisser tips.. Du har sikkert kontroll men alikevel  Gliser

Du sjekket først at radien i bunn av sylinderen ikke tuller til kontrollmålingen. Det er alltid en radie i overgang anlegg mot blokk og den delen av sylinderen som går inn i blokken. Noen tar ikke høyde for dette ved maskinering av blokken. Og lager en perfekt 90 graders vinkel. En runding passer dårlig i en firkant... med resultat av sylinderen ikke vil få riktig anlegg. Og målingene blir feil. Enkel løsning er å bruke sylindershims i bunn på sylinder ved måling. Da disse har så elendig passform at de fint passer utenpå radien  Blunker

Du har målt vendehøyden med sylinder trekt med minimum 2 kilo? Og på alle 4 sylinderne. Og regnet kompresjon ut fra dette? Isåfall er du good to... order parts.  Hvis ikke, er det bare å begynne på nytt. Veivene kan ligge opp til 0,4mm ut av senter på blokkene fra fabrikk. Og andre ganger på skrå. Og 0,4 forskjell i vendehøyde er verdt å ta hensyn til  Rekker tunge  Og ikke minst er det verdt å sjekke at alle rådene er like lange. Noe som absolutt ikke er en selvfølge. Bruk samme sylinder og stempel i alle hullene først. For deretter å kontrollmåle med den sylinderen og stempelet du har tenkt å bruke i de forskjellige hullene til slutt.

Vendehøyde bør på en luftkjølt boksermotor som skal brukes på bensin.. og brukes til normal bruk. Ikke være under 1,2mm.
Race- (hyppig kontroll og sotrengjøring) og e85 motorer ikke under 1mm.

Sist, men ikke minst. 1mm kobbershims. Måler ikke 1mm montert på motor. Ikke engang ut av pakken er de 1mm. Så når delene har ankommet. Er det bare å begynne å måle på nytt  Blunker
« Siste redigering: juni 25, 2015, 23:36:39 pm av Jee » Loggført

vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #83 på: juni 26, 2015, 10:52:32 am »

Bare noen besserwisser tips.. Du har sikkert kontroll men alikevel  Gliser

Du sjekket først at radien i bunn av sylinderen ikke tuller til kontrollmålingen. Det er alltid en radie i overgang anlegg mot blokk og den delen av sylinderen som går inn i blokken. Noen tar ikke høyde for dette ved maskinering av blokken. Og lager en perfekt 90 graders vinkel. En runding passer dårlig i en firkant... med resultat av sylinderen ikke vil få riktig anlegg. Og målingene blir feil. Enkel løsning er å bruke sylindershims i bunn på sylinder ved måling. Da disse har så elendig passform at de fint passer utenpå radien  Blunker

Du har målt vendehøyden med sylinder trekt med minimum 2 kilo? Og på alle 4 sylinderne. Og regnet kompresjon ut fra dette? Isåfall er du good to... order parts.  Hvis ikke, er det bare å begynne på nytt. Veivene kan ligge opp til 0,4mm ut av senter på blokkene fra fabrikk. Og andre ganger på skrå. Og 0,4 forskjell i vendehøyde er verdt å ta hensyn til  Rekker tunge  Og ikke minst er det verdt å sjekke at alle rådene er like lange. Noe som absolutt ikke er en selvfølge. Bruk samme sylinder og stempel i alle hullene først. For deretter å kontrollmåle med den sylinderen og stempelet du har tenkt å bruke i de forskjellige hullene til slutt.

Vendehøyde bør på en luftkjølt boksermotor som skal brukes på bensin.. og brukes til normal bruk. Ikke være under 1,2mm.
Race- (hyppig kontroll og sotrengjøring) og e85 motorer ikke under 1mm.

Sist, men ikke minst. 1mm kobbershims. Måler ikke 1mm montert på motor. Ikke engang ut av pakken er de 1mm. Så når delene har ankommet. Er det bare å begynne å måle på nytt  Blunker


At jeg har kontroll kan nok diskuteres  Gliser

Sylindrene ligger fint an mot anleggsflaten i blokka, så det er i orden

Men jeg hadde ikke noen shims jeg kunne legge under ved måling, så jeg fikk ikke brukt spesialverktøyet til å måle vendehøyde med

*  (35.84 KB. 800x600 - vist 202 ganger.)

pga. stempelet er høyere en sylinder
Jeg lagde et reodor felgen opplegg for å få skrudd fast sylinder og brukte rettholt over stempelet og søkerblad mellom rettholt og sylinder
Så om sylinder ble trekt til med min 2 kg er jeg usikker på, men det kan ikke ha vært langt unna

Jeg målte på alle 4 sylindrene og det var helt likt

Tenkte meg at kobber pakningen kunne bli litt tynnere, så jeg har litt å gå på

Planen er å montere alt sammen når jeg får toppene og shims og så måle vendehøyden med toppene montert
så får jeg håpe det beste og evt. justere ved behov  Gliser

Loggført
vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #84 på: august 04, 2015, 20:20:56 pm »

Da har jeg vært på EU kontroll!
Fant ut at det var greit å få den godkjent for 2 nye år, før den plukkes ned for ombygging, så jeg kan beholde skiltene på  Glad

* DSC_9953.jpg (47.39 KB. 800x532 - vist 314 ganger.)

Ble noen 2èr feil. Tydelig at den som kontrollerte ikke var en boble mann, da han ikke fant noe understellsnummer  Gliser
Lys bak er i orden, så vet ikke hva som er gæli der  Tvilende får høre på etterkontrollen
Måtte bytte det ene frontlykt glasset da jeg hadde ett symetrisk og ett asymetrisk


* DSC_9955.jpg (39.89 KB. 800x532 - vist 317 ganger.)

Mangel på bremsene bak var det ikke noe å si på


* DSC_9951.jpg (33.3 KB. 800x532 - vist 299 ganger.)
   

* DSC_9952.jpg (43.12 KB. 800x532 - vist 305 ganger.)

Ikke mye rust å finne, har holdt seg veldig bra til aldri å ha vært sveiset i  Sjokkert

Jeg hadde planer om å bruke original girkassa (bare frese opp til større svinghjul, men kassa lekker endel olje fra flere steder (ikke ved akslene) så det blir nok å sette i en nyere kasse

Loggført
Aladdin-oil
Nybegynner
*
Innlegg: 37
Bosted:


Vis profil

« Svar #85 på: august 08, 2015, 12:01:04 pm »

jeg har en bra kasse til deg hvis du er int. med superdiff og 1300s utveksling..
Loggført
vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #86 på: august 25, 2015, 18:25:04 pm »


* tomt (992 x 660).jpg (65.86 KB. 800x532 - vist 247 ganger.)

Da var bobla godkjent, så nå har demonteringa begynt!


* bremsepumpe (992 x 660).jpg (59.04 KB. 800x532 - vist 255 ganger.)

Jeg byttet bremsepumper , bremsebånd og tromler før etterkontrollen og kjørte ca 5 mil før demontering
Den ene bremsepumpa lakk da som en sil Sjokkert bare flaks at jeg ikke har mista bremsene (har 1-krets)
Kan ikke se noe galt med bremsesylinderen, men får bare bytte til en ny og håpe den holder litt lengre


* gearkasse (992 x 660).jpg (61.2 KB. 800x532 - vist 274 ganger.)

Gearkasse er kjøpt inn, superdiff og greier Gliser
er en IRS kasse ombygd til Swing aksel
Skal demontere den og sjekke at alt er i orden før jeg monterer den i bilen
Fikk inspirasjon på SCC så kansje det blir et drag til neste år, (men da må jeg vel montere belter og greier for å få starte)


Loggført
vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #87 på: september 10, 2015, 15:22:00 pm »

Da er gearkassa plukket i småbiter
Det viste seg at det ene planetdrevet i superdiffen satt dønn fast i akselen, slik at akselen roterte i huset i steden for at drevet roterte på akselen(låsesplinten som holder akselen var knekt)
Måtte bruke 20t trykk i pressa for å få ut akselen, og det bærer den preg av Osteaktig
Hullet til akselen i diffen var blitt litt ødelagt så diffen må kasseres

* DSC_0040.jpg (61.1 KB. 800x532 - vist 259 ganger.)


* DSC_0028.JPG (10.54 KB. 800x532 - vist 239 ganger.)

Så da blir det nok å handle inn en ny superdiff evt. å sette inn en original fra kassa jeg har

Den gode nyheten var at kassa er tettsteget, med høyere 1 og 2 gear
Gearkasse utveksling
Hastighet/turtall med 155/80 dekk (giring ved 6000 omd.)
1 gir   10/27   2,7   67 km/t
2 gir   20/34   1,7   107 km/t (dropp til 3800 omd.)
3 gir   23/29   1,25   144 km/t (dropp til 4400 omd.)
4 gir   60/53   0,88   206 km/t (dropp til 4200 omd.)
Ring/pinjong   8/31   3,875

Det var også boret hull til gearjustering som var tettet med plater/silikon

* DSC_0027.JPG (48.69 KB. 800x532 - vist 275 ganger.)

Det viste seg at hullene var 30mm perfekt til 1" NPT plugger, så det er bestillt

* DSC_0033.JPG (58.71 KB. 800x532 - vist 253 ganger.)


« Siste redigering: september 10, 2015, 15:44:28 pm av vw61 » Loggført
vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #88 på: september 10, 2015, 15:51:00 pm »

Har også foretatt en diskret senking av bilen bak i dag.
Gummiforingene kunne jeg ikke se noe slitasje på så de ble ikke byttet

* DSC_0036.jpg (57.42 KB. 800x532 - vist 283 ganger.)

Brukte en tabell jeg fant på nettet og senket den 2,75 cm
Det regner jeg med er så lite at det er knapt synlig

* DSC_0037.jpg (40.99 KB. 800x532 - vist 255 ganger.)



Loggført
vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #89 på: oktober 02, 2015, 17:18:40 pm »

edit




« Siste redigering: oktober 02, 2015, 17:31:04 pm av vw61 » Loggført
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 9
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!