Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3
|
5
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Gearkasse m sperre 1302 og porsche akslinger
|
på: mai 20, 2011, 00:33:43 am
|
Hei ! Dette er ei kasse jeg i mitt tidligere vw liv hadde i min puma , bygget av herr Aase ( Karmann ) Så vidt gått noen meter før solgt til 1303 hot . spec på kasse ligger i siste salgs annonse http://www.vwnorge.no/index.php/topic,1702.0.htmleller kopiert som her , 1 gir : 3.78 2 gir : 2.06 3 gir : 1.58 - scat 4 gir : 1.14 - scat R/P : 3.88 / Diff : ZF Lsd ( Lammel diffrensialbrems - 2veis) Videre er disse mods utført : : Stål skiftegafler : Sveiste syncro ringer : Forsterket side deksel ( CB / csp ) : Forsterket utløserarm : GWD kassefeste bakre , med gul polyurethan fester " se bildet for live opplevelse : Berg fremre kassefeste ( Se bildet for live opplevelse " : Såkalt " german made monterings sett , pakninger + nylock muttere etc ) . : Kassehuset er syregrunnet , og lakket med ovatrol+ matt benga . : Det er fylt " KENDALL ZF Lsd olje på kassa . : Er montert Thing 181 ( 100mm flenser ) Heia Mazda! :-)
|
|
|
9
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 48 Weber IDA og luftfiltere?
|
på: februar 21, 2010, 23:05:50 pm
|
samme erfaring som kalle her ,
Dynapack nav bremsebenk,alment kjent som veldig stabil .
Bremset 3 run med og 3 uten K&N type lav, boks, med krom lokk og stående ovalt filter = Null differanse med og uten
Bremset 3 run med og 3 uten PIPERCROSS skumgummi type "sokk" = differanse på samtlige run på : 7 hjul hester .
Altså 7 hk tap med "sokka" ( motor type mazda rotasjon med en stk 48IDA, 190hk på svinghjul ) , vil tro de pene Jaycee`ne er verre ja , siden de fullstendig eliminerer trakt virkningen , altså at luften draes opp over kantene .
Desverre ikke papier / bilde tilgjengelig , men man pleier vel sjelden reklamere for effekt tap på falskt grunnlag.
Men sikkert svært praktiske filtre til transportetapper som går gjennom ei bygd hvor folk sliter med flass , eller om man skulle måtte kjøre igjennom et sandblåsekabinett , eller to , på sin ferd mot Mekka .
|
|
|
12
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Racebuss
|
på: januar 30, 2010, 00:54:48 am
|
Ja håper denne svarer til pris og forventning.har diskutert litt med Lynet og mulig det blir forsterket litt ett par steder. Jeg spurte også om de kunne leveres med stabilisatorstag men han sa det ikke var nødvendig.The roll is controlled by the geometry build in to the wishbone setup.kan noen forklare dette? Lavt pund er også gunstig :p
Yo  nei , ja , jeg har undret over det siden dette innlegget over jeg også , er jo et veldig interessant tema , så håpet mitt " aha " innspill vill lokke frem en mer utfyllende forklaring , feks fra leverandøren , eller kunne de ikke forklare mer detaljert . ? Skulle ( anti-dive ) funksjonen fungert som krengningshemmer , måtte forstillingen vært montert i bilens lengderettning ,svært upraktisk må vite
|
|
|
13
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Racebuss
|
på: januar 29, 2010, 17:36:06 pm
|
Jaggu ,de har jo klart å bygge inn stabilisatorstag/krengningshemmer funksjon ,i selve forstillings geometrien og dets bærearmer . Tøft ! Her snakker vi utrykknings kjøretøy
|
|
|
14
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: -75 Jeans Skrotebrote cheap'O turbo-innsprut-vanninnsprut-prosjekt
|
på: desember 13, 2009, 01:46:33 am
|
oksygenet i vann er jo bundet opp med hydrogen (H2O), så med mindre du har en elektrolysør eller noe der som spalter disse molekylene først, så får du ikke så stor nytte av det oksygenet er jeg redd  Hei ! Hva med å dra på lopphavet , å benytte seg av ( diffusjon ) slik fisken gjør , ved å installere ett sett med gjeller for å dra nytte av oksygenet i vannet
|
|
|
17
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: -75 Jeans Skrotebrote cheap'O turbo-innsprut-vanninnsprut-prosjekt
|
på: oktober 18, 2009, 01:41:07 am
|
kamerat har kjørt med enkelt system ,
plast/alu tank med nippel for trykkslange fra innsug/plenum ( jo høyere trykk jo mere juice-vann-spylevæske funker fint, spesielt på vinteren, nofreeze )
Lakksprøyte dyse ( type billakk "alminnelig" ) , montert i rørgate etter turbo , har også vært montert i selve kompressor huset på turbo . Resultat SVÆRT lave innsugstemp og null bank . Hjelper dog med feks CDI tennig om man kjører mye vann , for og ha skikkelig gnist til å fyre blandinga .
Et slikt enkelt system kan også lages tilnærmet " failsafe" med litt ekstra erbe .
KLEMZ
|
|
|
20
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: JHU har bursdag i dag!!
|
på: mars 13, 2009, 21:34:26 pm
|
Tenk å velge seg freda`n den trettende som bursdag hvert år . ! ..... hvert år altså - Kun deg det ShaunRoar , som finner det passende . Grattis fra Mazda politiet . 
|
|
|
21
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Boblekjøring på TV Zebra!
|
på: mars 07, 2009, 02:25:00 am
|
For de interesserte , selvfølgelig ikke turbo på bilen til Helleberg . Sjelden takhøyde for det , i RCN ( rallycross nasjonal ) . There is said to be no replacement for displacement , oh wait . . ! i forgot . . R E .
|
|
|
25
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: boble med spesiell motor. ;)
|
på: desember 24, 2008, 00:46:32 am
|
å se isolert sett på hestene er jo en ting. men begynner man å sammenligne holdbarhet, kjørbarhet, benzinforbruk , service "intervaller" , stiller nok den opel motoren en del sterkere. kan hende han som gjorde dette ville slippe å justere ventiler , hver 1000km. slippe å plukke opp motor for å linjeborre blokk etter sesongen.. juster gassere 2 ganger i året , u name it OG ha skikkelig varmeapparat  He he da vet jeg om en motor jeg heller ville ha brukt.... når jeg tenker meg om det mange motorer jeg heller ville ha brukt.....  - Artig att du reklamerer litt for Mazda alså Tor Geir 
|
|
|
26
|
Bruktbørsen / Deler selges / IRS Type 1 bærearmer + spindler balljoint til skiver 68 -
|
på: november 28, 2008, 00:06:18 am
|
Noe nips til overs fra vw epoken ,
Bærearmer som nevnt , type " 3 hulls " , uten stub aksler , en arm har knekt fjærings stopper knopp .
Spindler som nevnt , med montert innsveiset " bump steer hylser " , som lar endeledd på styrestag monteres fra undersiden , egnet ved senkning utover det Vanlige .
Bilder under .
Pris 2 stk bærearmer : 400,-
Pris 2 stk spindler : 500 ,-
Evt edruelige bud , selges gjerne samlet for en mindre slant .
Alex.S Vestfold fylke. TLF 47489332
|
|
|
28
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva syns dere om kalenderen?
|
på: november 09, 2008, 15:56:24 pm
|
Hvert til sitt bruk mener nå jeg... Damer er ok det, men hvorfor blande det med bilene våre???
Det var da en frisk holdning Grelland , å bruke damer !? , Helt i orden å "bruke" en bil altså , men håper damen(e) blir håndtert som de bør . -- Noen av kara her vil vel måtte ta sofaen i bruk , om det skulle havne en slik nice kalender på garasje veggen . Kanskje derfra " huffameg og huffameg" meningene kommer ? hi hi hi .
|
|
|
|