april 26, 2024, 01:37:33 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Ulv i fåreklær-tilbake til "nesten" original  (Lest 84160 ganger)
vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #120 på: februar 15, 2016, 15:12:09 pm »

Da har jeg fått reparert oil reflectoren min Gliser
Kjøpte meg noen sølvpinner og loddet.
Det var veldig lett å sveise/lodde med pinnene, ble fornøyd med resultatet  Gliser

* innsug.jpg (41.04 KB. 800x532 - vist 295 ganger.)


Har fylt på rett mengde olje i styresnekka da den nesten var tom, men dagen etter lå mesteparten av olja på garagegulvet  Øyerulling
Så ny styresnekke er bestillt fra Unneberg
Må antakelig ha meg en ny pitman arm også, da den jeg har antakelig ikke vil passe på den nye snekka

Har begynt å tilpasse innsug manifold
Nesten ferdig med den første, bare litt pussing med fint slipepapir mangler

* DSC_0117.jpg (38.81 KB. 800x532 - vist 274 ganger.)


Loggført
vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #121 på: februar 15, 2016, 16:27:24 pm »

Enig med 42. Det er jo dreiemomentet du bruker når du kjører til vanlig.

Jeg begynner faktisk å bekymre meg for at jeg kan få for for mye moment  Gliser
Første gang jeg sendte inn søknad om ombygging fikk jeg den i retur fordi jeg bare hadde ført opp antall HK og ikke
dreiemomentet.
Viste ikke hvor mye dreiemoment jeg kunne regne med å havne på med 2,3L med 140 HK så jeg førte opp 180 NM for ikke å ta for hard i.
Så det blir spennende å se om jeg havner under det når den skal bremses.
max HK er litt lettere å evt. få redusert enn dreiemomentet
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #122 på: februar 16, 2016, 08:00:32 am »

Såpass ja, det er jo veldig bra. Jeg vet om en som ikke leverte inn moment da det viste 250nm. Det gikk det og Blunker
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #123 på: februar 16, 2016, 08:34:42 am »

Enig med 42. Det er jo dreiemomentet du bruker når du kjører til vanlig.

Jeg begynner faktisk å bekymre meg for at jeg kan få for for mye moment  Gliser
Første gang jeg sendte inn søknad om ombygging fikk jeg den i retur fordi jeg bare hadde ført opp antall HK og ikke
dreiemomentet.
Viste ikke hvor mye dreiemoment jeg kunne regne med å havne på med 2,3L med 140 HK så jeg førte opp 180 NM for ikke å ta for hard i.
Så det blir spennende å se om jeg havner under det når den skal bremses.
max HK er litt lettere å evt. få redusert enn dreiemomentet


Bremset 255nm selv med hjemmeporta 42/37 mm topper og ellers ikke så mye fancy ting så 180 er veldig lite! Gliser
Loggført

vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #124 på: februar 16, 2016, 14:06:35 pm »

Ja,ja den tid den sorg. Får se hva jeg gjør etter bremsinga  hvis det skulle bli et problem Tvilende
Først må jeg få den sammen  Osteaktig
Loggført
vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #125 på: mars 22, 2016, 15:14:48 pm »

Da er bremser foran ferdig Glad

* beholder (1504 x 1000).jpg (55.19 KB. 800x532 - vist 344 ganger.)

monterte først en bremsevæskebeholder på original plass, men fant etterhvert ut at det ikke ble plass til slangene under styrestaget
Så ny beholder til å sette direkte på pumpa ble handlet hos Unneberg. Måtte da også bytte gummiproppene i pumpa til noen med større hull.
Har også byttet styresnekke og fått montert på en ny forniklet pitmanarm som passet til snekka Gliser


* stag (1504 x 1000).jpg (55.28 KB. 800x532 - vist 354 ganger.)

Har også montert nytt stab stag, så nå er forstillinga ferdig.
Skal bare få montert en bensinpumpe nå, så kan jeg sette på tanken igjen


* pumpe.jpg (54.99 KB. 800x532 - vist 321 ganger.)

Har fått plugget oljepumpa


* pumpe-m-lokk.jpg (70.26 KB. 800x532 - vist 363 ganger.)

Montert ferdig med lokk

Loggført
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2424
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #126 på: mars 31, 2016, 19:08:55 pm »

Dette blir bra Kult
Men fy fy til slange klemmer på oljepumpe. Få på skrudde koblinger med en gang Blunker
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Jesper1201
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #127 på: mars 31, 2016, 19:48:10 pm »

Kunne ikke vært mer enig med Svein her! Blåser du slangen ut av pumpa er ras nesten uungåelig hvis du varver litt i det den hopper av.
Loggført
vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #128 på: mars 31, 2016, 19:57:07 pm »

 Gliser He he Ja, har bare tenkt å koble til noen slangestumper som jeg har liggende ved montering og oppstart av motoren for å få riktig lengde på dem.
De blir byttet ut med noen proffe slanger/koblinger laget hos et spesialfirma som driver med slikt før bilen kommer på veien.
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #129 på: april 01, 2016, 07:14:00 am »

Jeg fikk TESS til å komme i garasjen og lage alt av "de beste slangene" og pressede koblinger.
Det ble sinnsykt dyrt, men så kan slangesettet gå i arv også da..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #130 på: april 01, 2016, 09:49:05 am »

Jeg fikk TESS til å komme i garasjen og lage alt av "de beste slangene" og pressede koblinger.
Det ble sinnsykt dyrt, men så kan slangesettet gå i arv også da..

Jeg bruker Finn Tek som er et tilsvarende firma, har forbindelser der så det blir bare dyrt, ikke sinnsykt dyrt  Gliser Gliser
Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #131 på: april 03, 2016, 19:34:16 pm »

Kjøp heller noen meter med stålomspunnen slange av god kvalitet og noen AN -8 kupplinger så fixer du det selv hjemme i garasjen. IKKE Biltema eller Torshov bilrekvisita.

https://www.anplumbing.com/

http://www.xrp.com/wp-content/uploads/2013/12/XRP-new-Product-Catalog.pdf
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #132 på: april 03, 2016, 19:49:21 pm »

Torshov sine funker fint som snus det Blunker

Har ikke hatt en dråpe lekkasje, eller noe issues. Og slangene er fortsatt myke etter 3 år med E85.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #133 på: april 03, 2016, 20:01:15 pm »

Ok, men var å kjøpte noen kupplinger for et par år siden for å sammenligne med XRP og synes det var mye skarpe kanter og grader på gjenger.  gutta i sjappa kunne fortelle at sjefen kjøper inn kvalitetsdeler for så å sende til Kina og få det kopiert for å så selge i butikken. Noe jeg liker veldig dårlig. Men meg om det  Blunker
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #134 på: april 03, 2016, 20:50:22 pm »

Kjøp heller noen meter med stålomspunnen slange av god kvalitet og noen AN -8 kupplinger så fixer du det selv hjemme i garasjen. IKKE Biltema eller Torshov bilrekvisita.

https://www.anplumbing.com/

http://www.xrp.com/wp-content/uploads/2013/12/XRP-new-Product-Catalog.pdf

Hvis det skal være aktuelt, må jeg kjøpe det i Norge.
Sist jeg kjøpte noe fra det store utland, måtte jeg betale nesten 1000,-kr i diverse avgifter til transportselskapet (+ frakt og moms) Sint Sint Sint
Så da blir det både billigere og enklere for meg å få det ferdig laget her hjemme
Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #135 på: april 03, 2016, 21:06:44 pm »

Disse holder til i Moderlandet  Glad

http://www.gundersenmotorsport.no/slanger-fittings-og-festemateriell

http://www.pedersens-racing.no/bil/fittings/

https://nb-no.facebook.com/Anders-Ringstad-Produkter-168243350035960/


http://www.sstolen.no/index.html

og sikkert mange flere

Jeg har handler mye hos Anders Ringstad og Gundersen motorsport
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #136 på: april 03, 2016, 21:40:30 pm »

Da skal jeg gi det et forsøk  Glad
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #137 på: april 10, 2016, 07:19:07 am »


Stian Sørlie Motorsport har også mye på på lager  Blunker
http://shop.stianmotorsport.com/produkter/bilsport/til-bilen/koblinger-slanger-og-ror/an-koblinger
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #138 på: april 14, 2016, 11:07:15 am »

Har jobbet med å tilpasse kjøleblekk

* syldeksel-1.jpg (40.51 KB. 800x532 - vist 302 ganger.)

Var endel tilpassing på dekselet over sylindrene. Måtte klippe av litt mot blokka og for å få plass til innsuget, måtte jeg klippe opp, bøye/banke plass og sveise/lodde det sammen igjend. Var også et hull oppe på blekket som måtte tettes + at et hull som var blitt for stort måtte repareres


* deksel.jpg (55.92 KB. 800x532 - vist 284 ganger.)

På blekket bak reimhjulet ble det også litt reparasjoner + å tette hullet til utluftingen/oljeslangen


* deksel-under.jpg (50.74 KB. 800x532 - vist 258 ganger.)

På dekselet under på Venstre side måtte jeg flytte begge mutterfestene
Dekselet under på høyre side passet ikke i det hele tatt, så der har jeg kjøpt et nytt 2-delt,
har også kjøpt nytt deksel foran/bak? med hull til varmeslanger og uten forvarming


* viftehus.jpg (38.14 KB. 800x532 - vist 273 ganger.)

Viftehuset måtte "justeres" litt for at forgasserne skulle få plass  Gliser

Loggført
vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #139 på: april 14, 2016, 11:12:12 am »

Motorrom er klargjort og venter bare på motoren  Gliser

* motorrom.jpg (46 KB. 800x532 - vist 292 ganger.)


Går over Starter og dynamo, så jeg ikke får noen overraskelser
også blir det jo litt finere når jeg får lakkert det opp på nytt  Blunker

* starter.jpg (60.44 KB. 800x532 - vist 309 ganger.)

Loggført
vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #140 på: april 29, 2016, 21:15:26 pm »

Dagens økt var montering av termostat


* termostat.jpg (32.25 KB. 800x532 - vist 263 ganger.)

Først en økt på kjøkkenet for å teste at termostaten var i orden  Gliser

 

* topp-f.jpg (50.06 KB. 800x532 - vist 260 ganger.)

Det var ikke plass til "akselen" fra termostaten mellom kjøleribbene, så det måtte bores og files til det ble plass


* topp-e.jpg (51.38 KB. 800x532 - vist 245 ganger.)

Akselen kommer nokså skrått, så måtte tas en del. Her er hullet ferdig. Akselen måtte også justeres "bøyes til" litt


* termostat-plass.jpg (51.33 KB. 800x532 - vist 297 ganger.)

Og termostaten ferdig montert og justert. Termostatfeste måtte også modifiseres litt for å få riktig vinkel

Loggført
vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #141 på: april 30, 2016, 14:59:50 pm »

Fikk pepper for feste av oljeslangene mine, så nå er AN koblinger montert  Blunker

* an.jpg (51.98 KB. 800x532 - vist 281 ganger.)


Begynner å ligne en boblemotor nå  Gliser

* motor.jpg (71.51 KB. 800x532 - vist 305 ganger.)

Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #142 på: april 30, 2016, 21:38:30 pm »

Se her ja, det ble bra. Hvor endte du opp med å kjøpe AN kupplinger ?.
Hvordan eksosanlegg har du, ser du monterer termostat. Skulle gjerne hatt det selv men grenrør er i veien.
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #143 på: april 30, 2016, 22:07:54 pm »

Se her ja, det ble bra. Hvor endte du opp med å kjøpe AN kupplinger ?.
Hvordan eksosanlegg har du, ser du monterer termostat. Skulle gjerne hatt det selv men grenrør er i veien.

Kjøpte det hos Stian Sørlie Motorsport. De hadde også gode priser på bensinpumpe (Facet Red Top) og regulator, så det ble til at jeg kjøpte det der også  Gliser
Jeg har et 42mm Phyton anlegg med 42mm varmepotter og kan bruke alle de originale kjøledekslene (også de under sylindrene) og fortsatt ha plass til regulatoren.
 

Loggført
BP 73
Supermedlem
*****
Innlegg: 3062
Bosted: fagerstrand



Vis profil
« Svar #144 på: april 30, 2016, 22:16:46 pm »

ikke noe vits i ha termostat på trimma motor. den blir fort varm uansett.
Loggført

69 vespa 50s
72 1302 ls jubileum nr20002103 med 1680
73 1303 s med 1835
71 notchback 2l type 4
78 singelkabiner pick up 2l type 4
70 mod 1300 kjørbar motortestbenk
11 passat 2,0 140hk tdi st.vogn 4-motion
04 Caddy 1,9 105hk tdi  hentebil
09 golf 1,9 tdi st.vogn sportline
ingen bilcrossbobler igjen, har lagt hjelmen på hylla. men alltid noen delebobler som kommer og går. mye deler til bobler 68 mod og nyere på lager.
tlf 99599148 ( ingen mail i garasjen)
vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #145 på: april 30, 2016, 22:39:03 pm »

ikke noe vits i ha termostat på trimma motor. den blir fort varm uansett.
Har fått med meg at det er litt delte meninger om dette men jeg har tenkt å bruke bilen også når det er kuldegrader og det kostet meg ingenting å montere den (bare litt arbeid, men jeg er billig i drift)  Glad
Den kan umulig gjøre noe skade (så lenge den virker) og jeg får fortere varm bil og isfrie/duggfrie ruter Gliser
Loggført
Ziggy66bug
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: krokstadelva



Vis profil
« Svar #146 på: mai 01, 2016, 00:40:12 am »

Syntes det er godt å se noen monterer termostat! Mener det er bare tull å ikke ha det..... Når man starter en kald motor så lønner det seg å kjøre pent til motor blir varm og når man kjører pent og rolig så blir ikke en motor uten termostat fort varm... Så kjør på med termostat! Osteaktig
Har ikke hørt att de som trimmer vannkokere tar bort termostaten heller!  Kysser
+ Termostaten er med på å heletiden regulere til javn driftstemp!

Bare pass på att spjeldene faktisk åpner og att det ikke kniper noe sted!  Blunker
Loggført

66-Boble 1300 (1641 Glad ) - drømmebil prosjekt
88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil
69-Type 3 Variant - trofast tur kompis
76-Mercedes Bens w123 - solgt
64-Boble Cal Looker - solgt
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #147 på: mai 01, 2016, 10:49:26 am »

ikke noe vits i ha termostat på trimma motor. den blir fort varm uansett.
Har fått med meg at det er litt delte meninger om dette men jeg har tenkt å bruke bilen også når det er kuldegrader og det kostet meg ingenting å montere den (bare litt arbeid, men jeg er billig i drift)  Glad
Den kan umulig gjøre noe skade (så lenge den virker) og jeg får fortere varm bil og isfrie/duggfrie ruter Gliser

Heter vel også at spjellene fordeler luftstrømmen til sylinderne bedre/jevnere, også.
Er vel et anerkjent bilcross-triks å fjerne termostaten. Der skal ikke motorene holde lengst mulig...
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #148 på: mai 06, 2016, 16:34:16 pm »

Da er alle kjøledeksler på plass og montering av eksosanlegg har begynt

Har et CSP 42mm Phyton anlegg med varmepotter, men må si at passformen var en stor skuffelse. Elendig Sint Sint Sint

* lang.jpg (45.54 KB. 800x532 - vist 325 ganger.)

Varmepotta er for lang. Hadde vært greit hvis jeg bare hadde et erstattningsrør i stedet for varmepotte, da kunne jeg bare ha kappet det,men det går ikke på varmepotta da stussen er veldig kort før selve varmekappa er sveiset på.
Må kappe på grenrøret, men der er det heller ikke mye å gå på. må jo få plass til klemma

* skeiv.jpg (43.71 KB. 800x532 - vist 327 ganger.)

Når jeg skrur fast grenrøret på den ene toppen (har fjernet varmepottene når jeg tester) passer ikke festet på den andre siden. Jeg kan selvsagt vri røret så det kommer høyere, men da blir anleggsflaten helt skeiv, mangler 1 cm i overkant når den er skrudd til i bunn.
Får sikkert presset det på ved hjelp av spett og muskelkraft, men det er vel ikke det som er meningen Hæ
Har gitt opp for i dag. Må nok finne frem gass sveisen og varme og bøye det til, skal jeg få det til å passe

Loggført
vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad


Vis profil

« Svar #149 på: mai 06, 2016, 16:46:13 pm »

Jeg har kjøpt inn V-band til mine skjøter, det bygger litt mindre enn den klemordningen du har nå.
Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!